Oczywiście, nie taki diabeł straszny, jak go malują! W poniższym artykule przedstawiamy 5 podstawowych elementów copywritingu, które zmienią każdy tekst w modelowe dzieło SEO content marketingu.
- Czytelnik jako główny adresat treści SEO
W Internecie można wyróżnić dwie najważniejsze grupy odbiorców contentu – użytkowników i algorytmy. Niestety, wiele osób zajmujących się
copywritingiem SEO zapomina o istnieniu tych pierwszych. Bardzo częstym błędem występujących w tekstach SEO jest zaadresowanie tekstu do robotów wyszukiwarki Google. Tego rodzaju treści charakteryzują się nienaturalną zawartością fraz kluczowych pod SEO, spośród których znaczna część ma dziwaczną formę (np.
meble kuchenne białe połysk). Warto pamiętać, że
najważniejszym odbiorcą tekstu copywriterskiego zawsze jest realna osoba. W końcu to użytkownicy, a nie algorytmy, kupują nasze produkty i usługi. 🙂
- Odpowiednia liczba i forma słów kluczowych do pozycjonowania
Jednym z głównych błędów w zakresie
copywritingu SEO jest kwestia przesytu
fraz kluczowych. Wielu copywriterów decyduje się na umieszczenie w swoich tekstach jak największej liczby słów do pozycjonowania. Tego rodzaju zabieg może zostać uznany przez algorytmy Google za zwykły spam. Co więcej,
przesyt fraz kluczowych wpływa negatywnie na odbiór tekstu przez czytelnika. Content przesycony słowami kluczowymi “nie mówi” naturalnym i lekkim językiem, który jest kluczowy dla sukcesu odbioru treści przez użytkowników. Podczas pisania tekstów pod SEO na strony internetowe i do działań poza stroną (typu off-site) warto korzystać z synonimów, wyrazów bliskoznacznych oraz różnych odmian gramatycznych wybranej frazy.
- Przejrzysta struktura tekstu na stronie www i nie tylko
Miłośnicy książek wydawanych w XX wieku mogą kojarzyć publikacje, których formatowanie sprowadza się do ściany tekstu napisanej małym stopniem pisma. Każdy, kto czytał tak zaprojektowane treści, zna poczucie zmęczenia wynikające z ciągłego wytężania wzroku. Niestety, takie przypadki zdarzają się na stronach internetowych.
Treści copywriterskie powinny mieć przejrzystą strukturę opartą o ciekawe nagłówki, krótkie akapity, śródtytuły oraz różnego rodzaju wypunktowania. Warto o tym pamiętać, ponieważ nieczytelny tekst może wpłynąć na współczynnik odrzuceń na stronie.
- Oryginalny charakter treści - to kochają wyszukiwarki!
“Parafrazowanie” tekstów na strony internetowe to niestety powszechny proceder.
Treści contentowe, które są skopiowane od innych podmiotów w sieci, tracą na jakości i wiarygodności. Co więcej, tego rodzaju działania mają negatywny wpływ na efektywność pozycjonowania strony www. Dobrym przykładem jest branża e-commerce – duplikacja opisów produktów (zwykle od producenta) w sklepie internetowym obniża pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. Unikalne treści pozwalają przyspieszyć sukces w procesie optymalizacji pod wyszukiwarki, a także wzmacniają profesjonalny wizerunek marki, produktu lub firmy.
- Język adekwatny do branży w Twoich publikacjach
Każda osoba, która zajmuje się pisaniem tekstów copywriterskich pod SEO, ma swój własny styl językowy. Ten indywidualizm jest niezwykle istotny! Warto jednak pamiętać, że nie zawsze nasze przyzwyczajenia mogą sprawdzić się w każdej branży. Język tekstów copywriterskich powinien być każdorazowo dostosowany do charakteru działalności zleceniodawcy. Treści pisane dla kancelarii prawnej nie powinny brzmieć tak samo, jak copywriting na stronę internetową sali zabaw dla dzieci. To bardzo istotna kwestia – odpowiednie operowanie językiem tekstu pozwoli zwiększyć zaangażowanie czytelnika i zmniejszyć współczynnik odrzuceń na stronie. Nowoczesne strategie marketingu internetowego, takie jak efektywny copywriting SEO, pozwalają pomóc wypozycjonować stronę internetową w wyszukiwarce Google. Na pewno tych 5 elementów SEO copywritingu warto stosować za każdym razem, gdy powstaje treść na stronę internetową! A jeśli szukasz wsparcia w pisaniu tekstów na strony www, to skontaktuj się z nami. Profesjonalna agencja interaktywna pomoże Ci osiągnąć sukces w świecie cyfrowego content marketingu.