Web design - od planu, aż po gotową stronę Internetową
Web design zajmuje się witrynami www głównie od strony wizualnej. Web designer planuje, jaki układ tekstu oraz grafik będzie miała przyszła strona, w jakich tonach kolorystycznych będzie się prezentowała, a także za pomocą jakich technik przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.
Umysł web designera koniecznie musi być więc wszechstronny. Projektowanie stron www wymaga nie tylko wyżej wspomnianych umiejętności stricte estetycznych, ale również i informatycznych - w końcu gotowy projekt graficzny trzeba będzie jeszcze przelać na język "programistyczny".
Narodziny web designu - kiedy miały miejsce?
Być może zastanawiasz się, czy jest sens rozdzielać między sobą pojęcia "web design" oraz "tworzenie stron Internetowych"? Naszym zdaniem - jak najbardziej.
Mniej więcej trzydzieści lat temu, gdy Internet dopiero raczkował, pierwsze witryny nie prezentowały się najlepiej. Przypominały raczej chaotyczne notatki niezbyt uporządkowanego programisty, aniżeli to, czego możemy uświadczyć dzisiaj. Wtedy faktycznie nie było mowy o czymś takim, jak web design.
W czasach obecnych jednak samo wprowadzenie tekstu nie wystarczy, aby stworzyć dobrą stronę Internetową. Znaczenie ma również to, w jakich miejscach umieścimy grafiki, jakiego będą one rozmiaru, czy będą towarzyszyły im animacje, a nawet w jaki sposób wyróżniać się będą przyciski call-to-action.
Ciężko jednoznacznie stwierdzić, w którym momencie miały miejsce narodziny web designu. Nie mamy jednak najmniejszych wątpliwości, że jest ono dziedziną znacznie bardziej skomplikowaną, aniżeli proste tworzenie stron www jeszcze kilkadziesiąt lat temu.
Jakie umiejętności powinien posiadać dobry web designer?
Proces tworzenia stron www wymaga szerokiego spektrum zdolności - od czysto technicznych, aż po kreatywne. Dobry web designer powinien w szczególności:
- Mądrze projektować szatę graficzną witryn
- Estetycznie dobierać styl oraz barwy
- Znać się na marketingu i rozumieć potrzeby klientów
- Być zaznajomiony z programowaniem
- Posiadać doświadczenie w grafice komputerowej
Czy potrzebujesz web designera?
Skorzystanie z usług obytego w swoim fachu web designera przyniesie Ci znacznie więcej korzyści niż możesz początkowo zakładać.
Jeżeli zależy Ci nie tylko na prostej stronie www, ale na przyciągającej uwagę nowych użytkowników oraz zapadającej w pamięć responsywnej witrynie - to nie zwlekaj z decyzją, tylko skontaktuj się z nami (koniecznie zapoznaj się z hasłem "responsive web design").
Web development w Quality-Factor
W Quality-Factor zakładamy, że aby marketing przyniósł zamierzone skutki, należy najpierw zająć się odpowiednią budową Twojej witryny.
Pierwszym wykonywanym przez nas krokiem jest stworzenie tak zwanej "microsite" - czyli strony Internetowej o małym rozmiarze. Następnie rozbudowujemy ją poprzez dodanie landing page oraz większej ilości podstron - tak długo, aż Twoja witryna osiągnie pożądany przez Ciebie rozmiar. Może to być jedynie wizytówka Twojej działalności, a może również osiągnąć rozmiar krajowego sklepu internetowego - decyzja należy do Ciebie!
Wizerunek firmy - czy web design to wszystko?
Projektowanie stron internetowych ma bardzo duży wpływ na budowanie odpowiedniego wizerunku firmy. Im lepszą renomę zyskasz, tym więcej klientów będzie skłonnych do skorzystania z Twoich usług. Czy prawidłowy web design to jednak wszystko, na co powinieneś zwracać uwagę?
Jak się okazuje - niekoniecznie. Większość ludzi z natury jest wzrokowcami - dlatego też w następnej części tekstu skupimy się głównie na aspektach wizualnych.
Logo - twarz Twojej firmy
Jeśli chcesz, aby Twoi klienci lepiej Cię zapamiętali, powinieneś rozważyć zaprojektowanie Logo. Specyficzne i unikalne Logo. Będzie ono Twoim najważniejszym znakiem rozpoznawczym, dlatego też nie powinieneś lekceważyć siły jego znaczenia.
Reklama - zachęć do kliknięcia
Czy wiedziałeś, że odpowiednia grafika Twojej reklamy to połowa sukcesu? Wystarczy odpowiednio przemyślany projekt grafiki, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia - nawet, jeśli nie są oni początkowo zainteresowani Twoimi usługami. Już teraz więc zastanów się nad odpowiednim slajderem lub banerem reklamowym.
Wizytówka, ulotka, katalog, folder...
W im więcej środków popularyzacji firmy zainwestujesz, tym lepsze będą jej efekty. Czy zastanawiałeś się na przykład nad odpowiednią stopką e-mailową? Albo oficjalnym papierem firmowym? Właśnie takie pomniejsze niuanse są w stanie wywołać największe wrażenie, a co za tym idzie - pomóc zbudować znacznie lepszy wizerunek Twojego przedsiębiorstwa.
Podsumowanie - cele budowania stron www i wizerunku firmy
Pamiętaj, że strony Internetowe nie są jedynie zbędnym elementem firmy, który po prostu przyjęło się stosować. Niosą one bowiem za sobą konkretne cele oraz założenia, w tym między innymi:
- Zachęcenie użytkowników do regularnego korzystania z usług
- Czytelne zaprezentowanie Twojej oferty
- Pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce
Odpowiedni wizerunek firmy również nie jest celem sam w sobie. Zbudowanie marki powinno pomóc Ci bowiem w:
- Stworzeniu społeczności, której wspólnym punktem będzie Twoja działalność
- Zyskaniu nowych, stałych klientów
- Nawiązaniu kontaktu z innymi, jakościowymi firmami
Jak zatem widzisz, web design nie ogranicza się tylko do opublikowania strony internetowej - jest to jeden z elementów budowania dobrego wizerunku, który jest najważniejszym aspektem przy prowadzeniu efektywnego marketingu firmy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o web designie - skontaktuj się z nami już teraz!