Znalazłeś idealną agencję interaktywną, zleciłeś cykliczne prace SEO i co dalej? Czekasz z niecierpliwością na efekty. Specjaliści SEO zapewniają, że z tygodnia na tydzień jest coraz lepiej, ale Ty nadal nie masz pewności czy działania SEO są skuteczne i czy zainwestowane środki są dobrą decyzją. Co robisz? Sprawdzasz! Odpalasz Google, wpisujesz najważniejsze dla Twojej działalności frazy kluczowe i szukasz… Szukasz i liczysz na której pozycji uplasowała się Twoja witryna. Myślisz - “Nie ma mnie nawet na pierwszej stronie wyszukiwarki! To nie działa!”.
Brzmi znajomo?
STOP! Nie idź tą drogą! To nie jest tak jak Ci się wydaje!
Przede wszystkim na efekty optymalizacji SEO i działań typu SEO Content Marketing trzeba czekać. Usługi SEO wymagają systematycznej, nieprzerwanej pracy. Jednak cierpliwość długofalowo się opłaca, bo wzrost ruchu organicznego Twojej strony www może wyglądać tak (przykład jednego z klientów agencji Quality Factor):
To tylko jeden przykład z wielu obiektywnych mierników skutecznych działań SEO.
Liczą się przede wszystkim:
- trend ogólny dla całego zestawu fraz na jakie zaindeksowana i widoczna jest witryna w wynikach lokalnych, ogólnokrajowych, mobilnych, desktopowych itd. - czyli ogólnie;
- ruch jaki jest generowany na stronę dzięki pojawianiu się na dziesiątki/setki/tysiące słów kluczowych.
Sam monitoring fraz nie jest już od jakiegoś czasu obiektywny. Nie warto też przez pryzmat pozycji widocznej dla jednej czy kilku fraz kluczowych oceniać jakości pracy agencji SEO.
Dlaczego?
W ostatnim czasie (od drugiej połowy 2018 roku) miały miejsce dwie bardzo poważne zmiany w algorytmach Google. W naszej agencji interaktywnej dla wszystkich klientów w efekcie okazały się wysoce opłacalne. W ocenie skuteczności usługi SEO, statystyk i widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania należy uwzględnić:
- wyniki zmieniające się kilka razy dziennie! (w zależności od tego o której godzinie padnie zapytanie w wyszukiwarce - wynik pozycjonowania może być inny!)
- zjawisko personalizacji które ma coraz większy wpływ na otrzymywane wyniki w wyszukiwarce po wpisaniu zapytania
- istniejące pliki cookies, ustawienia przeglądarki itp.
- historię wyszukiwania danego użytkownika
- fakt, iż użytkownicy mają różne lokalizacje podczas zadania pytania
- to, że wyniki inaczej “się zachowują” po wykonaniu wyszukiwania (współczynnik klikalności vs wyniki w linkach wyszukiwarki, powrót do wyszukiwania, pozostanie na stronie dłuższy czas itd.)
- wiele, wiele innych
Mając na uwadze powyższe możemy uznać, że nie ma obiektywnej możliwości jednoznacznej oceny pozycji dla fraz kluczowych. Coraz częściej odchodzi się od prezentowania efektów SEO w postaci wykazu pozycji poszczególnych słów kluczowych, ponieważ jego stan jest prawdziwy jedynie na określony czas sprawdzania wyników wyszukiwania, czyli np. w danej minucie. Warto o tym wiedzieć!
Zanim wyciągniesz pochopne wnioski po próbach wyszukiwania swojej strony www w wyszukiwarkach, poproś specjalistę SEO lub dobrą agencję interaktywną o obiektywne statystyki bazujące na profesjonalnych narzędziach analitycznych i doświadczeniach opartych na pracy dla wielu klientów.