Trudno wyobrazić sobie współczesny skuteczny marketing w Internecie bez reklam wideo w serwisach społecznościowych. Filmy publikowane na platformie YouTube łączą rozrywkę z marketingiem, angażując potencjalnych odbiorców. Już dziś możesz poszerzyć swoją grupę docelową, tworząc kanał firmowy na YouTube. Dlaczego warto rozszerzyć swoją strategię reklamową i stać się twórcą wideo na firmowym kanale YouTube? Odpowiadamy niżej!
Bezpośredni kontakt z klientem, czyli skuteczny marketing w Internecie
YouTube przez ostatnie pięatnaście lat wytyczył ścieżki dla skutecznych strategii reklamowych w mediach społecznościowych. Większość z nas chociaż raz w życiu sięgnęła po opinię czy instrukcje od twórców wideo na temat wybranych produktów lub usług. I potwierdzają to statystyki! Według badania przeprowadzonego w 24 krajach przez Talk Shoppe okazuje się, że 83% osób uważa, iż platforma YouTube jest najlepszym jakościowo źródłem o produktach! Z raportu Think with Google z 2022 r. wynika, że aż 59% pokolenia Z korzysta z aplikacji z krótkimi filmami, aby przeglądać nowe rzeczy, a potem oglądać na ich temat dłuższe wideo.
Dziś trudno realizować skuteczny marketing w Internecie bez UGC (User Generated Content). W ciągu najbliższych kilku lat, jeśli trend utrzyma się, to UGC stanie się dominującą strategią reklamową, bo formaty wideo to najłatwiej “przyswajalny” dla użytkowników content!
Cyfrowa komunikacja z rynkiem
Dlaczego tak jest? Materiały audiowizualne, takie jak prezentacje produktowe, recenzje, analizy czy benchmarki, umożliwiają szybki kontakt z potencjalnym klientem. Udostępnianie treści w YouTube pozwala także nawiązać z nim relację. A marketing w Internecie ukierunkowany na odbiorcę to szansa zyskania lojalnego klienta. Konsumenci związani z marką chętniej komentują, udostępniają materiały, czy subskrybują kanał. Jeśli zaproponujesz im wartościowy content, zdobędziesz z dużym prawdopodobieństwem ich zaufanie, być może nawet wieloletnie. Warto jednak pamiętać, że skuteczny marketing w Internecie wymaga czasu, który może stać się sprzymierzeńcem zwiększania skuteczności promowania.
Wizerunek eksperta
Dlaczego czas ma znaczenie w przypadku publikacji materiałów wideo w YouTube? Konsekwencja, wytrwałość oraz cierpliwość sprzyjają budowaniu wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Potencjalni klienci chętniej zaufają marce lub produktom, jeśli zobaczą profesjonalizm. To sprzyja nie tylko sprzedaży, ale także pozycji branżowej, która ma ogromne znaczenie w relacjach biznesowych. Prowadzenie kanału firmowego w YouTube pozwoli Ci zdywersyfikować swoje ścieżki dotarcia do klientów, a także partnerów. A to prosta droga do zwiększenia sprzedaży swojej oferty czy wzrostu konwersji – celu każdej kampanii reklamy cyfrowej.
Strategie reklamowe w YouTube
Tylko, jak ugryźć ten marketing w Internecie? Co publikować, żeby jednocześnie budować swój wizerunek, zaufanie klienta oraz sprzedawać produkty? Albo chociaż zwiększyć współczynnik konwersji z powracających klientów? Mamy kilka podpowiedzi, które mogą zainspirować do działania!
- Realizuj poradniki, tutoriale, instrukcje oraz webinaria, bo z ich pomocą możesz łatwo podzielić się swoją wiedzą, edukować innych oraz rozwiązywać problemy odbiorców, potencjalnych i obecnych klientów.
- Odsłaniaj kulisy działania swojej firmy i poznaj klientów z osobami odpowiedzialnymi za markę lub produkt. Możesz pokazać im swoją halę produkcyjną, biuro, pracowników, siebie. A nawet zainspirować się słynnym serialem „The Office” i tworzyć content komediowy!
- Twórz partnerskie relacje z klientami czy influencerami angażując ich w produkcję swoich materiałów wideo. Organizuj konkursy, pozwól im się wypowiedzieć. Dzięki temu, skutecznie zbudujesz społeczność wokół swojej marki, docierając do nowego grona odbiorców.
- Transmituj na żywo, bo live streamy to świetna metoda, która pozwala odpowiedzieć na pytania nurtujące klientów. Ale nie tylko! Podczas transmisji na żywo możesz organizować wywiady, czy prezentować nowe produkty!
Promocja w social media, a YouTube takim kanałem właśnie jest, wiąże się z ogromną konkurencją. Produkcja dobrego contentu to połowa sukcesu. Oprócz tego, musisz wziąć pod uwagę inne elementy, jakie integruje skuteczny marketing w Internecie. Poniżej opowiadamy, na co zwrócić uwagę, budując efektywną strategię reklamową w sieci z wykorzystaniem YouTube.
Jak wykorzystać potencjał YouTube i poprawić swoją widoczność w sieci? SEO marketing w Internecie
Zacznijmy od wyjaśnienia wyżej postawionego pytania – dlaczego produkcja contentu to zaledwie połowa sukcesu? Twój content może być bardzo wysokiej jakości i jednocześnie nie wyświetlać się poprawnie w mediach społecznościowych i wyszukiwarce. Jeśli chcesz zadbać o swoją widoczność w sieci, wybierz SEO marketing w Internecie i zoptymalizuj swój kanał firmowy na YouTube. Dzięki temu, doprowadzisz ruch do swojej strony www i zwiększysz prawdopodobieństwo konwersji. Jak to działa? Wyjaśniamy poniżej.
SEO marketing w Internecie i YouTube – jak to działa?
Jedną z podstaw SEO jest budowanie sieci wartościowych linków mających wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Czyli inaczej określając, jest to strategia tworzenia wysokiej jakości link buildingu - budowania zaplecza wokół strony z dobrymi linkami kierującymi do witryny. Każdy film opublikowany na YouTube to strona z własnym adresem URL, który jest unikalny i wokół którego można budować ważne dla siebie linki. Publikując link do strony internetowej swojej firmy, marki lub produktu w obrębie filmu (opisie pod filmem na YouTube czy w formie nakładki na ekran), wzmacniasz pośrednio pozycję witryny. I nie tylko, bo także doprowadzasz ruch do swojej strony www, a to ma ogromne znaczenie w procesie sprzedaży oferowanych usług. Ciekawy ten SEO marketing w Internecie, prawda?
Oprócz tego, równie istotne pozostają wybrane frazy kluczowe i optymalizacja filmów pod ich kątem. Dzięki optymalizacji contentu wideo pod frazy kluczowe, ten jest prawidłowo indeksowany przez roboty Google. Co to znaczy „prawidłowo”? To znaczy, że content jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania adekwatnych do jego treści. Zawsze warto także dodać do filmów transkrypcje, które ułatwiają botom wyszukiwarki zrozumienie zawartości wideo. Obecnie, ma to znaczenie także w kontekście dostępnościowej optymalizacji SEO, o której więcej piszemy tutaj.
SEO optymalizacja to proces, który trwa długo i wymaga nakładu środków oraz zaangażowania. W krótkim czasie nie uzyskasz satysfakcjonujących efektów. Weź to pod uwagę podczas planowania swojej strategii reklamowej.
Płatny marketing w Internecie – kanał firmowy na YouTube promowany w Google Ads
Ważną cechą platformy YouTube jest jej integracja z systemem reklamowym Google Ads. Dzięki temu, skuteczny marketing w Internecie, zwłaszcza w mediach społecznościowych, jest możliwy. Dzięki połączeniu YouTube z systemem Google Ads możesz precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej. Google Ads pozwala również na efektywne zarządzanie budżetem. Dlaczego warto zainwestować w reklamy wideo w Google Ads? Na co zwrócić uwagę podczas przygotowania materiałów wideo do kampanii Google Ads? Ogólne odpowiedzi są proste i bardzo obiecujące!
Wideo marketing w Internecie z Google Ads to korzyści dla biznesu
Już wspominaliśmy, że tworzenie jakościowych treści ma ogromne znaczenie w procesie tworzenia skutecznych reklam. W kampaniach Google Ads doskonale sprawdzą się angażujące treści, które zwracają uwagę użytkowników. Ciekawe reklamy wideo mogą być wyświetlane w sieci Display i przyciągać potencjalnych klientów. Jak to działa? Między innymi w oparciu o zainteresowania grupy docelowej, a także jest to możliwe przy użyciu remarketingu. Remarketing to rozwiązanie polegające na docieraniu do użytkowników, którzy już odwiedzili kanał na YouTube lub oglądali wideo. W prosty sposób możesz przypomnieć im o swojej ofercie czy pokazać nowe produkty i usługi. Świetne, prawda?
System Google Ads umożliwia publikację filmów wideo w innych formatach, niż tradycyjny filmik na YouTube. Tym samym, w jednej kampanii możesz zintegrować różne rodzaje reklam w kampaniach Search, Display czy Discovery. Dzięki temu, poprawisz współczynnik kilkalności, zwiększając ilość dróg dotarcia do nowego klienta. Jeśli coś pójdzie nie tak, system Google Ads umożliwi Ci optymalizowanie kampanii w czasie rzeczywistym. To zatem nie tylko możliwość edycji publikowanych reklam, ale także precyzyjne mierzenie efektów i planowanie strategii na przyszłość.
Efektywny marketing w Internecie za pomocą profesjonalnych narzędzi
Czy łatwo samodzielnie przygotować kampanię w połączeniu z contentem z YouTube? Jest to możliwe i potrzebuje dostępu do specjalistycznej wiedzy. Jako profesjonaliści w branży pomożemy Ci stworzyć kampanię reklamową, która zwiększy Twoje grono potencjalnych klientów. Jesteśmy specjalistami w optymalizacji reklam, zwłaszcza w Google Ads. Możesz nam zaufać, a my zmienimy Twoje wideo w nowoczesną i precyzyjną reklamę.