Reklama w internecie w tym roku pierwszy raz historycznie wysunęła się na prowadzenie przed reklamą telewizyjną. Reklama outdoor, w prasie, kinach czy radio traci na popularności, została daleko w tyle. To efekt wydarzeń od początku 2020 roku i przyspieszonej transformacji cyfrowej. Reklama w internecie w Polsce jest największym segmentem globalnego rynku reklamy w Polsce i nie tylko w naszym kraju. Na rynku cyfrowego marketingu to czego możemy być pewni, to ciągła i duża zmiana😊 

Reklama w internecie - display i elastyczne na topie
Połowę wydatków na marketing online w tym roku stanowiły reklamy dispalyowe. Prawie 70% marketerów uważa, że display jest ważnym albo bardzo ważnym kanałem. Jest to stosunkowo najtańsza metoda docierania do potencjalnych i pozyskanych już odbiorców, w porównaniu na przykład do klasycznych reklam tekstowych w wyszukiwarkach. Display wykorzystuje takie formaty reklamy jak: obraz statyczny/grafika, reklama ruchoma (np. html), wideo i tekst. Dispaly w Sieci Reklamowej Google (Google Display Network/GDN) może wyświetlać się na milionach stron i aplikacji oraz usług należących do Google (np. YouTube i Gmail). To, co zdecydowanie zachęca do testowania reklam typu Dispaly w 2022 roku, to reklamy elastyczne. Wykorzystują automatyzację i dostosowują się do prawie wszystkich dostępnych powierzchni na reklamę – zmieniają swój rozmiar, wygląd i format. Do utworzenia takich reklam potrzebne są: logo, nagłówki reklam, teksty reklamowe, obrazy i filmy.Przykładowe reklamy elastyczne display Google Ads
Elastyczne reklamy displayowe tworzą automatyczne kombinacje i w połączeniu z optymalizacją stawek, kierowaniem kampanii oraz mnogością kreacji reklamowych, pozwalają na zwiększanie skuteczności działań. A cele mogą być różne:- budowanie świadomości i rozpoznawalności
- zainteresowanie marką, usługą lub produktem
- budowanie ruchu pozyskiwanego na stronę
- generowanie leadów czy sprzedaży
- powrót do użytkowników, którzy już nas znają lub nas odwiedzili
Wideo to już jedna piąta tortu reklamowego
Jedną piątą wartości rynku reklamowego w pierwszej połowie 2021 stanowiła reklama wideo. Powszechnie uważa się, że produkcja materiałów i reklam wideo jest kosztowna. Niekoniecznie. Filmy reklamowe nie muszą być wysokobudżetową produkcją. Rynek cyfrowy oferuje mnóstwo bezpłatnych narzędzi do tworzenia oraz edycji video. W darmowym narzędziu YouTube jest także mnóstwo możliwości do produkowania własnych filmów. W lipcu 2021 dodatkowo pojawiła się nowa funkcjonalność YouTube Shorts, znacznie ułatwiająca tworzenie i oglądanie filmów w YouTube. Tutaj można przeczytać więcej na ten temat. Instargram także zamierza rozwijać w 2022 funkcjonalność nowej usługi Reels – podobną do tych, które oferuje YouTube Shorts i TikTok.- Format wideo idealnie zdaje egzamin w kampaniach Google Ads (w tym YouTube).
- Filmy wideo stają się coraz istotniejszą częścią działań SEO content marketingowych.
- Wideo może prezentować markę, firmę, klientów, produkty bądź usługi.
- Filmy mogą spełniać cele zasięgowe, wizerunkowe, informacyjne, poradnikowe, sprzedażowe.
- Formaty wideo doskonale sprawdzają się w synergii różnych kanałów jakie oferuje reklama w internecie
- Filmiki mogą być osadzone na stronie www lub sklepie internetowym, w kanale YouTube, w postach i reklamach Facebook Ads.
Źródło: https://www.youtube.com/creators/
Z doświadczenia wiemy, że reklamy wideo są stosunkowo tańsze, w porównaniu do innych (np. tekstowych czy display) i są skuteczne w promowaniu sklepów internetowych (działaniach e-commerce). Zdecydowanie warto uwzględnić wideo w swoim planie marketingowym na 2022 rok!Skuteczna reklama w internecie - Content Marketing i SEO nie tylko na trudne czasy
Niezmiennie podstawą skutecznych działań SEO są: jakość strony www, linki zewnętrzne oraz dobrej jakości content marketing. Zaawansowane aktualizacje algorytmów wyszukiwarki i działanie sztucznej inteligencji stawiają poprzeczkę coraz wyżej.- Przede wszystkim warto przygotowywać się na Google Voice Search, czyli wyszukiwanie głosowe. I to nie tylko na rok 2022, ale w długofalowych planach rozwoju marketingu w sieci.
- Sztuczna inteligencja w tworzeniu contentu marketingu na pewno będzie coraz bardziej pomocna i coraz bardziej zaawansowana. Skuteczne działania SEO to połączenie tych zautomatyzowanych aktywności, jak i „ręcznego” tworzenia contentu. Taki mix może być bardzo efektywny.
- W działaniach SEO i content marketing już od dawna rekomendowana jest dywersyfikacja rodzajów contentu – treści, zdjęcia, grafiki, infografiki, wideo itd. Dla osiągnięcia świetnych rezultatów szczególnie istotna w 2022 roku staje się produkcja i publikacja contentu wideo (o czym jest wyżej).
- Zaangażowanie użytkowników, nie tylko w social media, staje się jednym z wielu kluczowych czynników rankingu oceny oraz indeksowania stron i sklepów internetowych. Warto uwzględnić fakt, że algorytmy z coraz wyższą precyzją mierzą takie wskaźniki, jak na przykład CTRy, czas spędzony na stronie, głębokość odwiedzin, aktywności użytkowników itd.
- Topical authority – opiera się na założeniu, że wypełnione wartościowym contentem strony (i skoncentrowane na wybranym temacie) powinny linkować do podobnej tematyki (na przykład strona producenta mebli do kuchni i poradnik na temat urządzania oraz kupowania mebli do kuchni). Topical authority to trend, którego warto trzymać się nie tylko w 2022 roku.
Core Web Vitals „czy zima znów zaskoczy drogowców i twórców stron www…?”
Core Web Vitals to podstawowe wskaźniki, które określają wrażenia użytkowników korzystających ze stron www. Zostały wprowadzone w połowie zeszłego roku. Zgodnie z filozofią, że optymalizacja określonych czynników ułatwia przeglądanie strony internetowej na różnych platformach, w różnych przeglądarkach, zgodnie z zasadami optymalizacji strony pod mobile. Core Web Vitals pozwalają zmierzyć takie parametry jak: czas wczytywania strony, interaktywność oraz stabilność zawartości i treści podczas ładowania się witryny. Więcej o tym pisaliśmy w tym artykule.Wtyczka w przeglądarce Google Chrome Web Vitals
Google stale pracuje nad ulepszeniem algorytmów rozpoznających i mierzących różne aspekty kondycji stron www. Zgodnie z deklaracją Google ogłoszoną pod koniec maja 2021, co roku będą wprowadzane nowe wskaźniki dotyczące jakości stron internetowych. W tym roku z pewnością pojawią się nowości w tym zakresie. I kolejne zadania związane z optymalizacją stron www pod aktualne wymogi wyszukiwarki.
Core Web Vitals są rekomendowane w pakiecie z dotychczasowymi czynnikami wpływającymi na ranking witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i skuteczność działań SEM (np. Google Ads), czyli:- dostosowanie, optymalizacja strony pod mobile
- dodanie zabezpieczenia HTTPS (certyfikat SSL)
- optymalizacja stron pod kątem uciążliwych reklam pełnoekranowych (wyskakujące okienka, pop-up’y, inne banery)
Google Search Console - diagnostyka podstawowych wskaźników internetowych
Źródło: developers.google.com
Podsumowując sporo pracy nas czeka w tym roku! My jak zawsze jesteśmy przygotowani na nowe wyzwania jakie stawia przed nami reklama w internecie😊! Zachęcamy do pobrania i przeczytania ciekawego raportu interaktywnie.com