Zmiany na pierwszej stronie Google – przycisk „więcej wyników”

Google wciąż testuje i wprowadza różne funkcjonalności, więc pojawiają się co raz kolejne zmiany i modyfikacje w wyszukiwarce . Ostatnio pisaliśmy o planowanym wyłączeniu “średniej pozycji” z płatnych reklam (cały artykuł przeczytasz tu). W skrócie - od września 2019 roku nie będzie już możliwości ujęcia w statystykach, którą konkretnie średnią pozycję na pierwszej stronie Google zajmują reklamy.

Na tym nie koniec! Obecnie można zaobserwować, że wyszukiwarka na desktopie wygląda bardzo podobnie do tej na mobile. Zmiany są obecnie w fazie testów (czasem natrafiamy na stary, a czasem na nowy widok wyników wyszukiwania w Google), ale można śmiało wnioskować, że już wkrótce zniknie “stronicowanie” również na komputerach. Wówczas spójna i logiczna wydaje się być ostatnio wprowadzona zmiana dotycząca średniej pozycji reklam Google Ads.

Przycisk "więcej wyników" w wyszukiwarce Google

 

Czy to zmiana na lepsze?

Zdaniem naszej agencji interaktywnej zdecydowanie na lepsze!

Już od dawna przekonujemy klientów agencji Quality Factor, którzy prowadzą wspólnie z nami reklamy w systemie Google Ads, że pierwsza pozycja wcale nie zawsze gwarantuje sukces. Miernikiem którym się kierujemy jest udział w wyświetleniach na górze strony. Lepiej przecież wyświetlać się ciągle w czołówce, niż raz na jakiś czas na pierwszej pozycji!

Jeśli chodzi o SEO - w naszej agencji SEM i SEO jesteśmy zwolennikami sprawdzonych, zintegrowanych działań SEO Content Marketing. Model rozliczenia (i oceniania skuteczności) za określone pozycje na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, w tym za konkretne frazy kluczowe, nie sprawdza się i w zasadzie “przeszedł do lamusa”.

Reasumując - już niedługo, podobnie jak na mobile, na komputerach też wszyscy będą w zasadzie na pierwszej stronie w Google!  Pierwsza strona będzie bardzo długa, w zależności od liczby linków (wyników) w odpowiedzi na wpisanie danego słowa kluczowego.  Częstotliwość pojawiania się jak najwyżej, na jak najwięcej kombinacji słów kluczowych, niezmiennie okazuje się być efektywna. Warto więc rozważyć działania faktycznie przekładające się bezpośrednio na zwiększenie liczby swoich klientów. To najlepszy miernik skutecznej reklamy!