Czas na zmianę – trendy SEO w 2021 roku

Pandemia COVID-19 udowodniła, że znaczna część działań handlowych może zostać przeniesiona do świata Internetu. W mijającym roku można było zaobserwować wzrost zainteresowania branżą e-commerce. Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie lockdown staje się częścią codzienności, specjaliści SEO zwracają coraz większą uwagę na to, jakie działania z obszaru marketingu internetowego przyniosą największe korzyści potencjalnemu użytkownikowi. I to wydaje się być motto roku 2021.

SEO z Quality Factor

Zainteresowanie użytkownikiem w internecie na serio

W Google coraz częściej mówi się o lepszym dostosowaniu usług cyfrowych do potrzeb ich użytkowników. Specjaliści z branży SEO skupią się na zjawisku search intent, czyli analizie i rozpoznaniu intencji, z jaką użytkownik wyszukuje daną frazę. Zakładając, że jego głównym celem jest wyszukanie konkretnej informacji lub zakup produktu odpowiadający na jego potrzeby, rynek SEO powinien kłaść nacisk m.in. na Page Experience oraz User Experience.

Rozwój obszaru e-commerce

Tym samym, w trendach SEO na 2021 rok warto wspomnieć o działaniach mających na celu usprawnienie sprzedaży w Internecie. Sklepy internetowe powinny wyróżniać się profesjonalnym charakterem, który wzbudzi zaufanie u potencjalnego klienta. W tym celu, należy zwrócić uwagę na konstrukcję witryny, prędkość jej ładowania oraz content, jaki publikujemy w obrębie jej struktury. Nowoczesne sklepy internetowe powinny być proste, intuicyjne, a także przyjazne dla oka użytkownika.

Mobile niezmiennie i przede wszystkim

W ostatnim czasie możemy zaobserwować wzrost użytkowników urządzeń mobilnych. Już jakiś czas temu wspominaliśmy, że Google koncentruje się nad formą indeksowania stron internetowych Mobile-First Indexing. Według doniesień, ważnej aktualizacji algorytmu możemy się spodziewać w marcu 2021 roku. Dlatego też, warto zwrócić uwagę, czy nasza strona internetowa jest zoptymalizowana pod urządzenia mobilne. O tym, co powinno stanowić priorytet w dostosowywaniu witryny pod Mobile-First Indexing, przeczytasz tutaj.

Optymalizacja SEO i techniczna kluczem do sukcesu

Zwrot ku użytkownikowi, który tak silnie unaocznia się w trendach SEO, naturalnie prowadzi nas do konkluzji, że kluczem do sukcesu staje się efektywna optymalizacja stron internetowych. Wiele firm wciąż wybiera strategie online marketingowe, które za cel stawiają sobie ilość, a nie jakość. To duży błąd, ponieważ łatwo może doprowadzić nas do sytuacji, w której strona internetowa działa dla algorytmów, a nie dla użytkownika. Albo na odwrót. Albo nie działa w ogóle tak jak powinna.

Warto w 2021 roku skupić się głównie na dwupoziomowym dostosowaniu witryny do potrzeb użytkownika - w obszarze silnika strony oraz contentu. Strona internetowa odpowiadająca na najnowsze trendy w obszarze SEO powinna m.in.:

  • szybko się ładować (mniej niż 5 sekund)
  • mieć prosty i intuicyjny charakter
  • wyróżniać się merytorycznym contentem, który jest dostosowany do branży oraz języka grupy docelowej

Trendy, które kładą nacisk na uczciwe podejście do użytkownika, wydają się być ciekawym i pozytywnym znakiem czasów. Być może, tego rodzaju zmiany zrewolucjonizują myślenie o marketingu i handlu, zwłaszcza cyfrowym. Jako specjaliści z branży SEO na każdym kroku dbamy o to, aby marketing internetowy w naszym wydaniu odpowiadał na potrzeby nowoczesnego użytkownika Internetu. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z naszą agencją interaktywną! Opowiemy Ci, jak możesz usprawnić lub zrewolucjonizować digitalowe działania.