Koniec Google Ads dla serwisów gsm oraz serwisów komputerowych

Istnieją branże, usługi i produkty których reklama w Google jest niedozwolona i w zasadzie nie ma możliwości prowadzenia konta reklamowego Google Ads oraz takie, których dotyczą restrykcyjne ograniczenia. Przykładem są napoje wysokoprocentowe, usługi finansowe czy np. wyroby pirotechniczne. Więcej na ten temat można przeczytać na stronach suportu Google – zasady Google Ads.

Zakaz czy też ograniczenia reklamowania w Google swoich usług dotyczą także już teraz, jak się okazuje, nieautoryzowanych serwisów telefonów komórkowych czy też akcesoriów gsm, serwisów laptopów, oprogramowania, serwisów komputerowych oraz sprzętu elektronicznego. Odczuliśmy to wspólnie z naszymi klientami. Reklamy faktycznie zostały odrzucone już całkowicie, co skutkuje brakiem możliwości ich prowadzenia. Takie informacje otrzymaliśmy z pierwszej ręki:

… reklamy zostały odrzucone ze względu na zmianę zasad reklamowania zewnętrznych serwisów oferujących pomoc techniczną. Na ten moment nie jest możliwe reklamowanie w Google Ads oferowanej przez dostawców zewnętrznych pomocy technicznej w zakresie konsumenckiego sprzętu i oprogramowania oraz usług online. Dotyczy to także serwisu telefonów.

Zaakceptowanie takich reklam jest możliwe tylko w przypadku gdy serwis jest autoryzowanym/oficjalnym serwisem danego producenta i jest to potwierdzone przez ten podmiot na stronie www.

Oficjalne informacje na ten temat znajdzie Pani w tym miejscu

oraz

…. przekazuję oficjalne stanowisko Google Ads jakim jest brak możliwości reklamowania wszelkiego rodzaju serwisów sprzętu RTV i AGD poprzez reklamy Google z wyłączeniem samego producenta. Jest to zmiana, która weszła już od około połowy kwietnia 2019 i reklamy są stopniowo sprawdzane i blokowane. 

Więcej informacji można znaleźć na naszym Blogu Google Ads do którego link wklejam poniżej

Restricting ads in third-party tech support services

Oczywiście rozumiemy stanowisko Google. Pojawiało się coraz więcej reklam dotyczących naprawy sprzętu technicznego i oprogramowań, a Google nie jest w stanie zweryfikować dokładnie które firmy czy podmioty są uczciwe, a którzy z nich to oszuści. Więc dla spokoju sumienia reklamować się będą mogły jedynie autoryzowane serwisy, które współpracę z producentami mają udokumentowaną i mają na to zgodę.

Co ciekawe podczas konsultowania tematu ze specjalistami Google otrzymaliśmy informację, że czasowo zablokowane są także reklamy autoryzowanych (partnerskich) serwisów, do momentu sprawdzenia czy ich konta i reklamy kwalifikują się do systemu Google Ads czy też nie.

No cóż, te nieautoryzowane serwisy, i wszyscy których ograniczenia lub zakazy reklamowania w Google dotyczą, mają inne możliwości skutecznego poszukiwania potencjalnych klientów i prowadzenia działań związanych z marketingiem w internecie. W zależności od celów i spodziewanych efektów mogą to być: optymalizacja SEO strony internetowej, zintegrowane działania typu SEO Content Marketing, optymalizacja i aktywne prowadzenie wizytówki w Google Moja Firma (Google Mapy), działania w social media – np. Facebook Ads oraz Instagram, i inne.

Jeśli zastanawiasz się w jaki sposób możesz wypromować swoją działalność w sieci, to zgłoś się koniecznie do Quality Factor!