Odpowiednie przygotowanie materiałów wizualnych i ich regularna wymiana w reklamach Google Ads to kluczowy element pracy przy optymalizacji kampanii. Dlaczego jest to tak ważne? Powodów jest mnóstwo, a poniżej wymieniamy te, które mają naszym zdaniem ogromny wpływ na skuteczność kampanii Google Ads. Tutaj dowiesz się, jak powinny być przygotowane i skompletowane grafiki oraz wideo do reklamy Google.
Spis treści ukryj
1. Dlaczego warto dbać o wysoką jakość contentu do reklam Google?
2. Jak często należy wymieniać zdjęcia i grafiki do reklam Google?
3. Na co zwrócić uwagę przygotowując grafiki do reklamy Google?
Dlaczego warto dbać o wysoką jakość contentu do reklam Google?
Atrakcyjne reklamy wizualne podnoszą współczynnik klikalności (CTR)
Wyobraź sobie, że reklama to witryna sklepowa, a ludzie przechodzący obok to potencjalni klienci. CTR pokazuje, ile osób zatrzyma się, zajrzy do środka i wejdzie do sklepu. Jeśli reklamy są dobrze dopasowane i angażujące, to wysoki CTR wpływa na mnóstwo parametrów decydujących o skuteczności kampanii w Google. Dobry CTR przyczynia się do niższych kosztów za kliknięcie w reklamy (czyli CPC). Google nagradza reklamy o wysokim CTR, obniżając stawki za kliknięcia. W efekcie można dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów przy takim samym lub wręcz mniejszym wydatku reklamowym! Na pewno wysoki CTR to duża szansa na lepsze pozycje w wyszukiwarce. Reklamy z wysokim CTR mają większy potencjał na wyświetlanie się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Bo jak napisaliśmy wcześniej, można być powyżej swojej konkurencji w sytuacji, gdy ta oferuje wyższe stawki w aukcji reklam. Warto dążyć do wyższego CTR, bo to warunkuje jakość reklamy. Wysoki CTR świadczy o tym, że reklamy są atrakcyjne dla użytkowników i dobrze dopasowane do ich zapytań. A to z kolei przekłada się na lepsze wrażenia użytkownika i osiągnięcie celów z kampanii reklamowej.Czy CTR ma znaczenie dla konwersji z reklamy Google Ads?
Nie zawsze istnieje bezpośrednia korelacja między CTR a konwersjami, ale więcej odwiedzin na stronie www zwykle przekłada się na większą liczbę konwersji (np. liczbę zakupów, wypełnienia formularza, wykonania połączenia etc. – czyli aktywności klientów).Dobrze przygotowane materiały do reklam Google to większa atrakcyjności oferty w oczach odbiorców
Kupujemy najczęściej „oczami”, więc tutaj nie odkryjemy Ameryki. Nowe, świeże grafiki przyciągają uwagę użytkowników, którzy często przeglądają te same strony. Jeśli ludzie regularnie odwiedzają te same strony internetowe, ich mózg przyzwyczaja się do widoku tych samych elementów. Z czasem stają się one subiektywnie mniej zauważalne lub niewidoczne. W efekcie powstaje tzw. „ślepota banerowa”. Wprowadzenie nowych zdjęć, grafik czy wideo działa jak potężny zastrzyk świeżości. To coś nowego, co przykuwa wzrok i sprawia, że odbiorca reklam być może ponownie zwróci uwagę na konkretną stronę.Atrakcyjny content do reklamy Google to zwiększenie świadomości marki
Kiedy reklamy do Google są atrakcyjne, to jest duża szansa na przyciągnięcie uwagi większej liczby potencjalnych klientów do marki. Dzięki temu więcej osób dowiaduje się o firmie, produktach lub usługach. Regularne i ciekawe zmiany wizualne reklamy Google pomagają skutecznie utrwalić markę w świadomości klientów.Adaptacja reklamy Google do aktualności i trendów
Warto dbać o szybkość dostosowania materiałów graficznych do aktualnych trendów i wydarzeń. Można wtedy sprawnie zmieniać wizualne reklamy tak, aby zawsze były świeże i odpowiadały na to, co aktualnie może interesować ludzi. Dzięki temu przekaz w kampaniach Google jest „na czasie” i zdecydowanie lepiej przemawia do odbiorców.Testowanie różnych wariantów reklamy Google Ads
Dzięki regularnym zmianom wizualnym można testować różne wersje grafik i sprawdzać, które przynoszą najlepsze efekty. Poprzez częste wprowadzanie nowych wariantów grafik czy wideo można porównać, które z nich są najbardziej skuteczne w osiąganiu celów. W praktyce można testować różne kolory, czcionki, typ i układ elementów, aby zobaczyć, które kombinacje są najbardziej atrakcyjne. Można eksperymentować z różnymi formatami, np. porównując statyczne reklamy vs animowane, animacje vs wideo itd. Warto testować różne przekazy, aby sprawdzić które treści i wizualne zasoby są najbardziej przekonujące!Jak często należy wymieniać zdjęcia i grafiki do reklam Google?
Częstotliwość wymiany materiałów wizualnych do reklamy Google zależy od wielu czynników i nie można określić jej z góry jednoznacznie. To jak często będzie się je aktualizować jest kwestią indywidualną. Poniżej podajemy kilka przykładów.Branże o szybkiej rotacji produktów lub usług
Na przykład moda, elektronika czy gastronomia to branże, w których trendy i oferta mogą zmieniać się dynamicznie. Warto aktualizować materiały reklamowe co najmniej raz na kilka tygodni. W zależności od indywidualnej oferty nawet częściej. Chodzi o to, aby informować klientów o nowych kolekcjach, promocjach, pozycjach w menu, sezonowych propozycjach czy wydarzeniach specjalnych.Branże ze stabilną ofertą
W branżach jak np. usługi finansowe, księgowe, ubezpieczenia, wybrane usługi B2B, oferta zazwyczaj zmienia się wolniej. Jednak i tak warto regularnie aktualizować treści reklamowe, aby podkreślać aktualne korzyści i dostosowywać je do zmieniających się potrzeb klientów.Klienci o różnych preferencjach
W zależności od demografii częstotliwość wymiany contentu do reklam Google może bardzo się różnić. Młodsi ludzie, w tym przede wszystkim młodzież, to grupa odbiorców, która jest bardzo wrażliwa na trendy. Tacy konsumenci treści oczekują ciągłych nowości, nieustającego efektu świeżości. Taka demografia odbiorców wymaga częstej wymiany contentu reklamowego i wykorzystywania najnowocześniejszych formatów i sposobów komunikacji. Z kolei osoby starsze osoby mogą preferować bardziej statyczne i przejrzyste komunikaty. Częstotliwość zmian może być nieco mniejsza, ale i tak warto systematycznie przypominać o najważniejszych korzyściach oferowanych produktów lub usług.Cele reklamy Google
Jeśli celem jest zwiększenie świadomości marki, to warto częściej zmieniać grafiki. Jeśli z kolei celem jest maksymalizacja pozyskania konwersji, to lepiej przetestować różne warianty i wybrać te, które przynoszą najlepsze wyniki. Niżej przedstawiamy jak częstotliwość wymiany materiałów do reklam do Google może być uzależniona od określonego celu kampanii.Kampanie informacyjne
- Cel: zwiększenie świadomości marki.
- Częstotliwość zmian: minimum co kilka tygodni, w tym angażujące nowe elementy wizualne oraz podkreślające różne aspekty marki, produktu, usługi.
- Przykład: firma produkująca ekologiczną żywność może co miesiąc prezentować inny produkt, zwracając uwagę na różne korzyści oraz w zależności od sezonu, pory roku itp.
Kampanie sprzedażowe
- Cel: zwiększenie sprzedaży konkretnego produktu lub usługi.
- Częstotliwość zmian: warto częściej aktualizować reklamy, zwłaszcza w przypadku sezonowych promocji lub nowych produktów. Można wprowadzać zmiany nawet co tydzień lub co kilka dni, aby utrzymać zainteresowanie klientów.
- Przykład: sklep odzieżowy może zmieniać reklamy co tydzień, prezentując nowości, promocje, outlet, wyprzedaże.
Kampanie remarketingowe
- Cel: dotarcie do osób, które odwiedziły już stronę internetową.
- Częstotliwość zmian: można zmieniać reklamy też co kilka dni, prezentując różne oferty specjalne lub przypominając o porzuconych koszykach.
- Przykład: sklep internetowy z elektroniką może wyświetlać reklamy z produktami, które użytkownik oglądał już na stronie, oferując dodatkowe obniżki, bezpłatną dostawę, rabat za zapis do newslettera itp.
Kampanie związane z wydarzeniami
- Cel: promocja wydarzeń, takich jak konferencje, targi czy wyprzedaże.
- Częstotliwość zmian: w przypadku wydarzeń jednorazowych warto zacząć kampanię na co najmniej kilka tygodni wcześniej i stopniowo zwiększać częstotliwość zmian reklam w miarę zbliżania się do daty wydarzenia.
- Przykład: organizator konferencji może zmieniać reklamy co kilka dni, prezentując różne prelegentów, tematy wykładów i oferty specjalne.
Konkurencja
W dynamicznym środowisku rynkowym, jakim są branże o dużej konkurencji, firmy które są w stanie szybko reagować na zmiany i dostosowywać swoje strategie mają dużo większą szansę na większy sukces. Regularne aktualizowanie reklam jest jednym z kluczowych elementów takiej strategii. Stały rozwój rynku i nowe oferty konkurencji narzucają ciągłe dostosowywanie kampanii, aby pozostać widocznymi. Dzięki temu można przebić się przez szum informacyjny i zaprezentować swój biznes w jak najlepszym świetle.Sezonowość
W przypadku produktów sezonowych, elastyczność i regularne dostosowanie reklamy Google do zmieniających się potrzeb klientów to absolutna konieczność! Cykl sprzedażowy produktów sezonowych charakteryzuje się wyraźnymi wahaniami popytu w zależności od pory roku. Aby skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów w odpowiednim momencie, warto dostosowywać content reklamowy Google Ads do aktualnych trendów.Dane analityczne
Modyfikacja i podmiana reklam uzależniona jest także od danych analitycznych, jakie można zgromadzić w krótszym i dłuższym czasie. Regularna analiza wyników kampanii pomoże określić, które warianty reklam przynoszą najlepsze efekty i które należy zmienić.Budżet
Częstotliwość aktualizacji reklam w Google Ads jest ściśle związana nie tylko z celami kampanii, ale również z dostępnym budżetem. Im większy budżet, tym więcej możliwości testowania różnych wariantów reklam i częstszych zmian.Niżej są przykładowe scenariusze do wymiany materiałów reklamy Google w zależności od budżetu kampanii.
Niski budżet reklamy Google
- Mniejsza częstotliwość zmian: przy ograniczonym budżecie warto skupić się na kilku sprawdzonych reklamach i optymalizować je na bieżąco.
- Kiedy zmieniać: co 4 tygodnie można wprowadzać niewielkie zmiany, np. aktualizować oferty specjalne lub zmieniać kolejność elementów w reklamie.
Średni budżet reklamy Google
- Większa elastyczność: możliwość częstszych testów różnych wariantów reklam.
- Kiedy zmieniać: co 2-4 tygodnie można wprowadzać nowe reklamy, testując różne kombinacje słów kluczowych, nagłówków i opisów.
Wysoki budżet reklamy Google
- Maksymalna elastyczność: możliwość ciągłego testowania nowych pomysłów i szybkiego reagowania na zmiany na rynku.
- Kiedy zmieniać: można co kilka dni wprowadzać nowe reklamy, testując różne segmenty odbiorców i formaty reklam.
Dostępność nowych materiałów
Posiadanie bogatej biblioteki zdjęć i grafik to prawdziwa skarbnica dla marketerów pracujących z systemem reklamowym Google Ads. Regularna wymiana materiałów wizualnych w reklamach pozwala na utrzymanie świeżości kampanii i pracę nad zwiększeniem jej efektywności. Podsumowując zaleca się wymianę materiałów wizualnych minimum raz na kwartał. Z naszego doświadczenia najlepiej, jeśli jest to co najmniej raz w miesiącu. W wielu przypadkach o których piszemy wyżej, warto aktualizować content do reklam Google Ads zdecydowanie częściej.Na co zwrócić uwagę przygotowując grafiki do reklamy Google?
Planując wykonanie obrazów i wideo do Google Ads należy mieć przede wszystkim na uwadze zgodność z wytycznymi i rekomendacjami Google. W tym poradniku zebraliśmy najważniejsze elementy, które trzeba uwzględnić podczas przygotowania materiałów wizualnych do kampanii Google Ads.Kluczowe znaczenie mają formaty plików akceptowane przez Google Ads
- format pliku obrazów: jpg, png, html lub gif;
- format pliku wideo: wmv, avi, mov, flv, mpeg-1, mp4, mpegps, 3gpp, webm, dnxhr, prores, cineform oraz hevc (h265).
Grafiki do reklamy Google powinny mieć odpowiednie wymiary
To ważne, bo wtedy reklamy mogą się dobrze wyświetlać na różnych urządzeniach. Poszczególne wymiary zależą od typów prowadzonych kampanii. Dalej w tym wpisie znajdziesz dokładną specyfikację. Stosowanie rekomendowanych wymiarów to konieczność, ponieważ mniejsze niż wymagane nie będą mogły być użyte w reklamach Google Ads.Nie bez znaczenia jest też współczynnik proporcji obrazów do reklamy Google
Google Ads preferuje konkretne proporcje, aby zachować optymalną widoczność reklam na różnych urządzeniach, czyli adaptację do różnych formatów. Reklamy wyświetlane są w różnych miejscach i na różnych urządzeniach. Dlatego tak ważne jest, aby grafika była odpowiednio dopasowana, także do małych ekranów. Na szczęście marketerów od jakiegoś czasu Google uprościło specyfikację dotyczącą proporcji obrazów i ich minimalnych rozmiarów. Dzięki temu przygotowanie grafiki do reklam stało się zdecydowanie łatwiejsze!Najczęściej stosowane proporcje w obrazach do reklamy Google Ads
1:1 (kwadratowy obraz)
To jest format uniwersalny i dobrze prezentuje się zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Niemniej i tak kwadratowy format wymaga precyzyjnego rozmieszczenia elementów. Lepiej unikać przeładowania grafiki zbyt wieloma elementami, aby zachować czytelność i skupić uwagę użytkownika na kluczowych informacjach. Symetryczne ułożenie elementów w kwadracie może nadać grafice harmonii i równowagi. Należy też zdefiniować punkt centralny grafiki, który skupi wzrok użytkownika. Format 1:1 jest uniwersalny, ale grafika może być wyświetlana w różnych miejscach, np. na kartach produktów, w wynikach wyszukiwania czy na stronach mobilnych. Dlatego kluczowe elementy na obrazie powinny być czytelne w różnych rozmiarach. Radzimy, aby to co najważniejsze umieścić mniej więcej pośrodku. Nawet, jeśli reklama będzie mniejsza lub przycięta, to nadal będzie prezentować to, co istotne.1,91:1 (orientacja pozioma obrazu)
Ten współczynnik jest idealny do reklam Google, które mają bardziej panoramiczny charakter. Tutaj jest więcej przestrzeni na rozmieszczenie elementów graficznych i tekstowych. Warto zadbać o to, aby układ był czytelny i logiczny. Najważniejsze informacje powinny być umieszczone w lewej górnej części grafiki, gdzie najczęściej pada pierwsze spojrzenie użytkownika. W hierarchii informacji należy określić, które elementy są najistotniejsze i ułożyć je w taki sposób, aby użytkownik mógł łatwo je zidentyfikować. Nie bójmy się zostawiać wolnej przestrzeni wokół elementów graficznych, czyli tak zwanej przestrzeni negatywnej. Taki obszar może nadać grafice lekkości i elegancji. Wzrok użytkownika warto poprowadzić po grafice za pomocą linii, strzałek lub innych elementów graficznych, to wymusi konkretny ruch oka. Format 1,91:1 jest popularny dla reklamy Google, a grafika może być wyświetlana w wielu miejscach (np. na banerach na różnych stronach czy serwisach w sieci, w wynikach wyszukiwania czy na stronach mobilnych). Kluczowe elementy powinny być czytelne w różnych rozmiarach. Jeśli chcesz nadać grafice bardziej estetyczny wygląd, to możesz skorzystać z tak zwanej „proporcji złotego podziału” przy rozmieszczaniu elementów. Złoty podział, inaczej „złota proporcja”, to matematyczny stosunek, który od wieków fascynował artystów i architektów. Wynosi około 1,618 i uważany jest za najbardziej estetyczny podział przestrzeni. Wyobraź sobie linię podzieloną na dwie części. Złoty podział oznacza, że stosunek długości dłuższej części do krótszej jest taki sam, jak stosunek całej linii do dłuższej części. Ta proporcja występuje w wielu naturalnych formach, od muszli ślimaka po układ galaktyk i często jest uważana za szczególnie przyjemną dla oka.4:5 (orientacja pionowa obrazu)
Taka orientacja jest wykorzystywana szczególnie w formatach reklamy Google, które pozwalają na bardziej dynamiczne i angażujące wizualnie kreacje. Ten format świetnie sprawdza się w reklamach Google Ads na urządzeniach mobilnych, gdzie ekrany mają zazwyczaj pionową orientację. Ze względu na pionowy format trzeba pamiętać o przemyślanym rozmieszczeniu poszczególnych elementów na takim obrazie. Najlepiej zrobić tak, aby najważniejsze informacje były w górnej części grafiki i tak, aby były natychmiast widoczne. Jeśli do tego dodaje się tekst, to powinien być krótki i zwięzły, aby był czytelny na mniejszym obszarze. Jeśli treść nie będzie nałożona na obraz, to poradzimy sobie z wykorzystaniem narzędzia Google Ads do nakładania tekstów oraz nagłówków reklamowych na obrazy. Jeśli używa się logotypu, to także powinien być on zgodny z wytycznymi dotyczącymi znaków towarowych. Choć logo nie jest konieczne, ponieważ ustawimy kampanie Google Ads tak, aby automatycznie było dodawane do wyświetlanych reklam.Jednym z najważniejszych aspektów przygotowania materiałów wizualnych do reklamy Google jest jakość!
Dla nas jakość to gwarancja skutecznych działań, takie jest nasze motto. Dla Google chyba również! 😊 Dla zachowania jak najwyższej jakości i efektywności banerów czy wideo ważnych jest kilka czynników, o których piszemy niżej.Rozdzielczość
Grafiki powinny mieć możliwie jak najwyższą rozdzielczość, aby wyglądały ostro i wyraźnie także po zmniejszeniu w miejscu wyświetlania się. O tym elemencie specyfikacji piszemy dalej w tym tekście.Kontrast
Trzeba zadbać o odpowiedni kontrast kolorów, aby grafika była czytelna na różnych tłach. Jeśli tło jest jasne, to lepiej sprawdzą się ciemniejsze kolory i odwrotnie. Kontrast czarno-biały jest klasyczny i zawsze skuteczny, dobrze działa na większości tła. Z kolei kolory komplementarne znajdujące się naprzeciw siebie na kole barw (np. czerwony i zielony, niebieski i pomarańczowy) tworzą mocny kontrast, który także dobrze przyciąga uwagę. Kolory analogowe, czyli sąsiadujące ze sobą na kole barw, tworzą bardziej subtelny kontrast, który może być bardziej elegancki w odbiorze. Z kolei kolory monochromatyczne, tj. różne odcienie tego samego koloru, tworzą harmonijną kompozycję, która w wielu przypadkach może okazać się bardzo efektywna.Kompozycja
Elementy graficzne powinny być sprytnie i estetycznie skomponowane tak, aby przyciągały uwagę użytkownika. Są różne sposoby na skomponowanie elementów reklamy. Dobrze sprawdza się jedna dominująca grafika, tj. duże i wyraźne zdjęcie produktu lub usług przyciągające wzrok i zapadające w pamięć. Siatka modułowa, czyli kilka mniejszych grafik lub elementów tekstowych ułożonych w regularną siatkę, to również skuteczna kompozycja reklamy graficznej. Warto testować też kompozycje asymetryczne, ponieważ mogą nadać grafice dynamiki i wyróżnić ją na tle innych reklam.Minimalizm
To oznacza, aby unikać przeładowania grafiki zbyt wieloma elementami. Przeładowana grafika nie będzie czytelna dla użytkownika, zwłaszcza na smartfonach.Spójność wizualna
Spójność stylistyczna i estetyczna reklamy Google z innymi materiałami marketingowymi z pewnością pomoże utrzymać uwagę odbiorcy reklamy. Poza tym, po kliknięciu w reklamę użytkownik trafia w określone miejsce – na landing page, stronę www, do sklepu internetowego. Dlatego to, co widać na reklamie, powinno być konsekwentne z tym, co widać w miejscu docelowym, do którego trafia odbiorca po kliknięciu w reklamę.Relewancja
Grafika powinna jasno przedstawiać reklamowany produkt lub usługę. To taka oczywistość, ale mamy wrażenie, że wielu reklamodawców wciąż o tym zapomina. Użytkownik sieci od razu powinien wiedzieć i rozumieć przekaz marketingowy, a nie domyślać się co reklama może przedstawiać albo z czym może się kojarzyć.Korzyści
To wbrew pozorom dość często pomijany aspekt. A przecież zwrócenie uwagi na najważniejsze korzyści, które reprezentuje produkt lub usługa jest kluczowe!Kontekst
Warto dostosować grafikę do kontekstu kampanii, np. sezonowości czy promocji. Jeśli reklamy są wyświetlane w okresie jesiennym, to można przykładowo zadbać o oprawę kolorystyczną kojarzoną z jesienią.Odbiorca
Odpowiedź na pytanie do kogo kieruje się reklamy jest najważniejsza w procesie przygotowania materiałów do kampanii! Warto określić możliwie dokładnie odbiorcę kampanii – płeć, wiek, zainteresowania, czynniki behawioralne, procesy zakupowe itd.Specyfikacja materiałów wizualnych do reklamy Google. To potrzebujemy!
Niżej opisujemy szczegóły i specyfikację materiałów, jakie potrzebujemy do prowadzenia każdej kampanii Google Ads.Liczba i zawartość obrazów, banerów
- od 4 do 20 szt. pojedynczych obrazów do określonej jednej kampanii lub/i akcji;
- najlepiej, jeśli otrzymamy obrazy są bez nakładek, tj. bez dodanych CTA/przycisków, nagłówków i logo na obrazie – czyli wskazane, aby były to same zdjęcia.
Źródło: https://support.google.com/
Wymiary, orientacja obrazów
- każdy jeden obraz w kwadracie o tych parametrach
Źródło: https://support.google.com/
- dwa prostokąty – jeden w orientacji 1,91:1 oraz jeden w orientacji 4:5
Źródło: https://support.google.com/
Rozmieszczenie elementów na obrazach, grafikach i wideo reklamy Google Ads
Każdy obraz powinien mieć tak zwaną bezpieczną strefę umieszczenia elementów ważnych do wyeksponowania. Czyli kluczowe elementy powinny być zawsze widoczne, nawet wtedy, jeśli systemowo w Google Ads się coś przytnie lub my przytniemy otrzymane grafiki. Najważniejszy element czy elementy powinny być widoczne w miarę pośrodku, z zachowaniem co najmniej 20% obszaru odstępu od każdej krawędzi obrazu (bocznych, góra, dół).Dodatkowe wytyczne „safe zone” dla wideo reklamy Google
Pionowe wideo do shorts YT robi się podobnie jak w rolkach do reklam social media. Generalna zasada bezpiecznej strefy w reklamach wideo do Google i YouTube jest taka, aby „safe zone” była raczej w górnej części, a nie na dole. Tutaj są szczegóły.Źródło: https://support.google.com/
Ogólna specyfikacja obrazów, grafik i filmów do poszczególnych typów reklamy Google Ads
Warto z uwagą zapoznać się z wytycznymi Google i specyfikacją do tworzenia reklam, tutaj znajdziesz wszystko co jest ważne i potrzebne. Nawet jeśli samodzielnie nie zarządzasz reklamami, a kontem reklamowym Google Ads opiekuje się taka agencja od reklam Google jak nasza, to warto poznać szczegóły dotyczące jakości i technicznych aspektów przygotowania contentu reklamowego. W zależności od typu kampanii specyfikacja materiałów do reklam może się różnić. Niżej znajdziesz szczegóły.Kampanie Performance Max
Każda kampania Performance Max może wyświetlić się w różnych miejscach – strony www, serwisy, YouTube, mapy, aplikacje itp. Dlatego, aby reklamy osiągnęły skuteczny zasięg, to niezbędne jest przygotowanie materiałów do Performance Max zgodnie ze specyfikacją rekomendowaną przez Google. Warto podkreślić, że już kiedyś pisaliśmy o takich typach kampanii w Google Ads. Od tego czasu wytyczne ewoluowały i warto poznać aktualne rekomendacje.Obraz i logo do reklamy Google typu Performance Max
Są trzy podstawowe orientacje dla obrazów oraz dwie podstawowe orientacje dla logo.Źródło: https://support.google.com/
Dla formatów wideo są trzy podstawowe orientacje. W tabelce niżej to pozycja „format obrazu”.Źródło: https://support.google.com/
W każdej kampanii są dopuszczalne i zalecane liczby komponentów z logo, obrazami i wideo.Źródło: https://support.google.com/
Kampanie generujące popyt (Demand Gen)
Kampanie Google Ads generujące popyt to zaawansowane narzędzie reklamowe, które pomaga dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Sprawdzają się idealnie, jeśli chcesz zwiększyć zainteresowanie marką lub produktem. Google w sposób przejrzysty i czytelny dokładnie opisuje jak dokładnie przygotować takie reklamy, tutaj znajdziesz wszystkie informacje.Materiały do reklamy Google generującej popyt (na komputery)
Źródło: https://support.google.com/
Wytyczne do kampanii Google Ads generującej popyt (reklama karuzelowa)
Źródło: https://support.google.com/
Specyfikacja do materiałów w kampaniach generujących popyt (wideo)
Źródło: https://support.google.com/
Przygotowanie materiałów do reklam Google Ads to kluczowy etap pracy nad kampaniami. Odpowiednio dopracowane i dobrane elementy wizualne i tekstowe bezpośrednio wpływają na skuteczność działań. Wiemy, że ten proces wymaga staranności i odpowiedniej uwagi. Ale warto się do tego porządnie przyłożyć! Dobrze opracowane reklamy docierają do wartościowej grupy odbiorców i zwiększają szanse na osiągnięcie założonych celów marketingowych. Mamy na to dowody w niejednej przeprowadzonej przez nas kampanii!Jeśli szukasz skutecznej agencji od reklam w Google, to zapraszamy! 😊