Elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania Google od czerwca 2022

Automatyzacja i systemy uczące się, bazujące na sztucznej inteligencji, stały się nieodłącznymi elementami reklamy Google. Elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania Google są kolejnym krokiem w tym kierunku. W lipcu 2018 roku reklama w internecie w systemie Google Ads (dawniej AdWords) udostępnił takie rozwiązania dla wszystkich reklamodawców. Pojawiły się między innymi inteligentne kampanie produktowe oraz elastyczne reklamy w sieci reklamowej Google. Od czerwca 2022 dostępne będzie wyłącznie tworzenie nowych reklam elastycznych w wyszukiwarce. Tradycyjne rozszerzone reklamy tekstowe w Google odchodzą w zapomnienie.  

Inteligentne kampanie produktowe - skuteczna automatyzacja dla e-commerce

Inteligentne kampanie produktowe nie od razu przekonały wszystkich reklamodawców. Z czasem okazały się skutecznym źródłem zwiększania sprzedaży i przychodów sklepów internetowych. Znacznym ułatwieniem tych reklam w Google jest brak konieczności zarządzania pojedynczymi produktami i słowami kluczowymi. Inteligentne kampanie produktowe optymalizują skuteczność pod kątem różnych celów biznesowych. Oprócz maksymalizacji przychodów ze sklepu online, taka reklama w internecie pozwala na realizację celów jak na przykład wizyty w sklepie stacjonarnym.

Elastyczne reklamy displayowe - nowoczesna reklama w internecie

Elastyczne reklamy displayowe w dużej części wyparły już klasyczne reklamy graficzne. Więcej o tym pisaliśmy w poprzednim artykule - reklama w internecie w 2022 r. Wystarczy, że przygotujemy zasoby reklamowe (obrazy, filmy, logo, nagłówki i teksty reklamy), a narzędzie automatycznie wygeneruje reklamy Google Ads kwalifikujące się do wyświetlania na stronach www, w aplikacjach, Gmail oraz YouTube. Systemy uczące się, na podstawie historii skuteczności, wybierają optymalną kombinację zasobów dla każdego boksu reklamowego. W boksie reklamowym automatycznie dostosowany zostaje rozmiar, wygląd i format reklamy. Wszystko po to, aby zwiększyć zasięg takich reklam w Google. Pojawiają się w prawie każdej dostępnej reklamowej przestrzeni. Dla agencji partnerskich Google, takich jak nasza, to ogromne ułatwienie i optymalizacja czasu. Zamiast spędzać godziny nad produkcją i modyfikacją każdego, pojedynczego banera ręcznie, możemy skupić się nad zwiększeniem skuteczności kampanii Google Ads. O ile identyfikacja wizualna reklamodawcy nie jest restrykcyjna, to zdecydowanie warto postawić na wyświetlanie banerów i filmów w formacie displayowych reklam elastycznych.   

Pod koniec wakacji w zeszłym roku system reklamowy Google poinformował, że elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania Google staną się jedynym typem reklamy, jaką będzie można tworzyć i edytować w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania.

Dotychczasowe rozszerzone reklamy tekstowe będą wyświetlane, ale nie będzie już możliwości ich modyfikowania lub tworzenia nowych Elastyczne formaty w sieci wyszukiwania pojawiają się w wielu miejscach w reklamie w internecie:
  • powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google
  • na karcie Zakupy Google
  • w Google Grafika
  • w aplikacji Mapy Google i Mapach Google
  • obok, powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania w Google Play
  • w Google Grafika
  • w aplikacji Mapy Google i Mapach Google
  • obok, powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania w Google Play
Według wewnętrznych badań Google z 2021 roku każdego dnia aż około 15% wyszukiwanych fraz kluczowych to nowe zapytania. Co oznacza, że codziennie pojawiają się nowe hasła, których nie odnotowano wcześniej w statystykach reklam Google. Dla przykładu szukając agencji interaktywnej do pomocy przy prowadzeniu kampanii Google Ads, możemy podać dziesiątki kombinacji różnych fraz kluczowych. Narzędzie pokazuje, że takich tematycznych zapytań może być co najmniej 800 wariantów. Użytkownik może wpisać “google adwords”, “reklama w google”, reklamy google ads”, “kampanie google”, “kampanie adwordsowe”, "reklama w internecie" itd.       frazy-kluczowe-google-ads

Przykłady propozycji fraz kluczowych powiązanych z frazą „reklamy google ads”

  Elastyczne reklamy tekstowe w wyszukiwarce uwzględniają nieograniczoną wyobraźnię użytkowników formułujących swoje zapytania każdego dnia.  Dzięki elastycznym formatom w sieci wyszukiwania Google:
  • mamy pewność, że reklamy dostosowują się do każdej szerokości ekranu - zyskujemy więcej miejsca do wyświetlania komunikatów potencjalnym klientom
  • nagłówki i teksty reklamy można dostosować do fizycznej lokalizacji klientów, standardowej lokalizacji lub miejsc, które interesują użytkowników
  • więcej nagłówków i tekstów reklam może pasować do większej liczby wyszukiwań - możemy wyświetlać przekaz bardziej dopasowany do każdego zapytania i tym samym zwiększać udział w liczbie odpowiednich aukcji
  • możemy osiągnąć więcej konwersji (celów, jakie kampania Google Ads ma realizować)
  • zostaje ułatwiony sposób tworzenia reklam w wyszukiwarce - systemy uczące się wybiorą najskuteczniejsze kombinacje nagłówków i tekstów reklamy, oszczędzając tym samym nasz czas
  W przypadku tworzenia i wyświetlania elastycznej reklamy w wyszukiwarce Google Ads jest kilka wskazówek, o których warto pamiętać:
  • w każdej reklamie można podać maksymalnie 15 sztuk nagłówków (co najmniej 2) i maksymalnie 4 teksty reklamy (co najmniej 2)
  • do wyświetlenia każdej reklamy potencjalnym klientom zostaną wybrane 3 nagłówki i 2 teksty reklamowe, które będą się wyświetlać w różnych kombinacjach i kolejności (trzy pierwsze nagłówki warto napisać tak, jakby miały się pojawić w jednej reklamie)
  • jeśli jakaś część tekstu samej reklamy będzie pasować do frazy podanej przez użytkownika, to może zostać automatycznie pogrubiona – warto podać w każdym nagłówku co najmniej jedno słowo kluczowe
  • nagłówki i teksty reklam mogą wyświetlać się w dowolnej kolejności, więc warto zadbać, aby każdy z nich był unikatowy i aby nie powtarzały się
 

Przykłady pisania nagłówków i tekstów do reklam elastycznych w wyszukiwarce

 

Wygląd reklamy elastycznej w wyszukiwarce po wpisaniu hasła „optymalizacja seo”

     

Automatyzacja i narzędzia korzystające z systemów uczących się są pomocne i wydajne, jednak nie zwalniają w całości z manualnej pracy i myślenia podczas działań reklamowych w internecie. Oszczędzają czas, który możemy poświęcić na inne strategiczne inicjatywy. Z reklamy Google Ads można wycisnąć jak z cytryny lub odwrotnie - „przepalić” budżet reklamowy. 

Skuteczna reklama w internecie oparta o system Google Ads potrzebuje także między innymi:
  • wysokiej jakości strony docelowej (strony, sklepu, landing page, aplikacji)
  • dobrych zasobów do reklam – treści, grafiki, wideo
  • sensownego inwestowania (budżet dzienny, miesięczny)
  • dobrej strategii wdrożeniowej
  • skutecznego zarządzania
 

Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia w uruchomieniu reklam w internecie w systemie Google Ads!