Nowości w SEO, czyli 4 najważniejsze trendy w 2020 roku

Co w tym roku uznaje się za najważniejsze w dziedzinie SEO? Na to pytanie odpowiemy w czterech krótkich punktach.

  • Niedoceniana siła contentu
    Bywa, że w procesie działań SEO, zarówno klienci, jak i usługodawcy, zapominają o ich kluczowym elemencie - poprawnie zoptymalizowanych treściach angażujących odbiorcę. Żadna płatna kampania lub linki sponsorowane nie zastąpią dobrze napisanych tekstów na strony internetowe, czy firmowe blogi. Siła witryny mierzona jest w jej zawartości, co oznacza konieczność skupienia szczególnej uwagi na tworzeniu contentu dostosowanego do branży i zainteresowań potencjalnego klienta. Niezwykle istotne są też jego wartości jakościowe wynikające z merytoryki oraz atrakcyjności tekstu, który powinien zawierać wyważoną ilość słów kluczowych. Warto także pamiętać o stosowaniu tzw. “fraz długiego ogona”, jakie odegrają dużą rolę w trendach dla optymalizacji SEO.
  • Responsywne strony internetowe

Nie od dziś wiadomo, że rynek SEO pozostaje w zależności z polityką rynkową Google silnie wpływającą na strategie w marketingu internetowym. Tegoroczna aktualizacja algorytmu indeksującego strony mobilne sugeruje, że warto postawić na wsparcie budowy dostosowanych pod mobile witryn responsywnych. Niestety, strony o oddzielnym adresie URL dla urządzeń mobilnych będą przegrywać w oczach nowego algorytmu. Trend uzasadnia również fakt wzrostu popularności smartfonów wśród Polaków. Oby nikt nie zapomniał o desktopie!

  • Duet JavaScript i SEO

W tym roku, warto poświęcić szczególną uwagę działaniu JavaScriptu na stronie internetowej. Weryfikacja jej renderowania powinna być rozpatrywana pod kątem relacji z działającym lub nie JavaScriptem. Okazuje się, że w zależności od wybranego sposobu ukrywania tekstu, witryna może różnie się indeksować w wynikach wyszukiwania Google. Należy pamiętać o kontroli sposobu renderowania się strony oraz ocenie jej konfrontacji z indeksowaniem w wyszukiwarce. Konkretna strategia dla JavaScriptu może pomóc w podwyższeniu pozycji strony w oczach algorytmów Google.

  • Krótki dystans do pozyskania informacji

Coraz większe sukcesy w świecie marketingu internetowego odnoszą tzw. rozszerzone wyniki przedstawiające znacznie więcej informacji, niż klasyczne już linki do stron i ich metadane. Jako przykład należy przywołać Featured Snippets - konkretną i krótką odpowiedź na wyszukiwane zapytanie wyświetlającą się na pozycji zerowej, na samym szczycie wyników wyszukiwania. Innymi formami rozszerzonych wyników są także karuzele z wiadomościami i zdjęciami z portali internetowych. Warto zatem zwrócić uwagę na optymalizację strony pod kątem ściągania informacji dla pozycji zerowej. Pomocne w tym zakresie może być wykorzystanie danych strukturalnych w kodach podstron oraz stosowanie wspomnianych wcześniej “długich ogonów” w tekstach na strony internetowe, które zyskują swoją popularność przez funkcję wyszukiwania głosowego.

Przeniesienie znacznej części aktywności do Internetu przez trwającą pandemię koronawirusa sprawiło, że najnowsze trendy SEO zwracają na siebie znacznie większą uwagę, niż mogłoby się nam wydawać. Doświadczenia z ostatniego półrocza sugerują również skupienie się na etycznych praktykach marketingu w Internecie, które silniej niż kiedykolwiek promuje Google. Jako specjaliści w branży SEO bierzemy pod uwagę w naszej praktyce zawodowej wszystkie powyższe trendy oraz reagujemy na zachodzące zmiany. Jeśli szukasz więcej informacji o nowych możliwościach optymalizacji dla wyszukiwarek, z największą chęcią podzielimy się z Tobą naszą wiedzą o nowościach w SEO i ich zastosowaniu w działaniach marketingowych.