Najlepszy czas na publikację postów SM – o co tyle krzyku?

Współczesny marketing w mediach społecznościowych dla wielu może wydawać się błahą zabawą, która wymaga jedynie lekkiego pióra oraz znajomości trendów. Jednak aby stworzyć skuteczną kampanię w social media, należy poświęcić wiele czasu na zbieranie i analizę danych z konkretnego medium. Dobrze przeprowadzona kampania reklamowa na Facebooku, czy Instagramie, jest w stanie zebrać ogromną społeczność wokół marki czy firmy, a tym samym pozyskać hordy oddanych klientów.

Najbardziej efektywne jest w tym wypadku poszerzanie zasięgu organicznego – wymaga ono jednak przemyślanej oraz spójnej kampanii marketingowej w social media. Dla wielu firm punktem zaczepienia staje się wyznaczenie najbardziej “ruchliwych” momentów w skali tygodnia w mediach społecznościowych. Badanie raportów analizujących skoki w aktywności użytkowników wydaje się być przydatne, ale z pewnością niewystarczające!

Efektywna reklama w mediach społecznościowych faktycznie powinna być publikowana w najlepszych dla siebie godzinach. Ten czas nie jest jednak uniwersalny dla wszystkich mediów oraz typów działalności! Aby go określić, należy wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników:

  • przeciętny dzień naszego docelowego odbiorcy,
  • adekwatność publikowanych treści do pory dnia,
  • wykorzystywane urządzenia w konkretnych momentach dnia,
  • różnorodny charakter mediów społecznościowych.

Informacje te nie wpływają jednak na fakt, że istnieją określone godziny, w których social media odczuwają największą aktywność ich użytkowników. Według badania firmy Social Sprout (które jest szczegółową analizą ruchu w kontekście konkretnych branż) najlepsze momenty na publikację postów w konkretnych mediach to w przypadku:

  • Facebooka – środa i czwartek między godziną 11:00 rano a 13:00,
  • Instagrama – środa o godzinie 11:00 rano i piątek między 10:00 a 11:00 rano,
  • Twittera – środa i piątek o godzinie 9:00 rano,
  • LinkedIna – środa między 9:00 rano a 10:00 oraz godzina 12:00.

Raport jasno podkreśla, że najniższy poziom zaangażowania użytkowników zauważa się w niedzielę. Być może szykując się na nadchodzący tydzień nie mamy już ochoty na klikanie i marzymy jedynie o jeszcze jednej chwili odpoczynku? 😉

Nawet jeśli tak, to w inne dni jesteśmy gotowi na aktywne uczestnictwo w odbiorze reklam w social media. Świadomy użytkownik wybierze jednak najbardziej interesujące go kampanie. Tym samym, świadomy ich twórca wykorzysta to i zaproponuje mu najbardziej adekwatne do jego stylu życia reklamy w mediach społecznościowych. Jeśli poszukujesz kogoś, kto pomoże Ci zbudować skuteczną kampanię w social mediach i określić najlepszy czas na publikację Twoich postów na Facebooku, czy też Instagramie – odezwij się do nas! W Quality Factor wiemy, jak wykorzystać ten idealny moment. 🙂