Co to jest agencja interaktywna i czym się zajmuje?

Definicje agencji interaktywnej

W sieci i publikacjach jest mnóstwo definicji opisujących czym jest agencja interaktywna. Agencję interaktywną często nazywa się agencją reklamową lub agencją marketingową. Te znaczenia są znacznie szersze. Nie każdy podmiot, który jest agencją marketingową czy też agencją reklamową jest także interaktywną agencją. Określenie „interaktywność” wiąże się z komunikacją w multimediach, informatyce lub telewizji. Niekoniecznie agencje zajmujące się strategiami komunikacji w telewizji mogą być nazywane agencją interaktywną 🙂

Słowo Internet w definicji agencji interaktywnej jest kluczowe, stąd można spotkać się z takimi powiązanymi określeniami, jak:

  • agencja internetowa, agencja digitalowa
  • marketing cyfrowy, marketing internetowy, e-marketing, on-line marketing
  • reklama w sieci, reklama w internecie, reklama internetowa
  • interaktywna reklama, marketing interaktywny
  • oraz wiele innych

co to agencja interaktywna

Czym na co dzień zajmują się agencja interaktywna?

Najprościej określając - marketingiem w sieci, a dokładnie budowaniem i realizowaniem strategii marketingowych w internecie dla przedsiębiorstw, organizacji, innych podmiotów. Jest mnóstwo firm działających na rynku i określających się jako agencja interaktywna, dlatego najczęściej wymienia się następujące usługi:

  • projektowanie oraz budowanie stron internetowych, serwisów, aplikacji, innych
  • budowanie sklepów internetowych oraz platform e-commerce
  • optymalizacja SEO stron www, witryn, e-sklepów
  • pozycjonowanie (jeśli użyjemy starszych definicji), zgodnie z aktualnymi trendami – optymalizacja SEO witryn, stron www pod wyszukiwarki, zintegrowane działania SEO, usługi typu SEO Content Marketing lub inne podobne
  • kampanie SEM – reklamy w Google w systemie Google Ads, ale też inne płatne reklamy w sieciach reklamowych (graficzne, tekstowe, wideo)
  • social media – opieka nad kontami i profilami społecznościowymi, reklama w social mediach (mogą to być np.: Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads, reklamy na LinkedIn, inne)
  • e-mail marketing (w tym newslettery) – zautomatyzowane sposoby komunikacji wykorzystujące masowe wysyłki (wiadomości e-mail, smsy, mmsy, inne)
  • konsultacje, audyty, dedykowane wdrożenia – wszystko w zakresie szeroko pojętego marketingu internetowego

Stąd inne powiązane określenia, które łączą się z przedmiotem działania agencji interaktywnej:

  • agencja SEO
  • agencja SEM
  • agencja social media
  • agencja digital (digitalowa)
  • agencja webowa
Co jeszcze może robić agencja interaktywna?

Oprócz podstawowych usług powiązanych z marketingiem cyfrowym, w ofertach agencji interaktywnych mogą znajdować się także uzupełniająco dodatkowe typy działań.

Są to między innymi: copywriting SEO, copywriting, projekty i zlecenia graficzne (zaprojektowanie logo, projekty ulotki, folderów, prezentacji multimedialnej, grafiki do strony internetowej lub inne projekty graficzne, które są nieodzowne w marketingu internetowym).

Jeśli szukamy określonego wsparcia w budowaniu i zrealizowaniu określonej strategii marketingu w sieci, to dobrze poznać znaczenie agencji interaktywnej. Warto znać definicję, bo wiemy czego możemy się spodziewać, oczekiwać i na co możemy liczyć. 🙂 Dobra agencja interaktywna wspiera kompleksowo, jak my w Quality Factor!