Google ogłosiło, że z końcem marca tego roku połączy Google Grafika z siecią wyszukiwania – co oznacza, że reklamy produktowe (czyli reklamy zawierające: zdjęcie produktu, jego tytuł, cenę, nazwę sklepu w którym można go kupić i inne informacje) będą automatycznie kwalifikować się do wyświetlania w zdjęciach Google po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych.
Źródło: www.blog.google
Reklamowane produkty ze sklepu internetowego można teraz wyświetlać w:
- wyszukiwarce Google;
- witrynach partnerów należących do sieci wyszukiwania, w tym You Tube i wyszukiwarce Grafika Google;
- sieci reklamowej Google – bazie milinów witryn, aplikacji, filmów itd.;
- Google Zakupy.
Przy okazji ogłoszonych zmian przez Google, jeśli prowadzimy kampanie produktowe w Google, warto zadbać o jeszcze lepsze ich wykorzystanie, czyli dopilnować: jakości zdjęć, tytułów, opisów produktów oraz ich cen. Użytkownicy często traktują Google jako porównywarkę cen, dlatego ceny mają kluczowe znaczenie, jeśli zależy nam efektywnych kampaniach w Google. Aby wyświetlać reklamy produktowe konieczne jest założenie konta Google Merchant Center – które jest pomocne w diagnozowaniu jakości informacji i stanu produktów, które chcemy wyświetlać naszym potencjalnym klientom.
Przy okazji warto wspomnieć o tzw. bezpłatnych wynikach wyszukiwania i „pozycjonowaniu” w Google Grafika. To także skuteczny sposób na ekspozycję obrazów, które mamy w swojej witrynie i wykorzystanie ogromnego potencjału w wynikach wyszukiwania Grafiki Google.
Zapraszamy po więcej informacji – skontaktuj się z nami, zadzwoń lub napisz – podpowiemy jak skutecznie korzystać z potencjału zdjęć wyświetlanych w Google.