Co to jest wizytówka Google Moja Firma?
Tego rodzaju forma marketingu internetowego leży w zakresie lokalnego SEO, czyli wszystkich działań mających na celu wypromowanie firmy obsługujące swoich klientów w wybranym obszarze. Działanie wizytówki Google Moja Firma jest bezpośrednio związane z wyszukiwaniem lokalnych zapytań, takich jak np. “agencja interaktywna warszawa”.
W wizytówce Google Moja firma można umieścić informacje, takie jak:
- godziny otwarcia;
- dane kontaktowe;
- geolokalizację;
- wysokość cen;
- adres strony internetowej;
- oferowane usługi lub produkty;
- zdjęcia siedziby, oferty, produktów, zespołu, wirtualny spacer, film;
- aktualności, ofert specjalne, promocje itd.;
- opinie użytkowników oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Dlaczego warto założyć i zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma?
- Skuteczna widoczność w Google
Obecnie 98% wyszukiwań w polskim Internecie wykonuje się za pomocą wyszukiwarki Google. Odpowiednio zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma jest doskonałym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy chcą “pokazać się” w Internecie. Forma cyfrowej wizytówki pozwala umieścić w niej więcej informacji, niż w tej konwencjonalnej przekazywanej z ręki do ręki.
- Natychmiastowa informacja dla użytkownika
Użytkownik, wyszukując konkretne zapytanie, najczęściej oczekuje szybkiej i jasnej odpowiedzi - zarówno w kontekście szukanych informacji, produktów, czy też usług, jak i uzyskania natychmiast danych kontaktowych. Google wprowadza coraz więcej rozwiązań, które mają ułatwić użytkownikowi bezpośredni dostęp do odpowiedzi na zapytanie (np. wyniki zerowe). Prawidłowo uzupełniona wizytówka Google Moja Firma przedstawia użytkownikowi wszystkie niezbędne informacje, takie jak ceny, godziny otwarcia, dostęp do parkingu oraz opinie.
- Nawigacja do Twojej firmy
Jeśli potencjalny użytkownik wpisze w Mapy Google nazwę Twojej firmy, algorytm zaciągnie dane geolokalizacyjne i przekieruje go bezpośrednio do Twojej lokalizacji. Co więcej, struktura wizytówki Google Moja Firma pozwala na umieszczenie w niej odnośnika do strony internetowej. Prawidłowo uzupełniona wizytówka przyciąga potencjalnego klienta zarówno w przestrzeni wirtualnej, jak i rzeczywistej.
Warto pamiętać, że optymalizacja wizytówki Google Moja Firma nie jest jednorazowym wysiłkiem. Wszystkie działania SEO wymagają długofalowej pracy polegającej na aktualizacji treści w wizytówce, a także reagowaniu na zmiany w działaniu algorytmów Google. Jeśli szukasz wsparcia w procesie optymalizacji wizytówki Google Moja Firma, skontaktuj się ze specjalistami w zakresie lokalnego SEO, dzięki którym Twoja widoczność w sieci wzrośnie.
FAQ
- Czy można usunąć opinię dodaną do zarządzanej wizytówki?
Nie, opinii nie da się usunąć. Wyjątkiem są treści obraźliwie, zniesławiające, zawierające przekleństwa itd. Warto udzielać odpowiedzi zarówno na pozytywne, jak i negatywne komentarze. To pomaga budować wiarygodny wizerunek firmy.
- Czy można usunąć zdjęcie dodane przez użytkownika zewnętrznego?
Zdjęcie można zgłosić do usunięcia do działu technicznego Google Local, jeżeli zostało dodane niezgodnie z zasadami - czyli nie prezentuje danej lokalizacji.
- Dlaczego dodane zdjęcia nie wyświetlają się w profilu?
Dodawane do profilu materiały muszą spełniać wymogi i kryteria techniczne Google. Najważniejsze z nich to:
- zdjęcie wykonane w danej lokalizacji
- format jpg lub png
- rozmiar od 10kB do 5mb
- rozdzielczość 720 x 720 pikseli
Jeżeli wszystkie wymogi zostały spełnione, a zdjęcia nadal nie są widoczne - należy przekazać sprawę do działu technicznego Google Local.
- Dlaczego nie widzę wprowadzonych zmian?
Większość informacji jest widoczna od razu. Niektóre jednak aktualizują się nawet do kilkudziesięciu godzin. Zanim zgłosisz problem do działu technicznego - poczekaj co najmniej kilka dni.
- Co zrobić jeśli firma zmieniła siedzibę?
Zaloguj się do panelu Google Moja Firma i zaktualizuj adres w sekcji Informacje. Nie zakładaj nowej wizytówki!
- Czy możliwe jest przeniesienie opinii z jednej wizytówki na drugą?
Jeżeli obie wizytówki należą do Ciebie i dotyczą tej samej firmy - dział techniczny Google Lokal może przenieść opinie, a następnie usunąć zduplikowany profil.
- Co mam uzupełnić w zakładkach w profilu Google Moja Firma?
Najlepiej uzupełnić wizytówkę Google Moja Firma maksymalnie wyczerpująco. Warto dodać informacje do każdej zakładki w interfejsie/profilu. Warto poświęcić na to czas, z pewnością się to opłaci 🙂