E-MARKETING

Co to agencja interaktywna i czym się zajmuje?

Definicje agencji interaktywnej

W sieci i publikacjach jest mnóstwo definicji opisujących czym jest agencja interaktywna. Agencję interaktywną często nazywa się agencją reklamową lub agencją marketingową, jednak te znaczenia są znacznie szersze. Nie każdy podmiot, który jest agencją marketingową czy też agencją reklamową jest także interaktywną agencją. Określenie „interaktywność” wiąże się z komunikacją w multimediach, informatyce lub telewizji. Niekoniecznie agencje zajmujące się strategiami komunikacji w telewizji mogą być nazywane agencją interaktywną 🙂

Słowo Internet w definicji agencji interaktywnej jest kluczowe! Można zatem spotkać się z takimi powiązanymi określeniami, jak: agencja internetowa, agencja digitalowa, marketing cyfrowy, marketing internetowy, e-marketing,  on-line marketing, reklama w sieci, reklama w internecie, reklama internetowa, interaktywna reklama, marketing interaktywny oraz inne.

Czym na co dzień zajmują się agencje interaktywne?

Najprościej określając - marketingiem w sieci, a dokładnie budowaniem i realizowaniem strategii marketingowych w internecie dla przedsiębiorstw, organizacji, innych podmiotów. W zakresie działań agencji interaktywnych najczęściej wymienia się następujące usługi:

- projektowanie oraz budowanie stron internetowych, serwisów, aplikacji, innych

- budowanie sklepów internetowych oraz platform e-commerce

- optymalizacja SEO stron www, witryn, e-sklepów

- pozycjonowanie (jeśli użyjemy starszych definicji), zgodnie z aktualnymi trendami – optymalizacja SEO witryn, stron www pod wyszukiwarki, zintegrowane działania SEO, usługi typu SEO Content Marketing lub inne podobne

- kampanie SEM – reklamy w Google w systemie Google Ads, ale też inne płatne reklamy w sieciach reklamowych (graficzne, tekstowe, wideo)

- social media – opieka nad kontami i profilami społecznościowymi, reklama w social mediach (mogą to być np.: Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads, reklamy na LinkedIn, inne)

- e-mail marketing (także newslettery) – zautomatyzowane sposoby komunikacji wykorzystujące masowe wysyłki (wiadomości e-mail, smsy, mmsy, inne)

- konsultacje, audyty, dedykowane wdrożenia – wszystko w zakresie szeroko pojętego marketingu internetowego

Stąd inne powiązane określenia, które łączą się z przedmiotem działania agencji interaktywnej: agencja SEO, agencja SEM, agencja social media, agencja digital (digitalowa), agencja webowa. 

Co jeszcze mogą robić agencje interaktywne?

Oprócz podstawowych usług powiązanych z marketingiem cyfrowym, w ofertach agencji interaktywnych mogą znajdować się także uzupełniająco dodatkowe typy usług. Są to między innymi: copywriting SEO, copywriting, projekty i zlecenia graficzne (zaprojektowanie logo, projekty ulotki, folderów, prezentacji multimedialnej, grafiki do strony internetowej lub inne projekty graficzne, które są nieodzowne w marketingu internetowym).

Dobrze poznać znaczenie agencji interaktywnej, jeśli szukamy określonego wsparcia w budowaniu i zrealizowaniu określonej strategii marketingu w sieci. Gdy znamy tę definicję, wiemy czego możemy się spodziewać, oczekiwać i na co możemy liczyć. 🙂 W dobrej agencji interaktywnej można znaleźć kompleksowe wsparcie, jak u nas w Quality Factor!