Zlecasz prowadzenie kampanii Google Ads? To będzie potrzebne!

Prowadzenie kampanii Google Ads jest nieodzownym elementem strategii marketingowej dla firm każdej wielkości. Prowadzenie reklam Google Ads może znacząco zwiększyć widoczność firmy w Internecie, pomóc dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów i może realnie wpłynąć na wzrost sprzedaży. Kluczem do sukcesu jest jednak nie tylko samo ustawienie odpowiednich reklam na koncie Google Ads, ale również szereg innych elementów niezbędnych do osiągnięcia jak najlepszych efektów z kampanii! W tym artykule znajdziesz listę tego co potrzebujemy, jeśli zlecisz nam kampanie Google Ads.

Spis treści ukryj

Konto Google Ads –  konfiguracja oraz kwestie własności i płatności

Aktywne konto reklamowe to fundamentalny element w prowadzeniu kampanii Google Ads

Aby kampanie reklamowe działały, konto Google Ads musi być poprawnie skonfigurowane. Do tego potrzebne są:

  • poprawny adres e-mail, do którego masz stały dostęp (Twój e-mail utworzony w Gmail’u lub e-mail w domenie Twojej firmy połączony z kontem Google);
  • uzupełnione dane firmy, w tym nazwa, adres i szczegóły kontaktowe;
  • połączona z kontem Google Ads forma płatności, co wymaga ustawienia metody płatności (np. karta kredytowa, debetowa, przelew bankowy lub płatności skonsolidowane, jeśli konto kwalifikuje się do tego – tu jest więcej informacji);
  • ustawienia strefy czasowej i waluty, aby raporty i rozliczenia były zgodne z lokalizacją (ma to w szczególności znaczenie podczas prowadzenia kampanii Google Ads za granicą).

Logiczna i uporządkowana struktura konta Google Ads

Logiczna i uporządkowana struktura konta jest podstawą do efektywnego zarządzania kampaniami. Należy zastanowić się nad hierarchią i typami kampanii, grupami reklam i słowami kluczowymi. Wszystko to musi odzwierciedlać strukturę oferty i cele biznesowe. S truktura na koncie Google Ads powinna odzwierceidlać strukturę tego, co jest w ofercie na stronie www (stronie docelowej).

Kwestia własności konta Google Ads i metody płatności

To bardzo ważny aspekt, który często bywa pomijany lub przemilczany na początku współpracy z agencją. Dlatego chcemy podkreślić, że kwestie formalne we współpracy przy kampaniach Gogle Ads należy doprecyzować od razu! Istnieją trzy alternatywne scenariusze.

Konto należące do agencji interaktywnej (najlepiej certyfikowanego Partnera Google) – scenariusz I prowadzenia kampanii Google Ads

W tym przypadku agencja taka jak nasza zakłada i zarządza kontem Google Ads w swoim imieniu, a Ty otrzymujesz raporty i wgląd w wyniki. Metoda płatności w takiej sytuacji to rozliczenie na podstawie faktury, które zawiera budżet konta reklamowego i prowizję za obsługę.

Zalety takiej współpracy są o tyle znaczące, że mamy pełną kontrolę i możemy bardzo sprawnie zarządzać kampaniami. Także wtedy, gdy nie masz czasu, jesteś na urlopie lub nie masz możliwości szybkiej interwencji w przypadku problemów. Warto od początku ustalić, co może się wydarzyć w przypadku zakończenia czy rezygnacji ze współpracy w takim scenariuszu. Z nami masz 100% bezpieczeństwa, ale w przypadku wielu innych agencji możesz mieć trudności z odzyskaniem danych historycznych i przeniesieniem konta oraz kampanii do Ciebie lub innego podmiotu.

Konto współdzielone (Menedżer Kont Google Ads – tak zwane MCK) – scenariusz II prowadzenia kampanii Google Ads

Nasza agencja zarządza Twoim kontem Google Ads za pomocą agencyjnego konta menedżera (MCK). Ty pozostajesz właścicielem konta reklamowego, a my mamy do niego dostęp na określonym poziomie uprawnień.

Zaletą prowadzenia kampanii Google Ads w tym wariancie jest to, że masz pełną kontrolę nad kontem i danymi oraz spokojną głowę w sytuacji, gdy dojdzie o zakończeniu współpracy. Metoda płatności może być Twoją gestią, czyli możesz samodzielnie opłacać budżet reklam bezpośrednio do Google, a nam płacić prowizję za obsługę. Możesz alternatywnie rozliczać się z agencją taką jak nasza w całości, czyli my opłacamy reklamy w Twoim imieniu plus rozliczamy się z Tobą za prowadzenie kampanii Google Ads.

Konto będące własnością Twojej firmy – scenariusz III prowadzenia kampanii Google Ads

Czyli Ty konfigurujesz wszystko i jesteś właścicielem konta Google Ads. Możesz samodzielnie zarządzać kampaniami w Google lub udzielić dostępu pracownikowi czy freelancerowi na określonym poziomie uprawnień. Wybór metody płatności w tej opcji należy w 100% do Ciebie i samodzielnie opłacasz reklamy bezpośrednio do Google.

Zwykle w takiej sytuacji ograniczamy się do wykonania jednorazowego audytu konta reklamowego bądź doraźnej optymalizacji ustawień Google Ads. Do współpracy cyklicznej z agencją sprawdzają się raczej scenariusze I oraz II.

Jeśli korzystasz z usług agencji takiej jak nasza, to koniecznie upewnij się, że jesteś lub bez problemu możesz być właścicielem konta Google Ads. W ten sposób w przypadku zmiany partnera, agencji, freelancera zachowasz całą historię kampanii i unikniesz problemów z przenoszeniem danych. To naprawdę bardzo ważne!

Zastanów się dobrze, która opcja może być dla Ciebie najkorzystniejsza i upewnij się przed podjęciem współpracy, że wszystko jest dokładnie ustalone i potwierdzone!


Strona docelowa w reklamach Google Ads (strona internetowa, e-sklep, landing page)

Ten punkt jest absolutnie kluczowy dla osiągnięcia sukcesu kampanii Google Ads! Nawet najlepsza konfiguracja i optymalizacja w ustawieniach konta reklamowego nie przyniosą rezultatów, jeśli reklama będzie kierować użytkowników do słabej jakości strony docelowej. Doprecyzowując może mieć to miejsce wtedy, gdy kierujesz reklamy do strony internetowej zbyt ogólnej. Także wtedy, gdy witryna nie jest powiązana z celem i zawartością reklam lub zawiera nieatrakcyjne czy nieaktualne materiały (informacje). Wydaje się to być oczywistością, ale z naszego doświadczenia to wciąż nieprzemyślany i zaniedbywany temat w bardzo wielu przypadkach! Może się zdarzyć, że prowadzenie kampanii Google Ads będzie wiązać się z koniecznością rozbudowania, przebudowania bądź postawienia nowej strony internetowej. Dość często potrzebne jest dobudowanie podstron na istniejącej stronie www.

Dobra jakość strony docelowej (strony www, landing page’a, e-sklepu)

Strona docelowa to strona (miejsce), na którą trafia użytkownik po kliknięciu reklamy. Powinna być ściśle powiązana z treścią reklamy i zapytaniem użytkownika. To naprawdę obszerny temat i zdecydowanie na oddzielny artykuł! Najważniejsze elementy dotyczące jakości strony docelowej mające wpływ na skuteczność oraz jakość reklam Google Ads wymieniamy poniżej.

Tematyczne podstrony (w tym landing pages)

Częsty błąd to kierowanie całego ruchu z reklam Google Ads na stronę główną lub zbyt ogólną podstronę. Zamiast tego lepiej jest stworzyć oddzielne strony docelowe dla każdej kampanii. W wielu przypadkach też dla każdej grupy reklam. Przykładowo, jeśli reklamujesz buty do biegania, to strona docelowa powinna prezentować konkretne modele butów do takich aktywności. Błędem jest wtedy kierowane użytkowników z reklam na ogólną ofertę sklepu z obuwiem lub ogólną kategorię ze sportowym obuwiem. Jeśli promujesz wyprzedaż zimową, to zaprezentuj ofertę objętą tą promocją na oddzielnej, dedykowanej podstronie (zakładce, kategorii, podkategorii na stronie www).

Spójność strony docelowej z reklamą

Treść strony docelowej powinna być spójna z treścią reklamy. Jest to jeden z kluczowych elementów! A to w wielu przypadkach jak widzimy wciąż nie jest oczywiste dla reklamodawców. Użytkownik, który kliknął reklamę z konkretnym produktem lub usługą, powinien znaleźć je na stronie docelowej na którą trafił. Niezgodność treści, w tym słów kluczowych, może skutkować m.in. wysokim współczynnikiem odrzuceń (bounce rate), droższą reklamą i ostatecznie – brakiem skuteczności kampanii.

Responsywność strony docelowej (w tym mobile friendly)

Strona musi poprawnie wyświetlać się na wszystkich urządzeniach, w tym na smartfonach i tabletach. Google faworyzuje strony mobilne! Responsywność jest kluczowa dla dobrego wyniku jakości i pozycji reklamy. Możesz użyć darmowych narzędzi dostępnych w sieci, aby sprawdzić responsywność swojej strony.

Szybkość ładowania i wczytywania się strony (Page Speed)

Wolno ładująca się strona zniechęca użytkowników i negatywnie wpływa na konwersje. Możesz sprawdzić szybkość ładowania i wczytywania strony www z pomocą narzędzia PageSpeed Insights od Google tutaj. Sprawdź wskazówki dotyczące optymalizacji witryny. Naprawdę jest mnóstwo stron w sieci, których parametry wypadają pod tym względem bardzo słabo!

Jasny przekaz i wezwanie do działania (CTA – Call to Action)

Strona powinna jasno komunikować ofertę i zawierać wyraźne wezwanie do działania, np. „Kup teraz”, „Dowiedz się więcej”, „Zadzwoń”, „Wyślij zapytanie”, Skontaktuj się z nami” etc. CTA (wezwanie do akcji) powinno być zawsze w widocznym miejscu, warto użyć np. kontrastowych kolorów, aby przyciągało uwagę.

Formularze kontaktowe (jeśli dotyczy to Twojej działalności)

Jeśli celem kampanii jest pozyskiwanie leadów, to formularz kontaktowy powinien być krótki, intuicyjny i łatwy do wypełnienia. Powinien spełniać też wymogi prawne. A co najważniejsze, dobrze jest wdrożyć tzw. thank you page (stronę z podziękowaniem po wysłaniu zapytania przez użytkownika). Naprawdę wciąż wiele stron nie ma takiej opcji! Thank you page pozwala zdecydowanie skuteczniej optymalizować kampanie pod określone akcje, inaczej konwersje.

Zaufanie i wiarygodność

Umieść na stronie jak najwięcej elementów budujących zaufanie. Niżej wymieniamy te najważniejsze punkty, których często brakuje na niektórych stronach internetowych:

  • opinie klientów, referencje, portfolio itp.;
  • certyfikaty bezpieczeństwa (podstawą jest certyfikat SSL!) i inne certyfikaty bądź dokumenty potwierdzające rzetelność lub/specjalizację firmy;
  • dane kontaktowe i rejestrowe firmy oraz wszelkie inne informacje ułatwiające użytkownikowi weryfikację firmy oraz łatwe znalezienie metod skontaktowania się z nią;
  • lokalizacja – zdecyduj, czy warto informować użytkowników np. o obsłudze stacjonarnej, szczegółach dojazdu (możesz dodać mapę Google i link do Profilu Firmy w Google (niezależnie od tego czy obsługujesz stacjonarnie swoich klientów czy nie));
  • widoczne i wyczerpujące szczegóły o metodach płatności, zasadach dostawy i zwrotów, procesie reklamacji itp. – dodaj precyzyjne i dobrze wyeksponowane szczegóły obsługi przed i po sprzedażowej;
  • podstrony z Polityką Prywatności oraz o plikach cookie – powinny być aktualne, zgodne z obowiązującymi przepisami prawa (RODO/GDPR, Consent Mode v2);
  • zgodność witryny z aktualnie obowiązującymi przepisami – sprawdź, czy w 100% Twoja witryna spełnia wszystkie aktualne wymogi formalne i prawne;
  • konta społecznościowe i inne konta Twojej firmy istniejące w sieci – dodaj ikonki z przekierowaniami na górze lub w stopce strony internetowej, w szczególności link kierujący do Profilu Firmy w Google (wizytówki Google).

Materiały tekstowe i wizualne do kampanii Google Ads

Logo firmy oraz identyfikacja wizualna

Wiadomo, że logo warto mieć w widocznym miejscu na stronie docelowej i w reklamach. Do stworzenia reklam Google Ads potrzebne jest logo w dobrej rozdzielczości i w różnych rozmiarach, aby zachować jakość na różnych urządzeniach.

Przy okazji logo warto podkreślić, że firma może mieć swoją określoną identyfikację wizualną/brand guidelines, określone kolory (RGB, HEX), które ją wyróżniają. Powinniśmy o nich wiedzieć, jeśli prowadzimy kampanie Google Ads.

Zdjęcia, obrazy, filmy

Podstawową zasadą jest to, aby używać dobrej jakości zdjęć i filmów, prezentujących produkty lub usługi w atrakcyjny sposób. Tutaj opisaliśmy wyczerpująco jakie obrazy oraz wideo potrzebujemy do kampanii Google Ads.

Teksty i nagłówki reklam Google

Treści do reklam powinny być chwytliwe i zwięzłe, aby zachęcić odbiorców reklam Google Ads do kliknięcia. Warto skupić się na realnych, wymiernych korzyściach dla użytkownika i używać chwytliwych wezwań do działania.

Jeśli my opiekujemy się kontem Google Ads, to stworzymy nagłówki i teksty reklam w ramach usługi prowadzenia konta z reklamami. Jeśli prowadzimy kampanie Google Ads kierowane na rynki zagraniczne, to także pomagamy w tworzeniu tekstów w różnych językach.

Restrykcje i szczególne warunki obowiązujące w systemie Google Ads

System reklamowy Google Ads ma nie tylko określony zestaw zasad redakcyjnych. Warto też wspomnieć o tym, że są jeszcze inne ograniczenia, którymi mogą zostać objęci wybrani reklamodawcy. Zanim zdecydujesz się zlecić prowadzenie reklam Google Ads, to upewnij się czy twoja branża, usługi lub produkty nie są objęte restrykcjami! Najlepiej zgłoś się do nas! Pomożemy Ci w określeniu czy Twoja oferta może być promowana w Google Ads po spełnieniu szczególnych warunków!


Podstawowe narzędzia analityczne i marketingowe do prowadzenia kampanii Google Ads

Google Analytics (GA4)

Jest to absolutnie niezbędne narzędzie! Potrzebny jest nam możliwe najwyższy dostęp do Google Analytics, najlepiej administracyjny. Wtedy możemy wykonać pełną konfigurację usługi. Co najważniejsze, możemy utworzyć cele konwersji, połączyć wszystko co ważne z kontem Google Ads, zdefiniować niestandardowe wymiary i metryki itd. Bez dostępu administratora w narzędziu Google Analytics wiele kluczowych funkcji jest niedostępnych.

Jeśli Twój aktualny GA4 nie jest w ogóle skonfigurowany lub wymaga dopracowania, to pomożemy w tym!

Google Tag Manager (GTM)

GTM ułatwia nam zarządzanie tagami śledzącymi i kodami analitycznymi na stronie, bez konieczności ingerencji w kod źródłowy. A co istotne, jest to możliwe bez potrzeby angażowania Twojego programisty czy informatyka. To znacznie przyspiesza proces wdrażania zmian i pozwala na elastyczne reagowanie na potrzeby kampanii. Bez naszego dostępu na poziomie administratora, zmiany w tagach wymagają akceptacji osoby z uprawnieniami, co wydłuża czas reakcji.

Google Merchant Center (GMC) dla sklepów internetowych

Konto reklamodawcy w Google Merchant Center umożliwia przesyłanie danych o produktach do Google i wyświetlanie ich w reklamach produktowych (PLA), tj. w Zakupach Google. Metoda wdrożenia pliku produktowego w GMC może być różna, w zależności od silnika danego sklepu internetowego.

Od 2024 roku do dyspozycji reklamodawców jest Google Merchant Center Next. Jest to nowa, uproszczona wersja platformy Google Merchant Center. To świetne narzędzie ułatwiające sprzedawcom zarządzanie swoimi produktami i wyświetlania oferty sklepu w różnych usługach Google (Zakupy Google, reklamy produktowe Google Ads, inne).

Jeśli prowadzenie reklam Google Ads promujących produkty ma być skuteczne i kompleksowe, to potrzebujemy poziom administracyjny w Google Merchant Center.

Google Search Console (GSC)

To znane narzędzie od Google, które dostarcza cennych informacji o widoczności strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google. Kojarzone jest z działaniami związanymi z SEO, pozycjonowaniem, link buildingiem itp. I to jest prawidłowe skojarzenie. Chociaż Google Ads dotyczy płatnych reklam, to połączenie GSC z kontem Google Ads może przynieść korzyści. Jest to pomocne w optymalizacji kampanii. Wcześniej wymienione narzędzia Google (GA4, GTM, GMC) są popularne w procesie zarządzania i optymalizacji kampanii na koncie Google Ads. Natomiast Google Search Console pozostaje często pomijane w prowadzeniu Google Ads. A to jest błąd! Trzeba podkreślić to, że połączenie konta Google Ads z kontem GSC jest niezwykle proste!

Prowadzenie kampanii Google Ads i dane z GSC

Warto korzystać z integracji GSC i konta Google Ads, ponieważ pozwala to na:

  • identyfikację słów kluczowych ważnych dla biznesu;
  • odkrywanie nowych, trafnych zapytań i analizę fraz, które można wykorzystać podczas optymalizacji kampanii Google Ads;
  • optymalizację strony www (identyfikacja problemów z indeksowaniem, responsywnością mobilną, wolnym ładowaniem strony, które mogą negatywnie wpływać na widoczność strony nie tylko w wynikach organicznych, ale też w kampaniach Google Ads);
  • analizę zachowania użytkowników (analiza tego, jak użytkownicy zachowują się na stronie po kliknięciu w link z wyników organicznych i cenne dane do optymalizacji stron docelowych w kampaniach Google Ads);
  • określenie trendów wyszukiwania (GSC pozwala śledzić trendy wyszukiwania związane z branżą i identyfikować sezonowe wahania zainteresowania, a te informacje mogą być wykorzystane do planowania i optymalizacji budżetu oraz kampanii Google Ads);
  • lepsze dopasowanie treści reklam do zapytań (analizując zapytania w GSC, można lepiej zrozumieć intencje użytkowników i dostosować treść reklam Google Ads do ich oczekiwań).

Profil Firmy w Google (wizytówka firmowa w Google)

Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) jest niezwykle przydatny, a w niektórych przypadkach niezbędny do efektywnego prowadzenia kampanii Google Ads, czyli tych w zasięgu lokalnym. W tym miejscu szerzej opisujemy dlaczego Profil Firmy w Google jest tak ważny w prowadzeniu kampanii reklamowych.

Profil Firmy jest obowiązkowy do uruchamiania kampanii lokalnych w Google Ads. Pozwala na wyświetlanie reklam osobom znajdującym się w pobliżu firmy z fizyczną lokalizacją (sklepy, restauracje, gabinety usługowe, hurtownie itd.).

Dzięki połączeniu konta Google Ads z Profilem Firmy w Google reklamy mogą wyświetlać rozszerzenia lokalizacji, takie jak adres, numer telefonu, godziny otwarcia i link do map Google. To ułatwia znalezienie lokalizacji, wyznaczenie trasy i skontaktowanie się z firmą. Reklamy Google Ads w mapach Google są szczególnie skuteczne dla osób szukających firm w swojej okolicy.

Warto wiedzieć, że system Google Ads bierze pod uwagę trafność reklam w stosunku do zapytań użytkowników i strony docelowej. Profil Firmy w Google zawierający szczegółowe informacje pomaga Google lepiej zrozumieć Twój biznes. Zwiększa to szanse na wyświetlanie reklamy odpowiednim osobom. To może pozytywnie wpłynąć na wynik jakości, a wyższy wynik jakości oznacza niższe koszty reklam i lepsze pozycje!

Aktualizacja Profilu Firmy w Google a prowadzenie kampanii Google Ads

Profil Firmy wyświetla się w panelu bocznym wyników wyszukiwania Google i dostarcza użytkownikom kluczowych informacji o firmie. Wizytówka firmowa w Google zwiększa widoczność i wiarygodność firmy, też wtedy gdy użytkownicy nie klikną w Twoją reklamę.

Zweryfikowany i aktualizowany systematycznie Profil Firmy w Google buduje zaufanie wśród potencjalnych klientów. Zawarte w wizytówce opinie, odpowiedzi od firmy na te opinie, zdjęcia, filmy, prdukty i aktualności firmowe stanowią cenne źródło informacji. Pomagają podjąć decyzję o skorzystaniu z usług lub zakupu produktów. Szczegóły zawarte w wizytówce firmowej w Google mają bardzo silną opiniotwórczą funkcję.

Panel ze statystykami interakcji użytkowników z wizytówką Google dostarcza cennych informacji, takich jak: liczba wyświetleń, kliknięcia w numer telefonu czy prośby o wskazówki dojazdu. Te dane są niezbędne przy optymalizacji lokalnych kampanii Google Ads. Konto Google Ads bardzo łatwo można zintegrować z Profilem Firmy w Google, także jeśli masz wiele lokalizacji czy punktów.

Firmowy kanał YouTube (konto YT)

Chociaż firmowy kanał YouTube nie jest bezwzględnie konieczny do prowadzenia wszystkich kampanii Google Ads (poza klasycznymi kampaniami wideo), to jego posiadanie i aktywne prowadzenie przynosi wiele korzyści, szczególnie w połączeniu z reklamami Google Ads.

Aby móc wyświetlać reklamy wideo na YouTube (np. reklamy In-Stream czy Discovery), to obowiązkowo potrzebujesz mieć swój formowy kanał YouTube.

Filmy na YouTube mogą pomóc w budowaniu świadomości marki, przedstawianiu produktów lub usług w atrakcyjny sposób i angażowaniu odbiorców. Osoby, które obejrzały filmy na YouTube mogą być bardziej skłonne do kliknięcia w Twoje reklamy w sieci wyszukiwania czy sieci reklamowej.

Posiadanie kanału YouTube pozwala na precyzyjne targetowanie reklam do określonych grup odbiorców na podstawie ich interakcji z kanałem YT (np. subskrybenci czy osoby, które obejrzały dany film). Można tworzyć listy remarketingowe i docierać z reklamami do osób, które wcześniej oglądały filmy. Albo w drugą stronę –  można kierować kampanie z filmami wideo lub inne do użytkowników, którzy wcześniej weszli w interakcje z kampaniami Google Ads (np. PLA – Google Zakupy). Albo do takich osób, które np. wrzuciły produkt do koszyka i/lub kupiły go. YouTube umożliwia korzystanie z różnych formatów reklam, dostosowanych do różnych celów marketingowych (np. budowanie świadomości marki, generowanie leadów, sprzedaż, e-commerce, generowanie leadów).

Potencjał firmowego kanału You Tube

Linki do filmów z kanału YouTube mogą być używane jako rozszerzenia reklam w kampaniach w sieci wyszukiwania i reklamowej. To dodatkowa forma interakcji z reklamą i ogromna szansa na przekierowanie użytkownika do wartościowych treści wideo.

Jeśli strategia marketingowa zakłada wykorzystanie wideo, to firmowy kanał YouTube powinien być jej integralną częścią. Nawet jeśli na początku nie planujesz intensywnych publikacji w obrębie swojego kanału YT czy kampanii wideo, to naprawdę warto założyć kanał i zacząć budować bazę treści. W przyszłości można to wykorzystać w reklamach Google Ads i innych działaniach marketingowych!

Kanał YT również można bardzo łatwo połączyć z aktywnym kontem Google Ads, a zasoby wideo są relatywnie jedną z najtańszych opcji promowania!

Consent Mode v2 (obowiązkowe dla wszystkich stron www)

Jest to absolutnie konieczne, aby poprawnie personalizować reklamy i dokładnie mierzyć konwersje z kampanii Google Ads (i nie tylko). Narzędzie do zarządzania plikami cookie zgodne z Consent Mode v2 to obowiązkowy mechanizm, który pozwala stronom internetowym na zbieranie i zarządzanie zgodami użytkowników na przetwarzanie danych osobowych. Odbywa się to za pomocą plików cookie i innych technologii śledzących, z uwzględnieniem wytycznych RODO oraz innych przepisów o ochronie danych. Consent Mode v2 wprowadzony przez Google jest ulepszeniem wcześniejszej wersji i daje jeszcze większą kontrolę nad danymi.

CMP (Consent Management Platform)

Wdrożenie Consent Mode v2 najczęściej odbywa się za pomocą platform CMP (Consent Management Platform). Są to narzędzia, które ułatwiają zbieranie i zarządzanie zgodami. W praktyce wyświetlają one interaktywne banery na stronach www, które dostarczają użytkownikom informacje o plikach cookie wraz z opcjami wyboru śledzenia. Przykłady CMP to Cookiebot, Usercentrics, Cookieyes, OneTrust. Consent Mode v2 integruje się z tagami Google. Takie wdrożenie pozwala na dynamiczne dostosowywanie różnych działań analitycznych i reklamowych w zależności od stanu zgody użytkownika. Użytkownik może wyrazić zgodę na śledzenie lub nie. Może też wybrać, które z celów śledzenia wybiera (preferencje, marketing, statystyka)

Jeśli dążysz do maksymalizacji skuteczności reklam w Google, to prawidłowe wdrożenie platformy CMP wraz z konfiguracją tagów jest obowiązkowe. Jeśli zachodzi taka potrzeba, to pomagamy naszym klientom w prawidłowym wdrożeniu Consent Mode v2.

Inne systemy i platformy przydatne do prowadzenia kampanii Google Ads

Oprócz narzędzi Google (Analytics, Tag Manager, Merchant Center, Search Console), istnieje mnóstwo innych systemów i platform, które można zintegrować z Google Ads. Wiele rozwiązań pozwala jeszcze skuteczniej optymalizować kampanie i analizować ich efektywność. Integracje dodatkowe umożliwiają wymianę danych, automatyzację procesów i uzyskanie szerszego obrazu działań marketingowych. Mogą to być np.:

  • systemy CRM (np. Salesforce),
  • systemy do automatyzacji marketingu,
  • bazy i narzędzia do newsletterów,
  • narzędzia do analizy danych i wizualizacji,
  • platformy do zarządzania mediami społecznościowymi,
  • narzędzia do optymalizacji konwersji.

Jeśli chcesz zlecić prowadzenie reklam Google Ads, to sporządź listę narzędzi i platform którymi dysponujesz. My sprawdzimy czy i które z nich można wykorzystać w zintegrowaniu z kampaniami Google Ads. Określimy ich potencjał w optymalizacji kampanii.

Dostęp administracyjny do narzędzi analitycznych i marketingowych jest konieczny do efektywnego zarządzania kampaniami Google Ads. Umożliwia nam pełne wykorzystanie możliwości systemu reklamowego, szybkie reagowanie na zmiany i optymalizację wszelkich działań.

W przypadku zlecenia nam prowadzenia reklam Google Ads upewnij się, że masz lub otrzymasz odpowiednie dostępy do narzędzi. Jeśli czegoś z powyższej listy Ci brakuje, to pomożemy!


Pozostałe aspekty finansowe i organizacyjne prowadzenia konta Google Ads

Bref do kampanii Google Ads

Brief jest niezbędnym narzędziem do prowadzenia reklam Google Ads. Ułatwia współpracę między reklamodawcą a agencją. Zapewnia jasność celów, minimalizuje ryzyko nieporozumień i przyczynia się do osiągnięcia lepszych rezultatów kampanii Google Ads. Staranne wypełnienie brefa do Google Ads zdecydowanie opłaci się każdej stronie!

Poniżej prezentujemy zestaw przykładowych pytań i punktów z bref’a do prowadzenia reklam Google Ads. Poniższe pozycje to niezbędne minimum do tego, aby określić wyjściowy budżet i doprecyzować plan działań.

Informacje o stronie www

Podaj adres Twojej strony www.

Podaj adres innych Twoich stron www (jeśli istnieją).

Cele i typy kampanii Google Ads

Podaj główny cel kampanii (zasięg, promocja marki/wizerunku, sprzedaż, leady, pozyskanie wizyt/odwiedzin w stacjonarnej lokalizacji, e-commerce, inne).

Budżet i treść reklam

Podaj przewidywany budżet miesięczny na wszystkie kampanie.

Podaj przewidywany budżet roczny na wszystkie kampanie, uwzględniający sezonowość i cele biznesowe.

Jakie treści mamy promować? (podaj przykładowe hasła i przewagi konkurencyjne, np.: niskie ceny, szybka dostawa, szeroki asortyment, szeroka oferta, unikatowa oferta, wyłączny importer, serwis posprzedażowy, szybka realizacja, fachowe doradztwo, dogodne terminy itp.)

Słowa kluczowe i oferta

Podaj ważne i reprezentatywne dla Twojego biznesu słowa kluczowe.

Podaj produkty/usługi, które są szczególnie istotne do promowania?

Kontakt i lokalizacja

W jaki sposób potencjalni klienci mogą się z skontaktować z Twoją firmą?

Czy prowadzisz działalność lokalną (sklep, hurtownia, biuro, gabinet)? Podaj jaką i gdzie?

Czy kampanie mają być kierowane geograficznie? Jeśli tak, to podaj szczegóły (kraj, województwo, miasto, region, zasięg km w promieniu).

Konkurencja i grupa docelowa

Kto jest Twoją konkurencją? (podaj linki do co najmniej 3-5 stron www Twojej konkurencji)

Podaj grupę wiekową Twoich klientów.

Czy masz zdefiniowaną tzw. Buyer Personę? Jeśli tak, to podaj szczegóły na ten temat. 

Harmonogram prowadzenia kampanii Google Ads i remarketing

Czy kampania ma uwzględniać określony harmonogram (dni tygodnia, godziny)? Jaki?

Podaj określone tematy i/lub miejsca (strony www, serwisy, blogi, fora) na których chcesz, aby wyświetlały się Twoje reklamy.

Oferta sezonowa

Czy Twoja oferta zawiera produkty/usługi sezonowe? Czy realizujesz czasowe promocje, wyprzedaże, oferty specjalne? Jeśli tak, to opisz je, podaj linki do przykładowych podstron na Twojej stronie www.

Dodatkowe uwagi i data startu prowadzenia kampanii Google Ads

Jeśli jest coś istotnego, co nie zostało wymienione powyżej, to dopisz swoje uwagi oraz sugestie.

Określ datę startu kampanii.

Kalendarz marketingowy (inaczej kalendarz marketera) i harmonogram kampanii Google Ads

Kalendarz marketingowy (inaczej kalendarz marketera) jest niezwykle przydatny w planowaniu i prowadzeniu kampanii Google Ads. Sprawdza się zwłaszcza w promowaniu usług czy produktów sezonowych lub opartych na konkretnych wydarzeniach. Jest mnóstwo materiałów w sieci, można znaleźć taki kalendarz w wyszukiwarce Google i pobrać w formacie pdf lub innym. Planując kampanie Google Ads we współpracy z agencją (lub samodzielnie) jest to bardzo przydatne narzędzie.

Jeśli nie planujesz promowania wydarzeń czy kampanii okazjonalnych, świątecznych, wyprzedażowych, z nowościami etc., to i tak warto zastanowić się w jaki sposób kalendarz marketera da się zastosować w strategii promowania Twojej oferty. Jeśli np. sprzedajesz zaopatrzenie biurowe dla firm, to w określonych przedziałąch czasowych budżet reklamowy może być zmniejszony. Na przykład pomiędzy Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem albo podczas długich weekendów.

Identyfikacja kluczowych dat

Kalendarz pozwala na zebranie w jednym miejscu wszystkich ważnych dat, takich jak święta, dni wolne od pracy, długie weekendy, wydarzenia branżowe, premiery produktów, wyprzedaże sezonowe itp. Dzięki temu można z wyprzedzeniem zaplanować kampanie Google Ads i inne, które będą z nimi zsynchronizowane. Na przykład planując kampanię na Dzień Matki w 2025 roku warto zacząć przygotowania odpowiednio wcześniej. Przykład planowania terminów do takiej akcji prezentujemy niżej.

Start kampanii: 1 maja

Zakończenie kampanii: 22 maja

Przygotowanie landing page’a, rozbudowanie strony docelowej: 1-9 kwietnia

Opracowanie listy usług/produktów objętych promocją, pliku z produktami: 1-9 kwietnia

Skompletowanie zdjęć, grafiki, wideo, banerów na stronę docelową etc.:  10-17 kwietnia

Przygotowanie nagłówków, tesktów, zawartości do reklam Google Ads: 25 kwietnia

Planowanie budżetu i harmonogramu reklam

Znając daty kluczowych wydarzeń, można zaplanować dodatkowy budżet reklamowy na poszczególne okresy lub zastanowić się jak prowadzić kampanie w dyspozycyjnym budżecie reklamowym do Google Ads. W kalendarzu można zaznaczyć, kiedy budżet Google Ads powinien być zwiększony (np. od 1 do 22 maja), a kiedy można go zmniejszyć (np. 23 maja). Dodatkowo w Google Ads istnieje opcja harmonogramowania reklam, która pozwala na wyświetlanie reklam w określonych dniach i godzinach.

Przygotowanie materiałów reklamowych

Kalendarz umożliwia na przeznaczenie odpowiednio dużo czasu na przygotowanie kreacji reklamowych (teksty, grafiki, banery, filmy) z wyprzedzeniem. Unika się w ten sposób pośpiechu i pozstawia się czas na testowanie wariantów reklam.

Dostosowanie strategii stawek

W oparciu o kalendarz można w odpowiednim czasie dostosować stawki za kliknięcia, za zakup, za leady itp. Przed ważnymi wydarzeniami aktywność konkurencji w Google Ads zazwyczaj wzrasta. Ma to szczególne znaczenie w okresie akcji Black Friday i okołoświątecznym. Warto mieć skteczny plan na optymalizację i zarządzanie stawkami.

Monitorowanie i optymalizacja

Kalendarz marketera pomaga w monitorowaniu wyników kampanii w poszczególnych okresach. Można porównywać wyniki z poprzednich lat lub z analogicznych okresów w bieżącym roku i na tej podstawie optymalizować kampanie. Na przykład po zakończeniu kampanii bożonarodzeniowej można przeanalizować jej wyniki i wyciągnąć wnioski na przyszły rok.

Dzięki takiemu harmonogramowi jest pewność, że wszystkie materiały reklamowe będą gotowe na czas i będą spójne z okazją. Kalendarz marketera jest dynamicznym narzędziem i powinien być stale aktualizowany w miarę potrzeb. Elastyczność i dostosowywanie się do zmieniających się warunków rynkowych są kluczowe dla sukcesu kampanii Google Ads.

Prowadzenie kampanii Google Ads i osoba odpowiedzialna za stronę internetową lub e-sklep

W przypadku wielu kampanii Google Ads potrzebny jest łatwy i szybki dostęp do osób zarządzających, modyfikujących stronę www. Prowadzenie reklam Google Ads wymaga dość często gotowości serwisowej osoby lub zespołu, który może wprowadzać sprawnie niezbędne poprawki na stronie internetowej lub w e-sklepie. Podczas optymalizacji działań reklamowych w Google być może będą do wykonania działania techniczne. Potrzebne mogą być także zmiany w zawartości witryny. Takie prace mogą być kluczowe w kontekście reagowania na potrzeby kampanii i maksymalizowania skuteczności działań reklamowych.

Upewnij się, że taki dostęp jest możliwy. Jeśli nie jest to osiągalne, to omówimy z Tobą alternatywne metody naszego lub zewnętrznego wsparcia.

 

Im więcej szczegółów doprecyzujemy na początku naszej współpracy, tym bardziej zwiększymy szanse na osiągnięcie skuteczności reklam. Nowoczesne powadzenie kampanii Google Ads nie sprowadza się tylko do idealnych ustawień i działań na samym koncie Google Ads. Prowadzenie reklam Google wymaga kompleksowego planu, uwzględniającego mnóstwo zewnętrznych elementów. Jeśli szukasz naprawdę dobrej agencji od Google Ads, to zapraszamy do kontaktu z nami! Pomożemy Ci profesjonalnie zorganizować i poprowadzić kampanie. 😊