Inbound marketing – co to jest?

Poszukując interesujących Cię treści w sieci, prawdopodobnie często już automatycznie omijasz reklamy, które widzisz na stronach WWW – jesteś do nich przyzwyczajony, więc w dużej mierze je ignorujesz. Dlatego standardowe kreacje są coraz mniej skuteczne. Do pozyskiwania klientów warto podejść inaczej. A co jeśli udałoby Ci się skłonić potencjalnego klienta do samodzielnego kontaktu z Twoją firmą? Taki efekt możesz uzyskać dzięki inbound marketingowi.

Inbound marketing – co to jest?

Celem inbound marketingu jest przyciągnięcie klienta za pomocą wartościowych treści, które są dostępne dla odbiorcy tam, gdzie ich poszukuje. Prowadząc takie działania, możesz korzystać z różnych rozwiązań. Tym, które jest łatwo dostępne i nie wymaga dużej inwestycji, jest prowadzenie bloga. Skąd w ogóle wzięła się koncepcja inwestowania w takie działania? Przemawia za tym m.in. skuteczność tradycyjnych działań marketingowych. Czy wiesz że:

  • Według Hubspot 84 proc. internautów mających od 25 do 34 lat opuszcza strony WWW ze względu na natrętną reklamę?
  • 91 proc. użytkowników poczty e-mail zrezygnowało ze subskrypcji, do której wcześniej się zapisali?
  • 90 proc. internautów pomija reklamy wideo w sieci?

co to jrst inbound marketing

Źródło: https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/28330/23-Reasons-Inbound-Marketing-Trumps-Outbound-Marketing-Infographic.aspx

To powoduje, że rośnie znaczenie inbound marketingu. Celem działań jest budowanie długotrwałych relacji z klientem, czego efektem będzie nie jedna konwersja, a wiele. Stosunkowo łatwo możesz wdrożyć w sieci tę strategię działania.

Inbound marketing w internecie – jak działać?

Twoje kolejne kroki w zakresie inbound marketingu powinny mieć kilka celów. Na początek chcesz zainteresować internautę ofertą. Następnie zamierzasz doprowadzić do interakcji, którą może być np. polubienie fanpage na Facebooku czy też dodanie maila do newslettera. W kolejnym kroku chcesz spełnić oczekiwania odbiorcy – Twoim produktem lub usługą. Na każdym etapie możesz wykorzystać inne narzędzia i techniki przyciągania uwagi.

Na pierwszym zależy Ci na wzbudzeniu zainteresowania. Tutaj możesz postawić na content marketing. Twórz wysokiej jakości, eksperckie treści i publikuj je na blogu. Jeśli to Twój materiał spowoduje, że internauta rozwiąże swój problem, to już osiągnąłeś mały sukces. Wykorzystaj również serwisy społecznościowe, z których korzysta Twoja grupa docelowa. Zainteresowanie możesz wzbudzać również dzięki SEO – jeśli Twoje treści znajdują się wysoko w Google, to istnieje duża szansa, że odbiorca się z nimi zapozna, ale pamiętaj o utrzymaniu jakości!

Jeśli chodzi o budowanie zaangażowania klientów, to tutaj powinieneś postawić na inne narzędzia. Znakomicie może się sprawdzić chat na stronie WWW, który może zainteresować podjęciem rozmowy z ekspertem z Twojej firmy bez konieczności dzwonienia.

Inbound marketing to nie tylko dbałość o relacje z klientem do momentu zakupu, ale również po zawarciu transakcji. Aby dalej robić dobre wrażenie na odbiorcy, możesz mu np. wysłać maila z zapytaniem o ocenę współpracy i przy okazji zaproponować rabat na kolejne zakupy.