Zaangażowanie klienta i agencji interaktywnej to podstawa efektywnej współpracy
Współpraca z agencją interaktywną to proces, który wymaga zaangażowania zarówno z naszej strony, jak i ze strony klienta. Wspólna praca, dzielenie się informacjami oraz aktywne uczestnictwo klienta zwykle dają najlepsze rezultaty.
Jednakże, jeśli nasz klient oczekuje, że wykonamy wszystkie zadania samodzielnie, to zajmie to z reguły więcej czasu i wzrośnie cena usług. Tego rodzaju kompleksowa obsługa z naszej strony jest wygodna dla klienta, ale wiąże się z dodatkowymi nakładami finansowymi. Wynika to ze zwiększonego czasu pracy i zasobów po naszej stronie. Jakie mogą to być przykłady w praktyce?
- Otrzymujemy bardzo duży zasób grafik, zdjęć, które trzeba wyselekcjonować, opisać frazami czy skonwertować do odpowiednich formatów.
- Klient zleca nam budowę strony internetowej, ale nie ma skompletowanych materiałów i narzędzi, np. treści, grafiki, zdjęć, logo, serwera czy zakupionej domeny. Wtedy dzielimy zadania i ustalamy co jest po stronie klienta, a co my możemy dodatkowo opracować. Tutaj przy okazji tego zagadnienia pisaliśmy co warto skompletować przed startem zlecenia budowy www.
- Prowadzimy reklamy Google Ads i sami przygotowujemy wszystkie zasoby, które będziemy wykorzystywać do komponentów kampanii. Dość często zdarza się, że klienci nie mają czasu lub możliwości w samodzielnym dostarczeniu ich.
- Przejmujemy odpowiedzialność za tworzenie, porządkowanie i kompresowanie materiałów niezbędnych do realizacji danego zlecenia.
Sprawna komunikacja to klucz do skutecznej współpracy z agencją interaktywną
Czas odpowiedzi oraz zgłaszanie uwag i poprawek do nas są ściśle powiązane z harmonogramem. A ten pozwala na terminowe i kompletne dostarczenie naszych usług. Dlatego dla nas tak ważne są terminowe i wyczerpujące odpowiedzi klienta na nasze maile zawierające prośby o weryfikacje, zgłoszenie uwag, akceptacje czy o uzupełnienie informacji.
Nad poszczególnymi etapami projektu pracuje u nas kilka osób. Opóźnienia na jednym etapie mogą wstrzymać całą realizację i wpłynąć na skuteczność działań. Dzięki sprawnej komunikacji zapewniamy płynność procesu i usługi na jak najwyższym poziomie.
W każdej wiadomości od nas do klientów przedstawiamy szczegóły komunikacji z nami o takiej treści jak poniżej.
Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość w zakresie obsługi naszej komunikacji. Standardowo dokładamy wszelkich starań, aby odpowiadać w ciągu 24 godz. w dni robocze.
Uprzejmie informuję, że kontakt z nami jest w dni robocze pn-pt, w godz. 9-17.
Wyceny – wykonujemy do kilku dni roboczych, w zależności od zaawansowania.
Modyfikacje – w zależności od skomplikowania czas ustalamy indywidualnie.
Sprawy pilne, poprawki, usunięcie błędów – wykonujemy najszybciej jak to możliwe.
Inne sprawy – ze względu na dużą liczbę otrzymywanych wiadomości odpowiadamy na wybrane maile.
Akceptacje, weryfikacje do zleceń w toku – brak odpowiedzi ws akceptacji przesłanych od nas materiałów lub niezgłoszenie do nas uwag na czas, oznacza domyślnie zgodę na publikacje lub w określonych przypadkach – brak wykonania przez nas publikacji. Informujemy, że zawartość działań i ustalone ceny prac pozostają wtedy w bez zmian.
Współpraca z agencją interaktywną i znaczenie feedbacku od klienta
Warto wspomnieć o kluczowym elemencie pomijanym dość często we współpracy z agencją marketingową – regularnym feedbacku od klienta. Przekazywanie nam wszelkich wątpliwości, pytań, informacji o spadku skuteczności lub przeciwnie – o wzroście efektywności naszych działań – są niezwykle istotne. Dzięki temu reagujemy elastycznie i na czas. Możemy dostosować nasze działania do aktualnych uwarunkowań, sytuacji rynkowej, modyfikować nasze prace czy zmienić typ lub zakres usług, utrzymywać je na ustalonym poziomie lub zaproponować skalowanie w odpowiedzi na potrzeby klienta.
Transparentność usług interaktywnej agencji a oczekiwania klienta
Transparentność usługi oraz zakres potrzeb i oczekiwań klienta są dla nas niezwykle ważne. Jeśli klient z góry doprecyzuje swoje wymagania, to tym łatwiej będzie nam dostosować usługi indywidualnie do potrzeb. Niżej jest kilka przykładów, które mają kolosalny wpływ na to, jak wygląda współpraca z agencją interaktywną.
Zakres usługi
Zrozumienie zawartości i działania usługi zamówionej przez klienta jest ważne dla efektywnej współpracy i osiągnięcia zamierzonych celów. Gdy zajmujemy się na przykład usługą SEO Content Marketingu, to ważne jest, aby mieć świadomość, że takie zadanie nie uwzględnia innych działań, które są poza danym zestawem naszych aktywności. Zdarza się, iż nasi klienci oczekują np.: audytu opisów produktów, copywritingu do różnych zakładek na stronie www, aktualizacji, dodawania zdjęć na stronę www, bezpłatnych, nieograniczonych konsultacji telefonicznych lub mailowych etc. Chętnie pomożemy, lecz dodatkowo, w drodze oddzielnego zamówienia i odpłatnie. 😊 Koncentrujemy się na dostarczaniu wartości w obrębie tej konkretnej zamówionej usługi. To pozwala na skuteczność naszych zadań. Świadomość części składowych usługi, którą zamówił klient, pomaga uniknąć nieporozumień i zapewnia jasność co do oczekiwań dla obu stron. Wtedy można skutecznie zarządzać projektem i osiągnąć najlepsze możliwe wyniki!
Zasoby początkowe
Co klient już posiada, co będzie potrzebne, co należy do naszych obowiązków? Jasne ustalenie takiego podziału ułatwi wszystkim współpracę.
Raportowanie
Jakie raporty i jak często klient chce otrzymywać? Indywidualne zestawienia, opracowania, analizy i raporty mogą nie mieścić się w standardowej cenie usługi.
Konsultacje i spotkania
Jak często klient potrzebuje konsultacji, instrukcji czy spotkań z nami? Jeśli zapotrzebowanie obejmuje wiele godzin w miesiącu, to może być to dodatkowo płatne.
Dyspozycyjność i komunikacja
Jakiej dyspozycyjności oczekuje od nas klient i jak sam klient jest dyspozycyjny? Warto omówić zasady komunikacji od razu, aby uniknąć nieporozumień w przyszłości.
Dyspozycyjny budżet
Jaki budżetem dysponuje klient? Często przygotowujemy wycenę usług w celu określenia jaki budżet jest potrzebny na start. Natomiast są działania, które poniżej określonego progu nie będą skuteczne lub będą pozbawione sensu.
Określenie takich aspektów na początku współpracy z pewnością pozwoli uniknąć rozczarowania, nieprzewidzianych kosztów i opóźnień.
Definicja i oferta naszej agencji a usługi komplementarne
Tutaj napisaliśmy więcej na temat definicji i roli agencji interaktywnej. Nie jesteśmy agencją 360, brandingową, kreatywną czy eventową. Wierzymy, że wyspecjalizowanie w dziedzinach gwarantuje najwyższą jakość i skuteczność naszych usług.
Jeśli klient potrzebuje komplementarnych usług, których nie mamy u siebie, to chętnie pomożemy je znaleźć. Możemy wspomóc bazą partnerów i zaufanych firm, które mają określone specjalizacje. Często otrzymujemy pytania o usługi, których nie oferujemy, takie jak na przykład: opracowanie key visual (identyfikacji wizualnej), moderowanie kontem social media na pełen czy zaprojektowanie i wdrożenie aplikacji mobilnej. Tutaj można sprawdzić, w jakich obszarach marketingu online pomagamy.
Współpraca z agencją interaktywną i zaufanie klienta
Zaufanie do agencji interaktywnej jest fundamentem efektywnej współpracy. Naszym zadaniami są m.in.:
- określenie elementów niezbędnych do działania;
- opracowanie planu, harmonogramów, media planów;
- ustalenie minimalnego czy optymalnego budżetu i rozsądne inwestowanie środków klienta;
- realizacja usług zgodnie z najlepszą wiedzą i praktykami;
- rekomendowanie najlepszych kanałów, mediów, alternatywnych rozwiązań.
Dzięki temu możemy zmaksymalizować efektywność usług. Dlatego warto ufać naszym specjalistom. Tym bardziej, że współpraca z nami jest elastyczna, pozbawiona długoterminowych umów czy kar umownych, co jeszcze bardziej motywuje nas do dostarczania najlepszych wyników.
Często pracujemy na kontach klienta lub udostępniamy dostęp do kont, na których pracujemy w imieniu klienta, w tym do kont Google Ads. Dzięki temu w każdej chwili można zweryfikować jakość, skuteczność i zgodność z ustalonym zakresem prac. Transparentność naszych usług buduje zaufanie i pełną kontrolę nad działaniami.
Abyśmy mogli dostarczyć jak wyniki w ustalonym czasie i odpowiedniej jakości, to potrzebujemy szerokiego dostępu do zasobów, którymi dysponuje klient. Mogą to być dostępy do:
- kont reklamowych,
- kont społecznościowych,
- narzędzi analitycznych,
- CMS-ów stron internetowych czy sklepów online, aplikacji,
- serwerów, kont pocztowych, baz danych i innych systemów.
W wielu przypadkach tylko przy pełnych dostępach możemy skutecznie zarządzać kampaniami, optymalizować działania i reagować na bieżące potrzeby, zapewniając najwyższy standard naszych usług.
Naszymi priorytetami jest sukces klienta i długofalowa współpraca. Jesteśmy zdeterminowani, aby za każdym razem osiągać wyznaczone cele. Wszystko to jest możliwe, ale przy obdarzeniu nas zaufaniem i przekonaniu, że wiemy co robić. 😊
Rola naszej agencji interaktywnej w uzupełnianiu zasobów klienta
Nasza agencja interaktywna oferuje szerokie wsparcie w marketingu online, ale najczęściej nie zastąpi wszystkich osób i procesów u klienta. W wielu projektach nieodzowna jest obecność zespołu IT, grafika czy koordynatora po stronie klienta. Agencja interaktywna nie wymieni całego działu marketingu czy pełnoetatowych stanowisk. Współpraca z agencją interaktywną w wielu przypadkach powinna być postrzegana jako efektywne wsparcie, ale nie całkowite zastąpienie wszystkich zasobów narzędziowych czy ludzkich u klienta.
Znaczenie terminowych płatności a współpraca z agencją interaktywną
Delikatną, lecz niezwykle istotną kwestią jest terminowość płatności od klientów. W większości przypadków nasze usługi są częściowo lub w całości płatne z góry. Współpraca z agencją interaktywną i uciążliwy brak terminowych płatności otwiera szereg przykrych scenariuszy.
- Brak startu usługi. Przykładem może być opóźniona zaliczka na budowę nowej strony internetowej po podpisaniu umowy współpracy. Przy opracowywaniu harmonogramu poszczególnych etapów pracy, szacowaniu czasu publikacji witryny i organizowaniu pracy nad projektem, terminowa wpłata ma naprawdę kluczowe znaczenie.
- Wstrzymanie usługi. Wpływa na efektywność, zwłaszcza w przypadku działań długofalowych, takich jak SEO Content Marketing. Już kilka tygodni przerwy może zatrzymać wzrost efektywności lub spowodować drastyczny regres wyników. Tego typu zintegrowane działania są świetną inwestycją, ale przy utrzymaniu harmonogramów i cykliczności.
- Niezrealizowanie usługi częściowo lub w całości. Może to prowadzić do rozczarowania obu stron, szczególnie przy zadaniach o charakterze zaliczkowym, takich jak usługi copywritingu.
- Poważne opóźnienia w realizacji usługi obniżają efektywność. Na przykład, kampanie Google Ads można uruchamiać, wstrzymywać i usuwać w dowolnym momencie. Natomiast przerwy w kampaniach nastawionych na konwersje i długofalowe strategie oparte o historię konta, dane, sygnały, mogą mieć poważne konsekwencje i prowadzić do szybkiego spadku efektywności.
Dbając o terminowe płatności, możemy zagwarantować nieprzerwane i skuteczne działania, co jest zawsze korzystne dla obu stron współpracy.
Mamy nadzieję, że nieco przybliżyliśmy jak wygląda współpraca z agencją interaktywną na naszym przykładzie.
Każda agencja od marketingu w Internecie ma własne systemy wartości, zasady, regulaminy i strategie. My uważamy, że podstawą jest realizowanie deklarowanych obietnic i może mieć to miejsce wyłącznie przy zachowaniu elementów opisanych wyżej. Ale warto, bo satysfakcja klienta to lojalna i długoterminowa współpraca z nami, i kolejni klienci z polecenia. 😊 A zadowolenie klienta jest bezcenne!
Jeśli zastanawiasz się czy współpraca z agencją interaktywną taką jak nasza ma sens, to umów się z nami na spotkanie w naszym biurze lub zdalnie i sprawdź to!