Automatyzacja i systemy uczące się, bazujące na sztucznej inteligencji, stały się nieodłącznymi elementami reklamy Google. Elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania Google są kolejnym krokiem w tym kierunku. W lipcu 2018 roku reklama w internecie w systemie Google Ads (dawniej AdWords) udostępnił takie rozwiązania dla wszystkich reklamodawców. Pojawiły się między innymi inteligentne kampanie produktowe oraz elastyczne reklamy w sieci reklamowej Google. Od czerwca 2022 dostępne będzie wyłącznie tworzenie nowych reklam elastycznych w wyszukiwarce. Tradycyjne rozszerzone reklamy tekstowe w Google odchodzą w zapomnienie.
Spis treści ukryj
Inteligentne kampanie produktowe - skuteczna automatyzacja dla e-commerce
Inteligentne kampanie produktowe nie od razu przekonały wszystkich reklamodawców. Z czasem okazały się skutecznym źródłem zwiększania sprzedaży i przychodów sklepów internetowych. Znacznym ułatwieniem tych reklam w Google jest brak konieczności zarządzania pojedynczymi produktami i słowami kluczowymi. Inteligentne kampanie produktowe optymalizują skuteczność pod kątem różnych celów biznesowych. Oprócz maksymalizacji przychodów ze sklepu online, taka reklama w internecie pozwala na realizację celów jak na przykład wizyty w sklepie stacjonarnym.Elastyczne reklamy displayowe - nowoczesna reklama w internecie
Elastyczne reklamy displayowe w dużej części wyparły już klasyczne reklamy graficzne. Więcej o tym pisaliśmy w poprzednim artykule - reklama w internecie w 2022 r. Wystarczy, że przygotujemy zasoby reklamowe (obrazy, filmy, logo, nagłówki i teksty reklamy), a narzędzie automatycznie wygeneruje reklamy Google Ads kwalifikujące się do wyświetlania na stronach www, w aplikacjach, Gmail oraz YouTube. Systemy uczące się, na podstawie historii skuteczności, wybierają optymalną kombinację zasobów dla każdego boksu reklamowego. W boksie reklamowym automatycznie dostosowany zostaje rozmiar, wygląd i format reklamy. Wszystko po to, aby zwiększyć zasięg takich reklam w Google. Pojawiają się w prawie każdej dostępnej reklamowej przestrzeni. Dla agencji partnerskich Google, takich jak nasza, to ogromne ułatwienie i optymalizacja czasu. Zamiast spędzać godziny nad produkcją i modyfikacją każdego, pojedynczego banera ręcznie, możemy skupić się nad zwiększeniem skuteczności kampanii Google Ads. O ile identyfikacja wizualna reklamodawcy nie jest restrykcyjna, to zdecydowanie warto postawić na wyświetlanie banerów i filmów w formacie displayowych reklam elastycznych.Pod koniec wakacji w zeszłym roku system reklamowy Google poinformował, że elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania Google staną się jedynym typem reklamy, jaką będzie można tworzyć i edytować w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania.
Dotychczasowe rozszerzone reklamy tekstowe będą wyświetlane, ale nie będzie już możliwości ich modyfikowania lub tworzenia nowych. Elastyczne formaty w sieci wyszukiwania pojawiają się w wielu miejscach w reklamie w internecie:- powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google
- na karcie Zakupy Google
- w Google Grafika
- w aplikacji Mapy Google i Mapach Google
- obok, powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania w Google Play
- w Google Grafika
- w aplikacji Mapy Google i Mapach Google
- obok, powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania w Google Play
Przykłady propozycji fraz kluczowych powiązanych z frazą „reklamy google ads”
Elastyczne reklamy tekstowe w wyszukiwarce uwzględniają nieograniczoną wyobraźnię użytkowników formułujących swoje zapytania każdego dnia. Dzięki elastycznym formatom w sieci wyszukiwania Google:- mamy pewność, że reklamy dostosowują się do każdej szerokości ekranu - zyskujemy więcej miejsca do wyświetlania komunikatów potencjalnym klientom
- nagłówki i teksty reklamy można dostosować do fizycznej lokalizacji klientów, standardowej lokalizacji lub miejsc, które interesują użytkowników
- więcej nagłówków i tekstów reklam może pasować do większej liczby wyszukiwań - możemy wyświetlać przekaz bardziej dopasowany do każdego zapytania i tym samym zwiększać udział w liczbie odpowiednich aukcji
- możemy osiągnąć więcej konwersji (celów, jakie kampania Google Ads ma realizować)
- zostaje ułatwiony sposób tworzenia reklam w wyszukiwarce - systemy uczące się wybiorą najskuteczniejsze kombinacje nagłówków i tekstów reklamy, oszczędzając tym samym nasz czas
- w każdej reklamie można podać maksymalnie 15 sztuk nagłówków (co najmniej 2) i maksymalnie 4 teksty reklamy (co najmniej 2)
- do wyświetlenia każdej reklamy potencjalnym klientom zostaną wybrane 3 nagłówki i 2 teksty reklamowe, które będą się wyświetlać w różnych kombinacjach i kolejności (trzy pierwsze nagłówki warto napisać tak, jakby miały się pojawić w jednej reklamie)
- jeśli jakaś część tekstu samej reklamy będzie pasować do frazy podanej przez użytkownika, to może zostać automatycznie pogrubiona – warto podać w każdym nagłówku co najmniej jedno słowo kluczowe
- nagłówki i teksty reklam mogą wyświetlać się w dowolnej kolejności, więc warto zadbać, aby każdy z nich był unikatowy i aby nie powtarzały się
Przykłady pisania nagłówków i tekstów do reklam elastycznych w wyszukiwarce
Wygląd reklamy elastycznej w wyszukiwarce po wpisaniu hasła „optymalizacja seo”
Automatyzacja i narzędzia korzystające z systemów uczących się są pomocne i wydajne, jednak nie zwalniają w całości z manualnej pracy i myślenia podczas działań reklamowych w internecie. Oszczędzają czas, który możemy poświęcić na inne strategiczne inicjatywy. Z reklamy Google Ads można wycisnąć jak z cytryny lub odwrotnie - „przepalić” budżet reklamowy.
Skuteczna reklama w internecie oparta o system Google Ads potrzebuje także między innymi:- wysokiej jakości strony docelowej (strony, sklepu, landing page, aplikacji)
- dobrych zasobów do reklam – treści, grafiki, wideo
- sensownego inwestowania (budżet dzienny, miesięczny)
- dobrej strategii wdrożeniowej
- skutecznego zarządzania
Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia w uruchomieniu reklam w internecie w systemie Google Ads!