Agencja interaktywna czy agencja SEO – którą wybrać?

Już dawno minęły czasy, kiedy można było próbować „oszukać” mechanizmy Google i pozycjonować swoją stronę internetową na konkretne słowa kluczowe, w tym w rozliczeniu za pozycje. Dobre agencje interaktywne czy też agencje SEO oraz specjaliści branżowi stosują wyłącznie sprawdzone techniki i bezpieczne metody. Przy założeniu, że to właśnie docelowy użytkownik wyszukiwarki jest w tym wszystkim najważniejszy.

Pozyskanie odbiorcy nie kończy się zawsze sukcesem. Należy się nim kolejno odpowiednio zaopiekować. Cena pozyskania potencjalnego klienta w sieci staje się coraz wyższa, stąd zadbanie o użytkownika staje się tak istotne. Zwłaszcza gdy oferujemy usługi lub produkty dla tzw. powracających klientów.

Wynikiem skutecznych działań SEO jest doprowadzenie „za rękę” potencjalnego zainteresowanego użytkownika. Jednak w zależności od kolejnych kroków odbiorca podejmie określoną akcję (lub nie), czyli np.: zadzwoni, napisze do nas maila, skontaktuje się przez formularz zapytania, pobierze materiały w pdf lub dokona zakupu. Dlatego sklep internetowy, landing page lub strona www powinny dostarczać wartościowe treści, informacje, dawać poczucie zaufania.

Pozyskanie odbiorcy (lub potencjalnego klienta) i zaopiekowanie się nim to dwa różniące się procesy. Agencje SEO czy też specjaliści SEO nie są zawsze zainteresowani tym, co z użytkownikiem witryny stanie się dalej, a w ramach wynagrodzenia za swoje wsparcie proponują rozliczane w modelu za pozycje, za ruch na stronie, rzadziej w oparciu o tzw. leady. Dobry SEOwiec doskonale wie, że strona powinna być SEO friendly. Ale też nie zapomina o tym, na ile istotne jest co użytkownik wykonuje na stronie www, jakie treści są prezentowane, czy są intuicyjne, dostępne, czytelne, czy struktura jest przyjazna itd.

Podstawowe wytyczne są w zasadzie wspólne dla każdej witryny internetowej, niezależnie od branży, celów, funkcji jakie mają spełniać:

strona internetowa ma być optymalna pod SEO;

serwis powinien być zorientowany na odbiorcę, szybko się ładować oraz powinien być dostosowany do urządzeń mobilnych (zdalnych – tablet, mobile);

jakość i zawartość informacji, w tym ich unikalność plus dopasowanie do preferencji odbiorców, mogą okazać się kluczowe w osiąganiu założonych celów (stąd wciąż rosnąca popularność usługi typu SEO content marketing).

I w tym miejscu właśnie pojawiają się działania połączone z usługą SEO czy też content marketingiem SEO. Między innymi: copywriting, wykonanie infografik, audyt UX (czyli tzw. user experience), audyt SEO, działania remarketingowe, e-mail marketing czy także płatna reklama w wyszukiwarkach, sieciach reklamowych lub social mediach.

Wszystkie te usługi dają efekt synergii. Oczywiście to już indywidualna decyzja, czy łatwiej będzie współpracować z agencją interaktywną czy specjalistyczną agencją SEO.

Quality Factor Agencja Interaktywna zrealizujesz strategie złożone, nie tylko usługi związane z SEO. Jeśli poszukujesz szczegółowych informacji i nie masz pomysłu jakie działania będą skuteczne dla Twojej działalności, to napisz lub zadzwoń do nas – chętnie pomożemy!