Nowoczesne witryny mają szereg praktycznych funkcjonalności przygotowanych po to, aby skutecznie zwiększyć zyski z działalności. Jedną z tych funkcjonalności jest blog firmowy. To użyteczne narzędzie do poszerzania możliwości promocji marki, produktu lub firmy.
Na czym polega prowadzenie bloga firmowego?
Jak w tradycyjnych serwisach blogerskich, blog firmowy to przestrzeń, w której możesz publikować nie tak oficjalne treści jak w zakładkach witryny. Decydując się na prowadzenie serwisu czy jednej podstrony o charakterze blogowym, możesz pisać o sprawach szeroko związanych z branżą twojej firmy, a tym samym – jej ofertą.
W treściach blogowych doskonale sprawdzają się teksty omawiające ofertę firmy od strony lifestyle’owej, poradnikowej, edukującej czy eksperckiej. Co więcej, w blogu firmowym mogą się znaleźć aktualności branżowe, atrakcyjne materiały wizualne (np. filmiki na YouTube), infografiki czy artykuły podsumowujące działanie firmy.
Strona blogowa i korzyści dla content marketingu
Warto wspomnieć, że w założeniach blogowania jest tworzenie wartościowych treści literackich i wizualnych. Rozmawiając o zaletach bloga firmowego, nie sposób nie wspomnieć o jego wpływie na strategie reklamowe z obszaru content marketingu. Dlaczego więc warto pisać treści blogowe lub poradnikowe o charakterze branżowym?
Pisanie blogów firmowych zgodne z wyzwaniami nowej polityki Google
Marketing digitalowy zmienia się, a wraz z nim strategie działania algorytmów najpopularniejszej wyszukiwarki w Polsce. Uważni obserwatorzy zmian mogą zauważyć, że od dawna wyróżnia je zwrot ku użytkownikowi. Większość zmian w sposobach działania wyszukiwarki podyktowana jest troską o dobro, zadowolenie i komfort użytkownika. Dobry blog firmowy to serwis zawierający merytoryczne i jakościowe treści. Zawartość powinna odpowiadać na zainteresowania i potrzeby potencjalnego odbiorcy. Taki blog firmowy będzie lepszy dla algorytmów, a tym samym będzie się lepiej pozycjonował w wynikach wyszukiwania.
Blog pełen zoptymalizowanych treści jest zapleczem SEO, czyli wpływa na pozycjonowanie
Pewnie wiesz, że organiczne pozycjonowanie witryny odbywa się między innymi poprzez umieszczanie w jej treści wyselekcjonowanych fraz kluczowych. Blog firmowy to idealne miejsce na optymalizację tekstów pod tzw. frazy długiego ogona, czyli te bardziej szczegółowe niż frazy generyczne. Jeśli na przykład twoja firma zajmuje się hurtową sprzedażą sadzonek różnych kwiatów, w tym różowych hortensji bukietowych, to frazą generyczną będzie „hurtownia kwiatów”. Frazą długiego ogona będzie „sprzedaż hurtowa różowych hortensji bukietowych”. Dzięki umieszczeniu w tekście słów kluczowych z długiego ogona, dotrzesz do większej liczby użytkowników.
Wpisy blogowe czy poradnikowe to też miejsce na nasycanie tekstów frazami generycznymi, słowami bliskoznacznymi, synonimami itd. Warto korzystać z narzędzi wspierających wybór fraz kluczowych. Należy też zadbać o konstrukcję tematu wpisu, zawartości i optymalne grafiki lub filmy YouTube. Materiały wizualne wspierają atrakcyjność publikacji i tworzą zróżnicowany content. Bo nie tylko same teksty się liczą!
Blog na stronie WWW to praktycznie nieograniczone możliwości rozbudowywania contentu, Też nasyconego słowami kluczowymi powiązanymi z branżą, firmą itd.
O tym, na co jeszcze zwrócić uwagę podczas tworzenia contentu SEO, przeczytasz tutaj .
Poniżej "żywy" przykład na to, jak strona www wypozycjonowała się na najważniejszą frazę, w wyniku wartościowego artykuły blogowego :-).
Prowadzenie bloga firmowego wspiera strategię link buildingu
Warto pamiętać, że pozycjonowanie SEO to nie tylko tworzenie atrakcyjnego contentu. To też budowanie sieci wartościowych linków prowadzących do strony twojej firmy. Blog firmowy świetnie sprawdza się jako element strategii link buildingu. W pojedynczym artykule możesz umieścić odnośniki prowadzące do innych tekstów twojego bloga lub zawartości strony internetowej. Jeśli masz profile swojej firmy w mediach społecznościowych, to możesz umieszczać w nich linki do poszczególnych artykułów. Swoją drogą takie stanowią gotowy materiał pod posty do Profilu Firmy w Google (Google Moja Firma), serwisie X (Twitterze), Facebooku czy Instagramie. Dzięki temu zwiększysz ruch na stronie i dotrzesz do szerszego grona potencjalnych odbiorców.
Blog firmowy buduje wiarygodny wizerunek eksperta
Budowanie wizerunku to jedno z głównych zadań profesjonalnego content marketingu. Blog lub poradnik firmowy można wykorzystać jako okazję do wzmocnienia eksperckiego wizerunku jako przedsiębiorcy znającym się na rzeczy. Teksty blogowe wyróżniające się wysoką jakością i merytorycznością wzbudzą zaufanie do marki, produktu i firmy. Jak już wiesz, im lepsze wrażenia mają odbiorcy z czytania treści na blogu, tym więcej ruchu na stronie. Twój blog może pojawiać się na wysokich pozycjach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Blog lub poradnik na stronie WWW może być skuteczną formą komunikacji z klientami. To miejsce, gdzie możesz na przykład rozbudować content najczęściej pojawiających się pytań (tzw. FAQ). Zamiast wyjaśniać telefonicznie lub mailowo pytania lub wątpliwości zainteresowanych odbiorców, wystarczy wysłać link do wyczerpującego artykułu.
Potencjał prowadzenia bloga firmowego jest tak ogromny! Regularne pisanie artykułów jest podstawą skutecznych działań SEO Content Marketingu.
Strategia budowania skutecznego contentu
Podsumowując firmowy blog może mieć różne funkcje i odsłony:
- praktyczne poradniki, np. wskazówki opisujące najczęstsze problemy lub pytania klientów;
- artykuły eksperckie, gdzie w profesjonalny sposób można udowodnić wiedzę i doświadczenie branżowe;
- case studies, gdzie można pokazać firmowe sukcesy, osiągnięcia;
- aktualności (newsy) z informacjami o nowościach branżowych, rynkowych, firmowych itp.;
- wywiady z ekspertami, klientami.
Gdzie opublikować firmowego bloga?
- Blog może być integralną częścią istniejącej strony internetowej. Wtedy wskazane jest, aby wydzielić na stronie www moduł blogowy, a podstrona (zakładka) z wpisami może nazywać się różnie - Blog, Poradnik, Aktualności/News.
- Jeśli ważne jest, aby blogowi nadać większą autonomię i znaczenie w link buildingu, to można stworzyć dla niego osobną domenę i zbudować serwis o charakterze blogowym.
Warto wspomnieć, że nowoczesny marketing internetowy to także strategia budowania contentu wideo, postów angażujących w media społecznościowe, publikacje zewnętrzne w różnych miejscach do dystrybucji treści, ciekawe grafiki, infografiki itd. Mogą być skutecznie łączone z serwisem blogowym. Klasyczna koncepcja prowadzenia poradnika lub bloga firmowego jeszcze nie wyszła z mody i wciąż stanowi bardzo istotny element komunikacji z klientami oraz budowania skutecznego content marketingu SEO.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w budowie i kompleksowej optymalizacji swojego bloga, skontaktuj się z nami. Możesz umówić się z nami w biurze lub wybrać wygodne spotkanie zdalne! Skuteczny marketing treści to długofalowa inwestycja, która może okazać się bardzo skuteczna.