Do dziesięciu dotychczas dostępnych rozszerzeń w reklamach Google Ads, dołączyło kolejne - rozszerzenie formularza kontaktowego.
Opcja jest jeszcze w fazie testów oraz nie jest dostępna na wszystkich kontach reklamowych Google. Jednak wygląda bardzo obiecująco 🙂
Daje nam trzecią z kolei formę kontaktu z użytkownikiem bezpośrednio z poziomu reklam w Google w wyszukiwarce na urządzeniu mobilnym. Za pomocą rozszerzeń połączeń oraz rozszerzeń wiadomości klient ma możliwość zadzwonić lub wysłać SMS do reklamodawcy.
Rozszerzenie formularzy kontaktowych w reklamach Google ma za zadanie zbieranie danych na temat potencjalnego kupującego - są bezpośrednio zapisywane na koncie w Google Ads z możliwością ich pobrania. W planach jest również połączenie tej funkcji z firmowym systemem CRM, a to już kompletna nowość od Google!
Sama funkcjonalność ma postać tekstu rozszerzenia oraz call to action. Póki co do wyboru są: Sprawdź cenę, Złóż wniosek, Zarejestruj się, Kontakt, Subskrybuj, Pobierz, Zarezerwuj teraz, Skorzystaj. Po wypełnieniu opcjonalnie pól: nazwa, adres e-mail, numer telefonu, kod pocztowy, klient zobaczy krótką wiadomość od reklamodawcy.
Następnie są trzy możliwości podjęcia akcji przez użytkownika:
- nie musi nic dalej robić
- zostanie przekierowany na stronę www za pośrednictwem buttona (przycisku)
- pobierze plik (np. kod promocyjny, e-book itp.)
Rozszerzenie formularza kontaktowego w Google Ads może okazać się skutecznym i wygodnym narzędziem do pozyskiwania leadów dla działów sprzedaży.
Z niecierpliwością czekamy, aż zostanie przez Google oficjalnie wprowadzone na wszystkich kontach i znajdzie powszechne zastosowanie.
Tworzenie rozszerzenia formularza w Google Ads