Dobra agencja interaktywna – czyli jaka?

Na rynku funkcjonuje obecnie mnóstwo agencji, które oferują usługi z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego.  

Wśród nich można znaleźć między innymi: 

  • agencje SEO
  • agencje SEM
  • agencje social media i wyspecjalizowane w wybranych innych formach marketingu w internecie (np. automation marketing, buzz marketing itd.)
  • mniejsze oraz butikowe agencje interaktywne 
  • bardzo duże agencje interaktywne (obsługujące kilkaset, kilka tysięcy klientów)
  • domy mediowe
  • freelancerów lub agencje jednoosobowe

Wiele z nich ma taki sam lub bardzo podobny zakres działań oraz modele współpracy. Jak więc wybrać idealną agencję interaktywną? Czym się kierować? Czy najlepszym rozwiązaniem będzie wybranie najtańszej oferty? Jeśli zależy Ci na jakości i efektywności, to cena nie powinna być jedynym kryterium wyboru! Przy wyborze specjalistów do spraw marketingu internetowego warto wziąć pod uwagę szereg elementów i cech, jakie powinna posiadać dobra agencja interaktywna.

Elastyczność – sprawdź jak wygląda forma współpracy; czy wybrana agencja interaktywna przez Ciebie dopasuje się do Twoich potrzeb i często niestandardowych elementów współpracy, czy umowa jest długoterminowa, jakie są warunki jej wypowiedzenia, jak wygląda model rozliczania i raportowania wyników działań. Poproś o indywidualną ofertę adekwatną do zadeklarowanego przez Ciebie budżetu na marketing w internecie i sytuacji jaka prezentuje się w Twojej branży. Zapytaj też czy agencja digitalowa zapewnia doradztwo i wsparcie w razie Twojego braku czasu lub niewiedzy z zakresu budowy stron www, usług SEM czy SEO, social media i innych. Lub przeciwnie - upewnij się jak to wygląda w sytuacji, gdy chcesz trzymać rękę na pulsie i bardzo dokładnie wiedzieć co się dzieje oraz mieć na to wpływ. 

Terminowość – to cecha, którą powinien posiadać każdy profesjonalista. Dotyczy to przede wszystkim agencji SEO czy agencji SEM. Sprawdź w umowie lub zapytaj specjalistę jaki jest czas oczekiwania na aktywację lub realizację usługi, z jaką częstotliwością i kiedy są przesyłane raporty z działań marketingu online, jak długo trzeba czekać na wprowadzenie zgłoszonych przez ciebie poprawek, ile czasu zajmie przygotowanie materiałów, podsumowań, rekomendacji lub informacji dotyczących rozbudowania lub zmodyfikowania usług marketingu w sieci

Dyspozycyjność – w marketingu digitalowym niektóre sytuacje wymagają bardzo szybkiej reakcji. Dlatego dobra agencja interaktywna powinna odpowiadać na e-maile lub inne formy kontaktu od klientów maksymalnie do 24 godzin. Dobrze jeśli dokładnie wiesz w jaki sposób i kiedy możesz się skontaktować, kiedy otrzymasz informacje zwrotne itd. Jeżeli tak nie jest, to może okazać się to dużym problemem.

Jakość – to jeden z ważniejszych aspektów przy prowadzeniu działań SEM, SEO, budowie stron www, sklepów internetowych, kampani w social media i innych. Dobra agencja interaktywna z bogatym praktycznym doświadczeniem najpierw dobierze dopasowane rozwiązania dla Twojej firmy, a następnie poprowadzi je na najwyższym możliwym poziomie. Uczciwa agencja interaktywna dba o interesy klientów jak o swoje własne, zwłaszcza szanując budżety swoich klientów, które przecież mają być inwestycją, a nie kosztem! Stale dogląda kampanii SEM, SEO czy działań w social media, zwraca uwagę na szczegóły, doradza nie tylko w zakresie bezpośrednio prowadzonych działań reklamy online i pozostaje w stałym kontakcie z klientem. 

Jednorazowo przygotowana kampania, która później będzie “żyła własnym życiem” na pewno nie będzie skuteczna. 

Kompleksowość – tą cechę najczęściej przejawiają agencje interaktywne, nie agencje wyspecjalizowane tylko w usługach SEO lub usługach SEM. Często kluczem do sukcesu jest działanie wielotorowe, holistyczne. Są przypadki w których jednocześnie należy prowadzić np.: reklamy w Google, reklamy na Facebook i Instagram oraz pozycjonowanie w naturalnych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

Warto szerzej spojrzeć na reklamę w Internecie: wizerunek w sieci, oprawa graficzna, opinie klientów, content – to ważne elementy, które pośrednio lub bezpośrednio wpływają na powodzenie wybranej kampanii reklamowej. Dobra agencja interaktywna konsultuje z klientem również to, czego nie posiada w swojej ofercie, a co może decydować o efektywności reklamy online

Usługi szyte na miarę – każda uczciwa agencja SEM, SEO czy agencja interaktywna ma zwykle sformułowaną ofertę, elementy składowe usług oraz ceny poszczególnych działań w Internecie. Często proponowane “pudełkowe” rozwiązania dotyczące usług reklamowych w Internecie mogą okazać się niedopasowane dla danego klienta. W zależności od historii widoczności w Internecie klienta, jego branży, specyfiki działania firmy, rynku docelowego klienta, budżetów do dyspozycji i wielu innych czynników, należy dobrać dedykowany zestaw działań marketingowych i określić czas ich wdrożenia. To zadanie dla dobrej agencji interaktywnej. To nie zawsze klient powinien decydować o formie reklamy dla swojej firmy, ale specjaliści SEM i SEO.

 

Zanim dokonasz wyboru, sprawdź też jak długo agencja działa na rynku oraz jakim doświadczeniem i portfolio może się pochwalić. To też jest ważne!