Pozycjonowanie produktów w bezpłatnych wynikach wyszukiwania

W marcu zeszłego roku pisaliśmy na naszym blogu o nowości związanej z reklamami produktowymi. Wówczas Google zapowiedziało wyświetlanie produktów również w sekcji “Grafika Google”, tu więcej na ten temat.

W polskiej wyszukiwarce Google ta opcja jest widoczna i wygodna dla użytkowników, a co najważniejsze - takie wyniki generują sprzedaż!:

produktu z GMC w wyszukiwarce

Już jakiś czas temu w Stanach Zjednoczonych wdrożono udogodnienie dla reklamodawców Google Ads, w postaci pojawiania się produktów z Google Merchant Center w ruchu organicznym na poziomie wyszukiwarki.

Więcej na ten temat - blog Google 

Kilka dni temu Google oficjalnie poinformowało, że opcja przesyłania produktów do tzw przestrzeni Google będzie dostępna we wszystkich krajach, w których funkcjonuje Google Merchant Center, więc także w polskim Google. Samo wyświetlenie produktów jest bezpłatne (ponieważ to miejsca będące organicznymi, bezpłatnymi wynikami wyszukiwania), jednak aby było to możliwe należy spełnić szereg technicznych wymagań. 

Produkty wyposażone na stronie w tak zwane znaczniki danych strukturalnych będą automatycznie pojawiać się w Google – bez konieczności dodatkowej ingerencji.

Innym sposobem jest użycie pliku danych Google Merchant Center, przy jednoczesnym wyborze odpowiedniego programu. 

To czy produkty wyświetlą się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania zależy między innymi od jakości SEO oraz technikaliów zbudowanej strony www, i przede wszystkim od jakości przesłanego pliku produktowego do Google Merchant Center

Google Merchant Center to narzędzie niezbędne przy prowadzeniu kampanii produktowych (Google Zakupy). Profesjonalne przygotowanie pliku produktowego do Google jest częścią zaawansowanego wsparcia z zakresu prowadzenia działań Google Ads.  

Warto wykorzystać maksymalnie potencjał dostępnych darmowych możliwości w przestrzeni Google. Wysokiej jakości plik produktowy do Google Zakupy jest absolutną koniecznością, jeśli reklamy w Google mają mieć dobry zasięg oraz mają być efektywne.

Od teraz plik z produktami na koncie Google Merchant Center zyskuje na znaczeniu w widoczności asortymentu sklepu internetowego w darmowych wynikach wyszukiwania

Jeżeli chcesz w pełni korzystać z dobrodziejstw Google, zapraszamy do współpracy! 

Nasi specjaliści SEO przeprowadzą audyt SEOtechniczny strony www oraz kompleksowo przygotują wysokiej jakości witrynę. Doświadczeni accounci zaś poprowadzą skuteczne reklamy Google dopasowane do Twoich potrzeb.