W SEO to użytkownik jest na pierwszym miejscu, a nie wyszukiwarka!
Już dawno minęły czasy, kiedy można było próbować „oszukać” mechanizmy Google. Nieaktualne od dawna jest już pozycjonowanie strony internetowej na konkretne słowa kluczowe i rozliczenia za pozycje. Określenie, czy potrzebna jest agencja interaktywna SEO, specjalista SEO czy firma od marketingu w sieci typu 360 może nie być łatwym zadaniem! Specjaliści branżowi, bez znaczenia czym konkretnie się zajmują, powinni stosować wyłącznie sprawdzone techniki i bezpieczne metody. Przy założeniu, że to właśnie docelowy użytkownik wyszukiwarki lub z innych miejsc w sieci jest w tym wszystkim najważniejszy. Tutaj znajdziesz inny artykuł o tym.
Dwa kluczowe etapy: pozyskanie i konwersja celem agencji interaktywnych i SEO
Pozyskanie odbiorcy nie kończy się zawsze sukcesem. Należy się nim kolejno odpowiednio zaopiekować. Cena pozyskania potencjalnego klienta w sieci staje się coraz wyższa, stąd zadbanie o użytkownika staje się tak istotne. Zwłaszcza, gdy oferujemy usługi lub produkty dla tzw. powracających klientów.
Zintegrowane podejście do marketingu online w agencjach interaktywnych i SEO
Wynikiem skutecznych działań SEO jest doprowadzenie „za rękę” potencjalnego zainteresowanego użytkownika. Ostatecznie w zależności od kolejnych kroków, to odbiorca podejmie określoną akcję (lub nie). Głównym celem jest przecież to, czy potencjalny klient zadzwoni, napisze do nas maila, skontaktuje się przez formularz zapytania, pobierze materiały w pdf, obejrzy lub przeczyta określone treści lub dokona zakupu. Dlatego sklep internetowy, landing page lub strona www powinny dostarczać wartościowe treści, informacje, dawać poczucie zaufania.
Pozyskanie odbiorcy (lub potencjalnego klienta) i zaopiekowanie się nim to dwa różne się procesy. Agencje SEO czy też specjaliści tylko od SEO nie są zawsze zainteresowani tym, co z użytkownikiem witryny stanie się dalej. Firmy tylko od SEO w ramach wynagrodzenia za swoje wsparcie często oferują model rozliczenia za pozycje, bardzo rzadko w oparciu o tzw. leady. Dobry SEOwiec wie, że strona www powinna być SEO friendly. Ale też nie powinien zapominać o tym, na ile istotne jest to, co użytkownik wykonuje na stronie www. Na pozycjonowanie serwisu (i na inne działania w marketingu online) mają wpływ elementy zwiększające zaangażowanie odbiorców. Czyli np. jakie treści są prezentowane, czy są intuicyjne, dostępne, czytelne, użyteczne czy struktura w serwisie jest przyjazna. O takich aspektach dobra agencja interaktywna SEO lub firma opiekująca się marketingiem online nie zapomina!
Jakość contentu to klucz do sukcesu nie tylko w agencjach SEO
Podstawowe wytyczne są w zasadzie wspólne dla każdej witryny internetowej. Niezależnie od branży, celów, funkcji jaką serwis ma spełniać, są to:
- strona internetowa ma być optymalna pod SEO;
- serwis powinien być zorientowany na odbiorcę, szybko się ładować oraz powinien być dostosowany do urządzeń mobilnych (zdalnych – tablet, mobile);
- jakość i zawartość informacji, w tym ich unikalność plus dopasowanie do preferencji odbiorców, mogą okazać się kluczowe w osiąganiu założonych celów nie tylko w SEO, ale też w reklamach Google Ads, social mediach i innych!
Synergia działań marketingowych
W tym miejscu właśnie pojawiają się działania połączone z usługą SEO czy też content marketingiem SEO. Między innymi są to:
- copywriting;
- wykonanie infografik;
- audyt UX (czyli tzw. user experience)
- audyt SEO;
- działania remarketingowe;
- e-mail marketing;
- płatna reklama w wyszukiwarkach, sieciach reklamowych lub social mediach.
Wszystkie te usługi dają efekt synergii!
Dlatego odpowiedź na pytanie czy lepsza jest agencja interaktywna czy agencja seo nie jest jednoznaczna. To zależy od indywidualnych potrzeb każdej firmy.
- Jeśli poszukujesz kompleksowych usług marketingowych i ważna jest pewność, że wszystkie usługi będą spójne i zoptymalizowane pod kątem celów biznesowych, to agencja interaktywna będzie lepszym wyborem.
- Jeśli masz już wdrożone niektóre działania marketingowe lub nie chcesz innych niż SEO, to rozważ firmę z wąską specjalizacją. Agencja SEO może być dobrym rozwiązaniem. Niemniej tutaj nasuwa się pytanie – jeśli reklamy Google Ads są włączone, to dlaczego nie wzięto do tej pory pod uwagę elementów wspólnych dla skuteczności kampanii Google i SEO? 😊
Granica między agencjami SEO a agencjami interaktywnymi coraz bardziej się zaciera
Wiele agencji SEO ma inne usługi marketingu internetowego. Z kolei agencja interaktywna SEO przywiązuje zwykle bardzo dużą wagę do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Wybór odpowiedniej agencji może zależeć od kilku podstawowych czynników.
- Budżet, bo agencje interaktywne zwykle mają szerszy zakres usług, ponieważ w ofercie SEO mają usługi komplementarne.
- Cele biznesowe, bo jeśli ważne są szybkie i mierzalne wyniki, to lepiej skupić się na innych usługach niż tylko SEO. Jeśli widoczność w sieci powinna być osiągnięta w możliwie krótkim czasie, to lepiej zacząć np. od kampanii Google Ads. Równolegle należy skupić się też na optymalizacji pod SEO witryny, ponieważ takie prace poprawią skuteczność reklam Google. Zawsze warto zainwestować w kompleksowe działania marketingowe!
- Wielkość firmy, bo mniejsze firmy częściej poszukują usług agencji SEO i raczej nie planują komplementarnych działań online marketingu. Większe firmy częściej współpracują z agencjami interaktywnymi, które mogą obsłużyć bardziej złożone projekty.
Przed podjęciem decyzji warto dokładnie przeanalizować oferty różnych agencji i wybrać propozycję, która najlepiej odpowiada potrzebom i budżetowi.
Niezależnie czy szukasz agencji SEO czy interaktywnej, to podczas wyboru zwróć uwagę czy agencja:
- ma odpowiednie doświadczenie w określonej specjalizacji i czy zna najnowsze trendy w marketingu internetowym;
- ma bogate portfolio, czyli przykładowe realizacje, klientów itp.;
- prowadzi sprawną komunikację;
- stawia na transparentność, czyli ma jasny plan działania i regularnie poinformuje o postępach oraz odpowie na wszelkie pytania.
Na to możesz liczyć współpracując z nami! Nasza działalność to nie tylko agencja interaktywna SEO, ale też inne usługi!
Skuteczny marketing internetowy wymaga kompleksowego podejścia i kooperacji profesjonalistów z różnych dziedzin. Bo wszystkie kanały pozyskiwania użytkowników mają wspólny mianownik. Skuteczność jednych wpływa na wydajność innych!
W Quality Factor Agencja Interaktywna zrealizujesz strategie złożone, nie tylko usługi związane z SEO. Jeśli poszukujesz szczegółowych informacji i nie masz pomysłu jakie działania będą skuteczne dla Twojej działalności, to napisz lub zadzwoń do nas – chętnie pomożemy!