Reklama w internecie w 2022 roku okiem agencji interaktywnej

Reklama w internecie w tym roku pierwszy raz historycznie wysunęła się na prowadzenie przed reklamą telewizyjną. Reklama outdoor, w prasie, kinach czy radio traci na popularności, została daleko w tyle. To efekt wydarzeń od początku 2020 roku i przyspieszonej transformacji cyfrowej. Reklama w internecie w Polsce jest największym segmentem globalnego rynku reklamy w Polsce i nie tylko w naszym kraju. Na rynku cyfrowego marketingu to czego możemy być pewni, to ciągła i duża zmiana😊

Reklama w internecie - display i elastyczne na topie

Połowę wydatków na marketing online w tym roku stanowiły reklamy dispalyowe. Prawie 70% marketerów uważa, że display jest ważnym albo bardzo ważnym kanałem. Jest to stosunkowo najtańsza metoda docierania do potencjalnych i pozyskanych już odbiorców, w porównaniu na przykład do klasycznych reklam tekstowych w wyszukiwarkach. Display wykorzystuje takie formaty reklamy jak: obraz statyczny/grafika, reklama ruchoma (np. html), wideo i tekst. Dispaly w Sieci Reklamowej Google (Google Display Network/GDN) może wyświetlać się na milionach stron i aplikacji oraz usług należących do Google (np. YouTube i Gmail). To, co zdecydowanie zachęca do testowania reklam typu Dispaly w 2022 roku, to reklamy elastyczne. Wykorzystują automatyzację i dostosowują się do prawie wszystkich dostępnych powierzchni na reklamę – zmieniają swój rozmiar, wygląd i format. Do utworzenia takich reklam potrzebne są: logo, nagłówki reklam, teksty reklamowe, obrazy i filmy.  reklama display quality factorreklamy elastyczne google adsreklamy display

Przykładowe reklamy elastyczne display Google Ads

Elastyczne reklamy displayowe tworzą automatyczne kombinacje i w połączeniu z optymalizacją stawek, kierowaniem kampanii oraz mnogością kreacji reklamowych, pozwalają na zwiększanie skuteczności działań. A cele mogą być różne: 
  • budowanie świadomości i rozpoznawalności
  • zainteresowanie marką, usługą lub produktem
  • budowanie ruchu pozyskiwanego na stronę
  • generowanie leadów czy sprzedaży
  • powrót do użytkowników, którzy już nas znają lub nas odwiedzili
Dodatkowo można korzystać z reklam natywnych, które „jak kameleony” przypominają fragment zawartości strony lub aplikacji, w której są wyświetlane. Dobrze pokierowane stanowią nienachalną, przyjazną formę dla użytkowników. To, co nas czeka w 2022 roku to dalszy proces automatyzacji reklam nie tylko display, ale także tych klasycznych tekstowych, w wyszukiwarce Google. Od końca czerwca 2022 roku nie będzie już możliwości tworzenia nowych i edytowania rozszerzonych reklam tekstowych. Google wprowadza na to miejsce właśnie tekstowe elastyczne reklamy. Od kiedy reklamy elastyczne pojawiły się jako formaty w Google Ads (tj. w 2018 roku), obserwujemy wysoką ich skuteczność, bardzo dobre zasięgi (znacznie wyższe od klasycznych kompletów banerów przygotowywanych przez grafika), stosunkowo niskie stawki za kliknięcia i ogromną elastyczność w prowadzeniu tego typu kampanii.

Wideo to już jedna piąta tortu reklamowego

Jedną piątą wartości rynku reklamowego w pierwszej połowie 2021 stanowiła reklama wideo. Powszechnie uważa się, że produkcja materiałów i reklam wideo jest kosztowna. Niekoniecznie. Filmy reklamowe nie muszą być wysokobudżetową produkcją. Rynek cyfrowy oferuje mnóstwo bezpłatnych narzędzi do tworzenia oraz edycji video. W darmowym narzędziu YouTube jest także mnóstwo możliwości do produkowania własnych filmów. W lipcu 2021 dodatkowo pojawiła się nowa funkcjonalność YouTube Shorts, znacznie ułatwiająca tworzenie i oglądanie filmów w YouTube. Tutaj można przeczytać więcej na ten temat. Instargram także zamierza rozwijać w 2022 funkcjonalność nowej usługi Reels – podobną do tych, które oferuje YouTube Shorts i TikTok. 
  • Format wideo idealnie zdaje egzamin w kampaniach Google Ads (w tym YouTube). 
  • Filmy wideo stają się coraz istotniejszą częścią działań SEO content marketingowych. 
  • Wideo może prezentować markę, firmę, klientów, produkty bądź usługi. 
  • Filmy mogą spełniać cele zasięgowe, wizerunkowe, informacyjne, poradnikowe, sprzedażowe. 
  • Formaty wideo doskonale sprawdzają się w synergii różnych kanałów jakie oferuje reklama w internecie
  • Filmiki mogą być osadzone na stronie www lub sklepie internetowym, w kanale YouTube, w postach i reklamach Facebook Ads. 

Źródło: https://www.youtube.com/creators/

Z doświadczenia wiemy, że reklamy wideo są stosunkowo tańsze, w porównaniu do innych (np. tekstowych czy display) i są skuteczne w promowaniu sklepów internetowych (działaniach e-commerce).  Zdecydowanie warto uwzględnić wideo w swoim planie marketingowym na 2022 rok!

Skuteczna reklama w internecie - Content Marketing i SEO nie tylko na trudne czasy

Niezmiennie podstawą skutecznych działań SEO są: jakość strony www, linki zewnętrzne oraz dobrej jakości content marketing. Zaawansowane aktualizacje algorytmów wyszukiwarki i działanie sztucznej inteligencji stawiają poprzeczkę coraz wyżej. 
  • Przede wszystkim warto przygotowywać się na Google Voice Search, czyli wyszukiwanie głosowe. I to nie tylko na rok 2022, ale w długofalowych planach rozwoju marketingu w sieci. 
  • Sztuczna inteligencja w tworzeniu contentu marketingu na pewno będzie coraz bardziej pomocna i coraz bardziej zaawansowana. Skuteczne działania SEO to połączenie tych zautomatyzowanych aktywności, jak i „ręcznego” tworzenia contentu. Taki mix może być bardzo efektywny.
  • W działaniach SEO i content marketing już od dawna rekomendowana jest dywersyfikacja rodzajów contentu – treści, zdjęcia, grafiki, infografiki, wideo itd. Dla osiągnięcia świetnych rezultatów szczególnie istotna w 2022 roku staje się produkcja i publikacja contentu wideo (o czym jest wyżej).
  • Zaangażowanie użytkowników, nie tylko w social media, staje się jednym z wielu kluczowych czynników rankingu oceny oraz indeksowania stron i sklepów internetowych. Warto uwzględnić fakt, że algorytmy z coraz wyższą precyzją mierzą takie wskaźniki, jak na przykład CTRy, czas spędzony na stronie, głębokość odwiedzin, aktywności użytkowników itd. 
  • Topical authority – opiera się na założeniu, że wypełnione wartościowym contentem strony (i skoncentrowane na wybranym temacie) powinny linkować do podobnej tematyki (na przykład strona producenta mebli do kuchni i poradnik na temat urządzania oraz kupowania mebli do kuchni). Topical authority to trend, którego warto trzymać się nie tylko w 2022 roku. 

Core Web Vitals „czy zima znów zaskoczy drogowców i twórców stron www…?”

Core Web Vitals to podstawowe wskaźniki, które określają wrażenia użytkowników korzystających ze stron www. Zostały wprowadzone w połowie zeszłego roku. Zgodnie z filozofią, że optymalizacja określonych czynników ułatwia przeglądanie strony internetowej na różnych platformach, w różnych przeglądarkach, zgodnie z zasadami optymalizacji strony pod mobile. Core Web Vitals pozwalają zmierzyć takie parametry jak: czas wczytywania strony, interaktywność oraz stabilność zawartości i treści podczas ładowania się witryny. Więcej o tym pisaliśmy w tym artykule core web vitals zoptymalizowana strona www

Wtyczka w przeglądarce Google Chrome Web Vitals

Google stale pracuje nad ulepszeniem algorytmów rozpoznających i mierzących różne aspekty kondycji stron www. Zgodnie z deklaracją Google ogłoszoną pod koniec maja 2021, co roku będą wprowadzane nowe wskaźniki dotyczące jakości stron internetowych. W tym roku z pewnością pojawią się nowości w tym zakresie. I kolejne zadania związane z optymalizacją stron www pod aktualne wymogi wyszukiwarki. 

Core Web Vitals są rekomendowane w pakiecie z dotychczasowymi czynnikami wpływającymi na ranking witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i skuteczność działań SEM (np. Google Ads), czyli:
  • dostosowanie, optymalizacja strony pod mobile
  • dodanie zabezpieczenia HTTPS (certyfikat SSL)
  • optymalizacja stron pod kątem uciążliwych reklam pełnoekranowych (wyskakujące okienka, pop-up’y, inne banery)
 

Google Search Console - diagnostyka podstawowych wskaźników internetowych

Źródło: developers.google.com

Podsumowując sporo pracy nas czeka w tym roku! My jak zawsze jesteśmy przygotowani na nowe wyzwania jakie stawia przed nami reklama w internecie😊! Zachęcamy do pobrania i przeczytania ciekawego raportu interaktywnie.com