Audio reklamy w YouTube – nowość w Google Ads

Nowe typy kampanii w Google Ads – tanie i skuteczne audio reklamy w YouTube!

Audio reklamy w YouTube umożliwiają wybór między oglądaniem treści na ekranie, a słuchaniem ich z dowolnego miejsca. Google w zeszłym roku umożliwiło reklamodawcom jeszcze szersze zwiększenie zasięgów i zwiększenie skuteczności reklam. Nowość, która pojawiła się w październiku 2022 roku, to reklamy audio w YouTube!

Dlaczego warto wypróbować reklamy audio w YouTube?

Takie reklamy można kierować do użytkowników, którzy słuchają treści audio i dostępne są w systemie Google Ads oraz Display&Video 360. Google przeprowadziło testy skuteczności nowych formatów i okazuje się, że wyniki z wersji beta pokazują, iż kampanie audio:

  • w 87% przyczyniły się do wzrostu rozpoznawalności reklamy,
  • w 81% spowodowały zwiększenie świadomości marki.

Kampanie reklamowe YouTube wykorzystują przede wszystkim dźwięki, więc docierają do odbiorców słuchających podcastów, muzyki i innych zasobów dostępnych w formatach audio. Jak się okazuje, kampanie audio mogą być bardzo skutecznym uzupełnieniem innych typów reklam dostępnych w systemie Google Ads.

Nowe reklamy w YouTube są optymalizowane na podstawie takich aktywności, jak:

  • korzystanie odbiorców z platform audio,
  • słuchanie treści przez użytkowników bez aktywnego oglądania w YouTube i YouTube Music.

Reklamy z wykorzystaniem dźwięku w YouTube są wyświetlane więc podczas długich sesji słuchania oraz odtwarzania YouTube w tle.

Zalety nowych reklam audio w YouTube

Korzyści z takich kampanii są ogromne i zdecydowanie zachęcają reklamodawców do wypróbowania nowych formatów reklam audio.

  • Szeroki i skuteczny zasięg: do dyspozycji są nowe formaty reklam i co ważne – przy niskiej cenie ich promowania.
  • Wygoda: ustalanie reklamowych stawek i ustawianie kampanii działają podobnie jak w przypadku innych typów reklam w YouTube.
  • Dokładne kierowanie: można targetować kampanie do zaawansowanych grup odbiorców, a więc precyzyjnie.
  • Dobre funkcje pomiarów: udostępnione są najnowsze wersje pomiarów zasięgu i skuteczności oraz są do dyspozycji dokładne raporty w Google Ads.
  • Niższe koszty tworzenia kreacji do reklam: reklamy audio okazują się tańsze w produkcji od reklam wideo, ponieważ zalecane są reklamy wizualne w postaci nieruchomego obrazu lub prostych animacji. Z zasady te mniej skomplikowane wizualnie formaty działają lepiej i mogą okazać się tańsze w promowaniu niż zaawansowane typy zasobów reklamowych.

Co rekomenduje się podczas tworzenia reklam audio w YouTube?

Google zaleca sprawdzone metody podczas tworzenia reklam YouTube, więc sprawdź co zrobić podczas tworzenia kreacji reklamowych w kampaniach audio YouTube.

  • Skoncentruj się na dźwiękach

Reklamy audio w YouTube powinny wykorzystywać zasoby takie, jak statyczne grafiki lub bardzo proste animacje, a kreacje do reklam przesyła się jako adresy url w YouTube.

  • Utrzymuj spójne tempo i ton

Jeśli tworzymy reklamy 15-sekundowe, to tekst czytany przez lektora powinien mieć około 40 słów.

  • Zadbaj o przyjemny dźwięk lektora

Przyjemny ton lektora na pewno pomoże i zdecydowanie ułatwi odbiorcom przejście od treści do reklam.

  • Dodaj wezwanie do działania w nagraniu albo kreacji wideo

Należy umożliwić słuchaczom wykonanie kolejnego kroku i może to być na przykład kliknięcie linku kierującego do strony www reklamodawcy.

  • Zachowaj zgodność reklam z zasadami systemu Google Ads

Reklamy audio w YouTube, jak wszystkie inne typy reklam, muszą być zgodne z zasadami reklamowymi Google Ads.

 

Jeśli chcesz przetestować reklamy audio w YouTube i potrzebujesz wsparcia profesjonalistów Google Partners, to pozostajemy do Twojej dyspozycji, skontaktuj się z nami!