Czy reklama w Google się opłaca? Poradnik dla początkujących

Nie od dziś wiadomo, że “nie ma nic za darmo”, a żeby zarobić - najpierw trzeba zainwestować. W reklamę również. Jeśli zaczniesz patrzeć na reklamę w Google jak na inwestycję, a nie koszt - pojęcie “drogo” przestanie istnieć.

Skuteczność działań Google Ads (jeszcze niedawno temu zwanych AdWordsami) potwierdzają narzędzia statystyczne, które są  w stanie dokładnie zbadać ilu użytkowników dotarło na stronę www i jakie kroki zostały przez nich podjęte (np. wypełnienie formularza kontaktowego, kliknięcie w telefon lub email, dodanie produktu do koszyka itd.). Jeśli więc nie wierzysz w działanie takiej reklamy - zgłoś się do dobrej agencji interaktywnej i poproś o ofertę wraz z przykładowymi statystykami klienta o podobnej branży.

Temat wydaje się być prosty, jednak wokół niego mnoży się mnóstwo wątpliwości i sprzecznych informacji, w tym mitów. Poniżej kilka tych popularnych:

REKLAMA W GOOGLE  DLA KAŻDEGO

Po pierwsze istnieje szereg branż zakazanych przez Google (np. hazard, alkohol, leki, produkty lub usługi niebezpieczne i wiele innych). Reklamy o takiej tematyce nie zostaną dopuszczone do sieci.

Więcej informacji możesz znaleźć tu.

Po drugie jeśl strona www nie jest odpowiednio przygotowana - reklama najprawdopodobniej nie odniesie rezultatów jakich oczekujemy. Wówczas faktycznie pieniądze wydane można uznać za wyrzucone i wtedy reklamy są wyłącznie niepotrzebnym kosztem.

KLIENCI WOLĄ TRADYCYJNĄ FORMĘ ZAKUPÓW

Już 45% internautów robi zakupy przez internet. Ponadto według najnowszych badań Polska jest na 13 miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie! Więc można uznać, że klienci jednak w sieci kupują. 🙂

NIKT NIE KLIKA W REKLAMY

Oczywiście jest grupa wrogów reklam, którzy za nic w świecie w nie nie klikają. Jednak istnieje duża grupa, która kompletnie nie zwraca uwagi na hasło czy “etykietę” “reklama”. Są też tacy, w których większe zaufanie wzbudzają firmy reklamujące się w Google, i to właśnie linki sponsorowane są najczęściej przez nich klikane. Zdarza się również tak, że po zobaczeniu reklamy w sieci użytkownik zapamięta adres strony www i wejdzie na nią bezpośrednio, nawet po dłuższym czasie.

REKLAMY SĄ DROGIE

Reklamy Google Ads wyświetlają się dziesiątki czy też setki razy dziennie - za darmo! Płaci się tylko za kliknięcie użytkownika (który co ważne zazwyczaj jest osobą potencjalnie zainteresowaną danym produktem/usługą) lub też w rozliczeniu np. za daną akcję (np. dokonany zakup w e-sklepie). Koszt jednego kliknięcia czy wykonanej akcji zależy od wielu czynników, jednak można przyjąć, że waha się od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych. Pozyskanie klienta za kilka złotych nie musi być drogie, prawda?

REKLAMA NIE JEST POTRZEBNA - WYSTARCZĄ KLIENCI “Z POLECENIA”

Klienci z polecenia zawsze są cenni i ważni dla wizerunku firmy, i często są to najlepsi klienci. Jednak reklama w Google zawsze doprowadzi do strony nowych, w tym również wartościowych klientów. Ponadto opinia zadowolonego klienta w sieci to żywa reklama!

REKLAMA JEST WIDOCZNA W SIECI I SKUTECZNA NATYCHMIAST PO URUCHOMIENIU

Zanim reklama zacznie działać zgodnie z naszymi oczekiwaniami, powinna przejść fazę testów i zostać odpowiednio zoptymalizowana. Zanim “przyjmie się” w Google przez jakiś czas może nie doprowadzać klientów do Twojej strony. Należy uzbroić się w cierpliwość, a pierwsze podsumowania sporządzić być może dopiero po ok. dwóch miesiącach nieprzerwanych działań. Więc widoczna zazwyczaj jest natychmiast, niekoniecznie skuteczna!

REKLAMĘ WYSTARCZY USTAWIĆ RAZ I ZASILAĆ KONTO REKLAMOWE

Niestety tak nie jest. Dlatego warto korzystać ze wsparcia doświadczonych specjalistów SEM. Google jest jak żywy organizm -  warunki dynamicznie zmieniają się, a konkurencja wciąż rośnie. Reklamy wymagają stałej opieki i optymalizacji, jeśli mają być skuteczne.

Czy reklama w Google więc się opłaca? Jeśli na poprowadzenie reklamy Google Ads zdecydował się specjalista SEM lub agencja interaktywna z prawdziwego zdarzenia - reklama będzie skuteczna i opłaci się. Istnieje kilka wyjątków, gdzie reklamy nie sprawdzą się. Wówczas dostaniesz taką informację wraz z alternatywną propozycją promowania Twojego biznesu w sieci, np. dzięki działaniom SEO lub Social Media.