Znajdź ciekawy pomysł na tworzenie treści SEO w swojej branży
Podpowiadamy, co i jak zrobić, gdy brakuje Ci konkretnego pomysłu na tworzenie treści SEO, które będą skuteczne i pożyteczne. W całym procesie pisania tekstów optymalnych pod SEO ważne jest, aby content wnosił konkretną wartość merytoryczną – poradnikową, blogową, edukacyjną, informacyjną, instruktażową itd. Tworzenie tekstów SEO w myśl zasady „lania wody” i tylko dla robotów wyszukiwarki naprawdę nie ma sensu! Algorytm Google docenia takie publikacje, które są realnie pożyteczne dla odbiorców. Zwłaszcza w czasach rosnącej popularności wykorzystania sztucznej inteligencji oryginalność zyskuje na znaczeniu! To właśnie unikatowe, autorskie, wartościowe i dobrze zoptymalizowane treści pod SEO są doceniane przez wymagający i czujny algorytm wyszukiwarki.
W każdej branży można znaleźć interesujące tematy do artykułów czy wpisów blogowych. Jest mnóstwo możliwości! Jeśli sprzedajesz obuwie do biegania, to możesz publikować poradniki w formie pisanej lub wideo dla osób rozpoczynających przygodę z maratonami. Możesz też na przykład opisać, jak wybierać i kupować wygodne obuwie do biegania, jakie buty sportowe nadają się dla miłośników biegania zimą itp. Jeśli prowadzisz biuro księgowe, możesz publikować ciekawe wpisy typu news i jednocześnie optymalne pod SEO. Mogą to być artykuły o aktualnych zmianach w przepisach podatkowych, porady dla przedsiębiorców itp.
Skorzystaj z narzędzi przydatnych w szukaniu tematów do tekstów SEO
Wyszukiwarka Google to skarbnica pomysłów
Informacje o danym temacie lub zawierające odpowiedź na konkretne pytania znajdziesz w samej wyszukiwarce Google. Po wpisaniu ciągu znaków zawierających określone słowa, w dynamicznych podpowiedziach w oknie wyszukiwarki znajdziesz wiele pomysłów. Pomocna jest również sekcja „Inni wyszukiwali również” znajdująca się na dole wyników wyszukiwania, ponieważ tam z kolei zobaczysz więcej podobnych pomysłów.
Google Search Console i skuteczne tworzenie treści SEO
W usłudze Google Search Console znajdziesz najpopularniejsze i zyskujące popularność zapytania, które są związane z Twoją działalnością. To narzędzie jest bezpłatne, a podłączenie tej usługi do swojej strony internetowej jest dość łatwe. Przy włączonej i skonfigurowanej usłudze Google Search Console dla Twojej strony www, skorzystaj ze szczegółowych danych, które tam zobaczysz! To bardzo pomocne miejsce w procesie tworzenia tekstów SEO i tematów do artykułów SEO!
- W raporcie o nazwie "Skuteczność" znajdziesz listę fraz kluczowych (zapytań), na które Twoja strona www pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Przeanalizuj te informacje i poszukaj zapytań, których potencjał nie został jeszcze wykorzystany na Twojej stronie internetowej.
- Zidentyfikuj podstrony (adresy url) z wysokim współczynnikiem klikalności (CTR), a które mają odległą pozycję w wynikach wyszukiwania. To może oznaczać, że temat jest interesujący dla użytkowników. Wtedy taką treść na stronie www warto ulepszyć lub zastanowić się nad stworzeniem kolejnych tekstów na ten temat. Spróbuj napisać lepszy artykuł o tym lub rozszerzyć istniejący już wpis na stronie www o nowe informacje.
Źródło: panel Google Search Console - zakładka "Skuteczność" i ZAPYTANIA
Źródło: panel Google Search Console - zakładka "Skuteczność" i STRONY
Google Trends do określania popularnych tematów i zapytań do tekstów SEO
Gdy nie masz pomysłów na tworzenie treści SEO, to możesz użyć narzędzia Google Trends, aby określić, jakich tematów lub zapytań szukają użytkownicy w kontekście działalności czy branży. Google Trends to też jest bezpłatne, powszechnie dostępne narzędzie. To świetne miejsce, aby znaleźć inspiracje i odkryć nowe, interesujące tematy, o których możesz pisać na swojej stronie www.
Użyj narzędzia Google Trends w szukaniu inspiracji do treści SEO!
- Na karcie „Odkrywaj” sprawdzisz popularność słów kluczowych. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Google Trends frazę powiązaną ze swoją branżą lub tematyką strony. Zobaczysz wykres, który pokazuje, jak zmieniała się popularność określonego słowa kluczowego na przestrzeni czasu.
- W tym narzędziu możesz wypróbować popularność różnych fraz kluczowych, aby wybrać te, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników.
- W Google Trends znajdziesz również listę powiązanych zapytań – podobne tematy i podobne zapytania.
To cenne źródło inspiracji do tworzenia artykułów SEO, które odpowiadają na realne potrzeby użytkowników!
Źródło: panel Google Trends
Planer słów kluczowych w Google Ads do szukania najlepszych fraz
W narzędziu Google Ads na karcie „Planowanie” znajdziesz „Planer słów kluczowych”. Możesz korzystać z tej opcji, o ile masz prowadzone reklamy Google Ads i masz dostęp do interfejsu Google Ads. To nie tylko zaawansowane narzędzie do budowania płatnych kampanii w Google. To też jest niezwykle przydatna aplikacja w procesie, jakim jest tworzenie treści SEO. Jest pomocne w odkrywaniu nowych tematów, analizowaniu popularności i konkurencyjności fraz kluczowych. Wykorzystanie „Planera słów kluczowych” przydaje się bardzo w strategii pozycjonowania i pisaniu dobrych tekstów SEO. Jest to jedno z najważniejszych miejsc do określania, które z fraz kluczowych warto umieścić w tematach artykułów i tekstach.
Planer słów kluczowych w Google Ads pomaga w tworzeniu tekstów SEO, ponieważ ma kilka bardzo pożytecznych funkcji.
- Pomaga w odkrywaniu nowych słów kluczowych, ponieważ sugeruje słowa kluczowe powiązane z Twoją branżą lub tematem, o których chcesz pisać. Możesz wpisać ogólne hasło, a narzędzie pokaże Ci listę bardziej szczegółowych fraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę.
- Wspiera w znajdowaniu niszowych, ale cennych fraz, do których możesz ułożyć ciekawy temat do swojego tekstu SEO.
- Analizuje popularność słów kluczowych, które możesz użyć w temacie. Narzędzie pokazuje ile razy dane słowo kluczowe jest wyszukiwane w ciągu miesiąca. Możesz porównać popularność wielu słów kluczowych i wybrać te, które mają największy potencjał;
- Pokazuje konkurencyjność słów kluczowych, dlatego planer fraz kluczowych od Google daje pogląd na to, jak trudno jest pozycjonować się na dane słowo kluczowe.
Źródło: panel Google Ads - karta "Planowanie” - „Planer słów kluczowych”
Inne narzędzia pomocne w tworzeniu treści pod SEO
W internecie znajdziesz mnóstwo innych narzędzi wspierających tworzenie treści SEO. Płatne narzędzia, takie jak na przykład Semstorm czy Senuto, są wyposażone w bardzo przydatne opcje. Jeśli szukasz narzędzi, które mają przyjazne interfesy, łatwe funkcje i pomagają intuicyjnie w tworzeniu conentu i link buildingu SEO, to warto korzystać z takich płatnych aplikacji!
Wypróbuj inne źródła inspiracji do tworzenia treści SEO
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Frequently Asked Questions (FAQ)/Najczęściej Zadawane Pytania to zbiór pytań i odpowiedzi, które dotyczą konkretnego produktu, usługi, tematu itd. FAQ to bardzo cenne źródło informacji i może również posłużyć jako inspiracja do tworzenia tematów i artykułów dobrze zoptymalizowanych pod SEO. Przejrzyj listę najczęściej pojawiających się pytań w Twojej branży i od Twoich klientów. Takie zagadnienia są najbardziej interesujące dla odbiorców i z pewnością warto je rozwinąć w formie artykułów SEO. W sytuacji, gdy wiele pytań powtarza się i dotyczy konkretnego problemu lub zagadnienia, to możesz stworzyć o tym wyczerpujący wpis zoptymalizowany pod SEO. W FAQ często zawierają się pytania typu "jak coś zrobić" lub "jak rozwiązać problem", dlatego są to idealne inspiracje na artykuły poradnikowe!
Case study, Twoi klienci
Bardzo dobrym pomysłem jest opisywanie przykładów wdrożenia swoich produktów lub usług. To idealna okazja do stworzenia artykułów SEO opisujących studium przypadku. Opisz w nich, jak konkretni klienci rozwiązali swój problem, korzystają z Twojej oferty, jakie były i są wyzwania, jakie rezultaty itd. Jeśli tworzenie treści SEO w postaci publikacji wpisów, newsów, aktualności na Twojej stronie www wydawało Ci się bez sensu, to widzisz, że jest idealna okazja aby to robić!
Twoja konkurencja
Zorientuj się, o czym piszą Twoi konkurenci. Gdy określone tematy są popularne, możesz spróbować przygotować atrakcyjniejsze lub bardziej wyczerpujące artykuły na ten sam lub zbliżony temat. Taka strategia naśladownictwa jest jak najbardziej uczciwa!
Branżowe blogi i fora dyskusyjne
Tematy interesujące użytkowników możesz wyszukiwać na blogach i i forach dyskusyjnych powiązanych z Twoją branżą. Są to miejsca obfitujące w inspiracje do utworzenia wartościowego i interesującego contentu dla Twoich odbiorców.
Sztuczna inteligencja w tworzeniu treści SEO i tematów do artykułów
Sztuczna inteligencja może być cennym narzędziem w procesie tworzenia tematów i artykułów w link buildingu. Jednak nie zastąpi całkowicie ludzkiej kreatywności, intuicji i zrozumienia kontekstu. Aby stworzyć wpisy i artykuły optymalne pod SEO, czyli wysokiej jakości, warto korzystać z narzędzi AI z głową! Potencjał AI jest bardzo przydatny, ale tylko wtedy, gdy połączysz go z własną kreatywnością i pomysłowością. Do tego też niezbędne jest doświadczenie i wiedza na temat branży oraz użytkownika. Profesjonalne tworzenie treści SEO łączące współpracę AI i ludzką może przynieść bardzo dobre rezultaty! Pamiętaj, że AI jest wsparciem, ale nie wyręczy Cię całkowicie, ponieważ sztuczna inteligencja:
- może mieć braki w kreatywnym i unikalnym podejściu do tworzenia tematów i tekstów optymalnych pod SEO;
- potrafi być powtarzalna i nieoryginalna – AI może generować tematy, które są bardzo podobne do tych, które już istnieją w Internecie (a tworzenie unikalnych i oryginalnych treści jest przecież kluczowe dla sukcesu w obszarze SEO!);
- ma dość często problemy ze zrozumieniem kontekstu branży i specyfiki odbiorców;
- wymaga ręcznego nadzoru i edycji – AI może pomóc generować propozycje tematów, ale i tak wymagają one dalszej analizy, weryfikacji i edycji wykonanej przez człowieka.
Podsumowanie
Tworzenie treści SEO, które mają ciekawe tematy, są wartościowe, unikatowe i zoptymalizowane pod SEO, jest kluczowe w strategii pozycjonowania i wyróżniania się. Pozycjonowanie strony www nie wychodzi z mody i wciąż ma kluczowe znaczenie w marketingu w internecie. Tutaj piszemy o tym więcej!
Mamy nadzieję, że ten artykuł dostarczył Ci praktycznych wskazówek, które ułatwią tworzenie tekstów SEO. Połączenie kreatywności, unikalnego podejścia, solidnej analizy danych i znajomości narzędzi SEO może dać świetne wyniki! Nie bój się eksperymentować i testować różne rozwiązania. Regularnie monitoruj trendy, analizuj potrzeby swoich obecnych i potencjalnych klientów. Dostosuj strategię SEO tak, aby być o krok przed konkurencją. Korzystaj z potencjału sztucznej inteligencji, ale rób to z głową! A gdy potrzebujesz profesjonalnej pomocy w tworzeniu contentu SEO wysokiej jakości, to skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy! Jesteśmy agencją SEO i SEM z Warszawy, ale współpracujemy z klientami z całej Polski i nie tylko!