Analiza ruchu na stronie www – mapa kliknięć i mapa przewijania strony

Każdy specjalista w dziedzinie SEO a także SEM wie, że solidną podstawą do skutecznej reklamy musi być profesjonalna strona www. Powinna być zbudowana według najlepszych praktyk SEO i spełniać szereg wymogów technicznych. (Więcej o tym w innym artykule na naszym blogu).

Gdy już jesteś szczęśliwym posiadaczem swojej wymarzonej strony internetowej, możliwe że zastanawiasz się nad tym co robią użytkownicy kiedy już odwiedzą Cię w sieci. My to wiemy! Prowadząc działania e-marketingowe dla naszych klientów, korzystamy z wielu narzędzi analitycznych kompatybilnych z wyszukiwarką Google. To właśnie one pomagają nam precyzyjnie dopasować reklamy szyte na miarę. “Działanie na oślep” bowiem jest absolutnie niedopuszczalne, ponieważ może pochłonąć budżet nie przynosząc pożądanych efektów.

Oprócz podstawowych danych jak:

  • ilość użytkowników
  • czas spędzony na stronie
  • ilość przeglądanych podstron
  • liczba konwersji (np. dokonanie zakupu, wypełnienie formularza, kontaktowego, przejście do zakładki kontakt) itd.
  • i innych

zachowanie odwiedzającego można zbadać jeszcze dokładniej!

Jedną z ciekawych metod analizy ruchu użytkownika na stronie jest wizualizacja za pomocą mapy ciepła (heat map, click map) oraz mapy przewijania strony (scroll map). Są to graficzne wizualizacje miejsc najbardziej i najmniej popularnych na stronie www - dostarczają informacji między innymi gdzie na stronie klikali użytkownicy, z jaką częstotliwością, co widzą użytkownicy, dokąd docierają, i inne.

mapa ciepła

mapa przewijania

Konfiguracja heat mapyscroll mapy wymaga podstawowej wiedzy technicznej, należy umieścić na stronie kod umożliwiający śledzenie zachowań użytkowników, a następnie poczekać na zgromadzenie danych.

Dokładna i fachowa analiza mapy ciepła mapy przewijania strony może okazać się pomocna w przebudowie Twojej witryny. Czasem drobna zmiana może znacząco wpłynąć na zachowanie użytkownika, tym samym zwiększając liczbę konwersji! Co możemy poprawić? Między innymi:

  • widoczność najistotniejszych buttonów
  • ilość treści
  • problematyczne miejsca
  • nawigację strony
  • ekspozycję najważniejszych i tych mniej istotnych elementów strony www

Na rynku dostępnych jest wiele płatnych oraz bezpłatnych narzędzi analitycznych. Jeśli nie wiesz co wybrać lub chcesz abyśmy Ci pomogli - zapraszamy! Poprowadzimy skuteczne działania SEM i SEO oraz sprawdzimy czego dokładnie i jak szuka Twój potencjalny klient w sieci oraz co robi na Twojej stronie internetowej.

Jeżeli zajdzie taka potrzeba zajmiemy się również modyfikacją Twojej strony www.