Infodemia oraz pandemia a działania i wydatki na marketing w Internecie

W część biznesów niestety aktualna sytuacja uderza bezpośrednio i bezdyskusyjnie. Cięcie wydatków na marketing w sieci jest decyzją jednoznaczną i bez wątpienia konieczną. Są jednak tacy, którzy ulegają presji infodemii i rezygnują z prowadzenia swoich aktywności, w tym rezygnują z reklamy w Internecie. Są też tacy, dla których zaistniałe warunki są okazją do rozbudowania swoich zasięgów i form reklamy online.

Niżej kilka widoków za okres od 1 stycznia do marca 2020 r. obrazujących ruch na strony www naszych klientów, z różnych branż: motoryzacja, wyposażenie wnętrz, łączność, zaopatrzenie firm, usługi. Widać znaczny wzrost pozyskiwania użytkowników na strony www. Są to przedsiębiorstwa, które utrzymują swoje kampanie reklamowe, działania marketingowe w Internecie oraz budżety marketingowe na niezmiennym poziomie.

Infodemia i pandemia ucichną, a wtedy z pewnością przyjdzie czas na reaktywację oraz modyfikację aktywności oraz wydatków związanych z reklamą w sieci. Warto przygotować swój biznes, nie tylko na czas i podczas kryzysu, i wziąć pod lupę działania w obrębie marketingu i widoczności w sieci:

- zrewidować social media (Facebook, Instagram, LinkedIn): czy mają wystarczającą oprawę graficzną, czy są uzupełnione merytorycznie, czy formy komunikacji są dostępne i sprawnie działają, czy konta społecznościowe mają swoich stałych odbiorców i potencjał na zbudowanie nowych

- dostosować stronę internetową – wrażenia wizualne i merytoryka/zawartość, widoczność i optymalizacja SEO, czas ładowania oraz wczytywanie strony na wszystkich urządzeniach, nasycenie ważnymi treściami i słowami kluczowymi, łatwa obsługa pod względem miejsca na dodawanie aktualności, sprawa komunikacja z klientami – CTA (wezwania do akcji), elementy ułatwiające wykonanie szybkiego połączenia, wysłania maila czy wypełnienia formularza kontaktowego, zbudowanie wiarygodności firmy oraz rzetelnych informacji widocznych na stronie www

- zoptymalizować sklep internetowy – poprawić czytelność, usprawnić UX (doświadczenia użytkownika) czy UI (interfejs użytkownika), uzupełnić opisy i dane produktów, treści i słowa kluczowe na stronie, wypełnić meta dane, zadbać o dogodne formy płatności oraz wysyłki i dostawy, ułatwić szybki kontakt i przepływ informacji potencjalnym klientom

- zadbać o wizerunek i widoczność w sieci – Google Moja Firma, inne wizytówki/konta w sieci, opinie itd.

- wdrożyć formy i sposoby komunikacji oraz prezentację swojej oferty i obsługi klienta w sposób czytelny, zrozumiały, atrakcyjny i sprawny

Infodemia i pandemia to czas koncentrowania się na zalewających z siłą wodospadu informacjach, nie zawsze prawdziwych, nie zawsze pożytecznych i konstruktywnych. Warto spożytkować czas, energię i pomysły na skuteczne działania w zakresie szeroko pojętego wizerunku w Internecie. Jeśli nie dziś od razu, to w przyszłości z pewnością zaprocentują i dadzą możliwość utrzymania efektywności także podczas nieprzewidzianych zmian. Warto pamiętać, że efekty optymalizacji, budowania contentu czy działań typu SEO i pozycjonowanie strony www, utrzymają widoczność także podczas wahań czy kryzysu.

Każdy moment jest dobry na konstruktywne działania marketingowe w sieci, odporne na przejściowe zmiany czy spadki. Warto się do tego przygotować – samodzielnie, z freelancerem czy agencją interaktywną. Bo jakość jest gwarancją skutecznych działań!