Nowość w reklamach Google Ads – kampanie Performance Max

Nowe kampanie Performance Max w systemie reklamowym Google Ads

W tym roku w systemie reklamowym Google pojawiła się nowość – kampanie Performance Max. Ważną zmianą w Google Ads było zastąpienie kampanii produktowych typu smart (smart shopping) kampaniami produktowymi inteligentnymi (i lokalnymi kampaniami) o nazwie Performance Max. Dzięki nowym typom reklam Google można naprawdę skutecznie zwiększyć zasięgi. Takie działania pozwalają na pozyskiwanie potencjalnych klientów, czyli tych którzy robią zakupy w sieci i w punktach oraz sklepach stacjonarnych.

 

Jakie cele mogą zrealizować kampanie Performance Max?

Kampanie Performance Max (PMax) skutecznie realizują cele takie, jak:

  • sprzedaż (produkty ze sklepu)
  • pozyskiwanie potencjalnych klientów online i offline
  • wizyty potencjalnych klientów w stacjonarnym sklepie (w tym również lokalne promocje)

Cele kampanie Performance Max

Gdzie wyświetlają się reklamy z kampanii Google Performance Max?

Przede wszystkim reklamy Performance Max to działania efektywnościowe. W jednej kampanii otrzymujemy dostęp do wszystkich zasobów reklamowych oferowanych przez system Google Ads. To optymalizuje budżet reklamowy i pozwala na bardzo szeroki zasięg. Mowa tu o wyświetlaniu się różnych formatów reklam w niezliczonej liczbie oraz typach miejsc docelowych (w sieci reklamowej i wyszukiwania).

Sieć Wyszukiwania w Google Ads

Są to wyniki wyszukiwarki Google, inne witryny należące do Google, Mapy Google, Google Zakupy oraz sieci innych partnerów, którzy współpracują z Google.

Sieć Reklamowa w Google Ads

Obejmuje witryny, strony, blogi, fora, serwisy, portale, usługi YouTube, Blogger, Gmail (zakładki Oferty i Społeczności), karty Discovery. Sieć reklamowa Google to aż 35 milionów serwisów oraz aplikacji na świecie, w tym tysiące partnerskich witryn internetowych.

 

Kiedy warto korzystać z kampanii Performance Max?

Nowe kampanie w systemie reklam Google Ads mają swoje niepodważalne zalety. Polecane są w szczególności, gdy zależy nam na:

  • maksymalnej skuteczności przy uwzględnieniu dowolnych kanałów (wyszukiwarka, Mapy Google, YouTube, serwisy etc.) i formatów wyświetlanych reklam (tekst, grafika, wideo, produkty)
  • realizowaniu określonych celów reklamowych i konwersji (zdobywanie potencjalnych klientów, zwiększanie sprzedaży online lub/i stacjonarnej)
  • wygodzie, którą gwarantuje bardzo łatwy dostęp do wszystkich kanałów, miejsc reklamowych z poziomu jednej kampanii
  • zwiększeniu zasięgu kampanii oraz liczby i wartości konwersji w porównaniu do klasycznej kampanii w sieci wyszukiwania, uwzględniającej wybrane słowa kluczowe

 

Zalety kampanii reklamowych Performance Max

Szczegółowe statystyki skuteczności zasobów i nowe trendy wyszukiwania

Na koncie reklamowym Google Ads dostępne są raporty dotyczące skuteczności zasobów. Dokładnie wiemy, które kreacje reklamowe są najskuteczniejsze i jak optymalizować je pod kątem zwiększania zwrotu z inwestycji.

Statystyki pokazujące trendy wyszukiwania są bardzo pomocne w analizowaniu skuteczności kampanii.

Docieranie do jeszcze szerszej grupy użytkowników, którzy mogą stać się klientami

Kampanie Performance Max pomagają w dostosowaniu celów istotnych dla danej działalności, takich jak zwiększanie liczby i wartości konwersji. Wyświetlanie we wszystkich możliwych kanałach Google zwiększa szanse zainteresowania potencjalnych klientów. Google czerpie z danych, które są aktualizowane w czasie rzeczywistym i łączy je z sygnałami odbiorców, które przekazuje reklamodawca. To podnosi prawdopodobieństwo dotarcia do nowych, nieoczekiwanych klientów, których nie uwzględniliśmy wcześniej w ustawieniach na koncie.

Zwiększanie skuteczności i opłacalności kampanii oparte na dokładnej analizie danych

Dzięki analizie opartej na szczegółowych danych można znaleźć punkty kontaktu, które najbardziej zachęcą klientów do wykonania zakupów. Google Ads działa w oparciu o modele systemów uczących się. Algorytmy pomagają w dokładniejszej prognozie, niemożliwej do oszacowania manualnie. System uczący się pozwala w określeniu, które zasoby (treści, grafiki, filmy, listy odbiorców, kombinacje i zasoby kreacji reklamowych) mogą uzyskać najwyższą skuteczność w realizowaniu celów.

 

Inteligentne kampanie produktowe korzystające z Google Merchant Center to teraz kampanie Performance Max

Automatyczne przekształcenie działających kampanii na koncie Google Merchant Center do Performance Max

Większość aktywnych na kontach Google Ads kampanii produktowych i lokalnych zostaje systemowo uaktualniona do nowych kampanii Performance Max. Co oznacza automatyczne przeniesienie dotychczasowych ustawień reklam do kampanii typu Performance Max, czyli celów, budżetów, strategii ustalania stawek, zasobów kreacji reklamowych (treści, grafiki, wideo, kierowanie produktów). Dodatkowo system Google Ads umożliwia dodanie tzw. sygnałów odbiorców, aby przyspieszyć i zoptymalizować proces systemów uczących się. Chodzi o to, aby na podstawie określenia naszych preferowanych odbiorców, uczenie maszynowe znalazło użytkowników spoza tych przez nas określonych kręgów. Oczywiście, o ile zachodzi wysokie prawdopodobieństwo, że mogą być oni naszymi potencjalnymi klientami.

Grupy zasobów w nowych kampaniach Performance Max

Jeśli korzystało się dotychczas z kampanii wykorzystujących konto Google Merchant Center, to reklamodawcy nie muszą przesyłać ręcznie żadnych zasobów. Jednak system reklamowy Google rekomenduje dodanie ich. Wszystko po to, aby zmaksymalizować zasięg kampanii na różnych platformach oraz skuteczność reklam.

Jeśli mowa o stawianiu nowych kampanii Performance Max na koncie Google Ads, to dodanie maksymalnej liczby różnych zasobów jest absolutnie obowiązkowe. Są to zdjęcia, logo, teksty, filmy oraz rozszerzenia.

Logo i grafika w kampaniach Performance Max*

zasoby grafika kampanie Performance Max

zasoby-performance-max-grafika-legend

Nagłówki i teksty reklam w kampaniach Performance Max*

nagłówki i teksty reklam performance max

Wideo w kampaniach Performance Max*

zasoby wideo reklamy performance max

Rozszerzenia w kampaniach Performance Max*

rozszerzenia reklam performance max

Co ciekawe, jeśli nie doda się żadnego formatu wideo, to system Google Ads może wygenerować automatycznie co najmniej jeden film. Takie wideo będzie kompilacją utworzoną z dodanych wcześniej zasobów. Jeśli taka opcja nam nie odpowiada, to można użyć wygodnego narzędzia do tworzenia filmów, które jest do dyspozycji koncie Google Ads.

*źródło: Google Ads – Pomoc

Widok tworzenia nowej grupy zasobów w kampanii Performance Max

tworzenie kampanii performance max google ads

Czy system automatycznego tworzenia reklam w kampanii Performance Max Google Ads zastąpi człowieka?

Absolutnie nie! To byłoby zbyt proste! Z jednej strony kampanie Performance Max pomagają zminimalizować zakres i czas prac poświęcanych do tej pory na drobiazgowe, manualne działania, czasem kompletnie nieefektywne. Takie, które nie miały przełożenia na maksymalizację efektywności z reklam Google Ads. W tym procesie pomagają nam teraz systemy uczące się. Dzięki możliwościom kampanii Performance Max możemy skupić się na bardzo istotnych aktywnościach. Czyli tych związanych z opieką nad kontem reklamowym Google, optymalizacją strony docelowej itd. Niżej jest lista rekomendacji, które warto stosować cyklicznie podczas prowadzenia reklam Performance Max:

  • warto zadbać o odświeżanie i systematyczne aktualizacje zasobów kreacji reklamowych, aby przekaz był zawsze na czasie i atrakcyjny dla już pozyskanych oraz nowych odbiorców reklam;
  • im więcej zasobów reklamowych, tym lepiej – zwiększamy dzięki temu liczbę kombinacji nagłówków, tekstów, zdjęć i wideo w różnych docelowych miejscach wyświetlania reklam;
  • jeśli jakieś zasoby otrzymały ocenę niskiej skuteczności, to nie usuwajmy ich, tylko zastąpmy je nowymi formatami reklamowymi;
  • dobrze jest dodać co najmniej 7 sztuk zasobów graficznych do reklam, w tym co najmniej jeden w formacie 1200 x 1200;
  • jeśli planujemy czasowe promocje lub weekendowe wyprzedaże, to warto rozpocząć kampanie dwa, trzy tygodnie wcześniej i kolejno często odświeżać zasoby reklam – to strategia komunikacji reklamowej od ogólnych informacji o sklepie i asortymencie do przejścia kolejno do szczegółów wyprzedaży;
  • zadbajmy o cykliczną aktualizację i odświeżanie strony internetowej – począwszy od technikaliów, responsywności, ładowania i wczytywania się witryny, po zawartość graficzną, tekstową, informacyjną, wezwania do działania, sprawne zakupy w witrynie itd. (wszystkie te elementy bezpośrednio wpływają na jakość i skuteczność reklam!).

Czy kampanie Performance Max są opłacalne?

Niżej jest przykład porównana wyników dla jednego z naszych klientów – kampanii produktowych prowadzonych samodzielnie przez klienta i nowych kampanii Performance Max, które ustawiliśmy na koncie reklamowym. Sprzedaż jest około dwa razy wyższa, przy prawie takim samym budżecie ogólnym konta reklamowego. Liczba kliknięć jest wyższa o około 600%. Koszt za kliknięcie w reklamę Google Ads jest prawie sześć razy niższy. Jak widać kampanie Performance Max są bardzo opłacalne!

ZOBACZ SKUTECZNOŚĆ KAMPANII PERFORMANCE MAX W QUALITY FACTOR