Nowości w algorytmach Google – Mobile-First Indexing

Podczas planowania projektu witryny warto pamiętać o szeregu czynników, od których zależy skuteczne indeksowanie w wyszukiwarce Google. Poza dobrym contentem, ciekawą warstwą wizualną oraz poprawnie wykonaną strukturę strony, warto pamiętać o responsywności zapewniającej użytkownikom urządzeń mobilnych swobodnego dostępu do witryny. 

Od dłuższego czasu Google pracuje nad ukończeniem projektu “Mobile-First Indexing” przewidującego zmiany w algorytmie indeksującym strony internetowe. Według planów cyfrowego giganta, pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania będą miały witryny dostosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Wynika to przede wszystkim z powszechnym wzrostem popularności tego rodzaju urządzeń wśród użytkowników sieci internetowej, a także wyszukiwarki Google.

Jako specjaliści w branży marketingu internetowego, od wielu lat zauważamy wzrost popularności działań mających na celu unowocześnianie witryn poprzez pełną optymalizację pod mobile. Nadchodzący wrzesień oznacza rewolucyjne zmiany w tym zakresie, ponieważ planowane aktualizacje algorytmu będą zakładały faworyzację właśnie takich stron internetowych w “oczach” Googlebota.

Jak pozycjonować strony pod kątem nowego algorytmu Google?

Ogromne znaczenie w tej sytuacji będzie miało zastosowanie w strukturze witryny szeregu funkcjonalności, które pozytywnie wpłyną na nową formę indeksowania. Dla wielu osób może wydawać się to zaskakujące, ale wciąż popularnym procederem w świecie SEO jest budowanie siostrzanej witryny wyświetlającej się na mobile i mającej oddzielny adres URL. Wrześniowa aktualizacja zapowiada, że podczas budowy struktury znacznie lepiej stawiać na jej responsywność.

Warto także zwrócić uwagę na kwestię weryfikacji indeksowania i wyświetlania podstron strony internetowej tak, aby każda z nich była przyjazna dla zaktualizowanych algorytmów. Problem ten dotyczy w takim samym stopniu istniejących witryn zmieniających swoją strukturę i zawartość oraz tych dopiero budowanych. W trakcie wprowadzania zmian należy pamiętać o zgodności metadanych i danych strukturalnych, a także o poprawnym wyświetlaniu treści na desktopie i mobile.

W Quality Factor pomożemy Ci stworzyć responsywną stronę internetową dostosowaną do zmian w zakresie Mobile-First Indexing, która będzie atrakcyjna nie tylko dla użytkowników urządzeń mobilnych. Bez względu na to, czy Twoja witryna wymaga przebudowy, czy budowy “od zera”, responsywność to inwestycja w przyszłość, która przyczyni się do wzrostu ruchu na stronie, a tym samym do większych zysków.