Nowe typy kampanii w Google Ads – tanie i skuteczne audio reklamy w YouTube!
Audio reklamy w YouTube umożliwiają wybór między oglądaniem treści na ekranie, a słuchaniem ich z dowolnego miejsca. Google w zeszłym roku umożliwiło reklamodawcom jeszcze szersze zwiększenie zasięgów i zwiększenie skuteczności reklam. Nowość, która pojawiła się w październiku 2022 roku, to reklamy audio w YouTube!
Dlaczego warto wypróbować reklamy audio w YouTube?
Takie reklamy można kierować do użytkowników, którzy słuchają treści audio i dostępne są w systemie Google Ads oraz Display&Video 360. Google przeprowadziło testy skuteczności nowych formatów i okazuje się, że wyniki z wersji beta pokazują, iż kampanie audio:
- w 87% przyczyniły się do wzrostu rozpoznawalności reklamy,
- w 81% spowodowały zwiększenie świadomości marki.
Kampanie reklamowe YouTube wykorzystują przede wszystkim dźwięki, więc docierają do odbiorców słuchających podcastów, muzyki i innych zasobów dostępnych w formatach audio. Jak się okazuje, kampanie audio mogą być bardzo skutecznym uzupełnieniem innych typów reklam dostępnych w systemie Google Ads.
Nowe reklamy w YouTube są optymalizowane na podstawie takich aktywności, jak:
- korzystanie odbiorców z platform audio,
- słuchanie treści przez użytkowników bez aktywnego oglądania w YouTube i YouTube Music.
Reklamy z wykorzystaniem dźwięku w YouTube są wyświetlane więc podczas długich sesji słuchania oraz odtwarzania YouTube w tle.
Zalety nowych reklam audio w YouTube
Korzyści z takich kampanii są ogromne i zdecydowanie zachęcają reklamodawców do wypróbowania nowych formatów reklam audio.
- Szeroki i skuteczny zasięg: do dyspozycji są nowe formaty reklam i co ważne - przy niskiej cenie ich promowania.
- Wygoda: ustalanie reklamowych stawek i ustawianie kampanii działają podobnie jak w przypadku innych typów reklam w YouTube.
- Dokładne kierowanie: można targetować kampanie do zaawansowanych grup odbiorców, a więc precyzyjnie.
- Dobre funkcje pomiarów: udostępnione są najnowsze wersje pomiarów zasięgu i skuteczności oraz są do dyspozycji dokładne raporty w Google Ads.
- Niższe koszty tworzenia kreacji do reklam: reklamy audio okazują się tańsze w produkcji od reklam wideo, ponieważ zalecane są reklamy wizualne w postaci nieruchomego obrazu lub prostych animacji. Z zasady te mniej skomplikowane wizualnie formaty działają lepiej i mogą okazać się tańsze w promowaniu niż zaawansowane typy zasobów reklamowych.
Co rekomenduje się podczas tworzenia reklam audio w YouTube?
Google zaleca sprawdzone metody podczas tworzenia reklam YouTube, więc sprawdź co zrobić podczas tworzenia kreacji reklamowych w kampaniach audio YouTube.
Skoncentruj się na dźwiękach
Reklamy audio w YouTube powinny wykorzystywać zasoby takie, jak statyczne grafiki lub bardzo proste animacje, a kreacje do reklam przesyła się jako adresy url w YouTube.
Utrzymuj spójne tempo i ton
Jeśli tworzymy reklamy 15-sekundowe, to tekst czytany przez lektora powinien mieć około 40 słów.
Zadbaj o przyjemny dźwięk lektora
Przyjemny ton lektora na pewno pomoże i zdecydowanie ułatwi odbiorcom przejście od treści do reklam.
Dodaj wezwanie do działania w nagraniu albo kreacji wideo
Należy umożliwić słuchaczom wykonanie kolejnego kroku i może to być na przykład kliknięcie linku kierującego do strony www reklamodawcy.
Zachowaj zgodność reklam z zasadami systemu Google Ads
Reklamy audio w YouTube, jak wszystkie inne typy reklam, muszą być zgodne z zasadami reklamowymi Google Ads.
Jeśli chcesz przetestować reklamy audio w YouTube i potrzebujesz wsparcia profesjonalistów Google Partners, to pozostajemy do Twojej dyspozycji, skontaktuj się z nami!